Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

revisiebedrijf

vragen over de T5
ritsieriche
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 mei 2009, 18:09

revisiebedrijf

Bericht door ritsieriche »

vraagje:

iemand bekend met het bedrijf all revisie in heerhugowaard.
deze bied een revisie aan voor 2100 euro wexcl. btw van een versnellingbak T5 174 PK.

is volgens mij redelijk goedkoop toch?
maar heeft iemand ervaring met dit bedrijf of iets gehoord over dit bedrijf.

graag respons

groet :T54LIFE
CARVER
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 okt 2007, 23:40
Locatie: vw-dorp aan zee

Re: revisiebedrijf

Bericht door CARVER »

Een vraagje van mijn zijde: in je posting heb je het over revisie-kosten versnellingsbak à 2100. eu. Ik ben dus benieuwd of dat alleen voor de bak is of incl. alle bijkomende kosten dus uit/inbouwen en evt.en een nieuwe 2-massavliegwiel + koppelingsset. In mijn posting Versnellingsbak-revisie......en de kosten, stond een overzicht van de gemaakte kosten, ook in dit geval betrof het een 174 pk, met een handgeschakelde bak. Als toevoeging kan ik vermelden dat sinds de revisie mijn Mv vrijwel zonder dat gespeel met de kopp. en gas pedaal soepel uit stilstand wegrijdt (dus met heel weinig toeren ). Gewoon zoals dat hoort te zijn bij een auto!

Groetjes CARVER..
ritsieriche
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 mei 2009, 18:09

Re: revisiebedrijf

Bericht door ritsieriche »

hoi carver

deze prijs is doorgegeven aan mij als het ergste geval.
dus ja, ik ga er van uit dat alle kosten zijn inbegrepen.
tevens zeiden ze ook dat er iets a fabriek niet goed zat in deze bakken, en dat dit probleem ook wordt verholpen.
betreft bij mij een automaat 174pk

zal maandag de auto brengen en dan nog maal de totale kosten vragen in het ergste geval..

laat het wel ff weten .

gr.
R
ritsieriche
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 mei 2009, 18:09

Re: revisiebedrijf

Bericht door ritsieriche »

jawel daar is ie weer

bus weggebracht en nog een keer uitleg gevraagd.

kosten worden max 2100 euro ex

prijs is incl. vervangen van benodigde onderdelen, hoop eind deze week klaar dan meld ik me wel weer of ie uberhoud nog vooruit komt :)
ritsieriche
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 mei 2009, 18:09

Re: revisiebedrijf

Bericht door ritsieriche »

he he

kan eindelijk me bus terug halen, kosten waren wel iets uitgelopen zeide beste man!!

hieronder de rekening ff gekopieerd.

uitbouwen en inbouwen transmissie automaat € 450,00
vervangen koppelingen pistors rev.VB rev TCC € 1650,00
vervangen remschijf voor L+R € 365,00
aandrijfas rechts vervangen € 450,00
vervangen kleppenblok € 980,00

totale kosten "revisie" € 3895,00 Excl. BTW uiteraard
€ 4635,05 incl btw :groteogen


gelieve het eindbedrag even over te maken , en bedankt maar weer

graag jullie gedachten hierover is dit echt normaal !!!!!

groeten richard alias ritsie
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: revisiebedrijf

Bericht door Yorrie »

Nee, uiteraard is dit niet normaal. Als de beste man een revisiebedrijf heeft en vaker met het bijltje heeft gehakt (en daar moet je toch vanuit gaan), dan moet hij vooraf een duidelijke en heldere prijsopgave kunnen doen. Door heel aparte omstandigheden kan daar iets van afgeweken worden, maar maximaal € 2.100,- kunnen er natuurlijk dan nooit geen € 3.900,- worden. Zou maar eens even om een verklaring vragen, maar zou in ieder geval eerst maar even niet betalen. Heb je de offerte/prijsopgave van € 2.100,- op papier?

Balen zeg...

P.s.: of die € 2.100,- nou veel of weinig is voor het gedane werk doet natuurlijk niet ter zake. Een genoemde prijs voor een bepaalde klus is een genoemde prijs voor een bepaalde klus en dan kun je daar achteraf niet zover naast zitten, zeker niet zonder overleg. Als ie tijdens de klus gebeld had dat het duurder leek te gaan worden dan had je nog de keus gehad (maar eigenlijk ook niet natuurlijk), maar nu is het kwaad al geschied. Niet erg netjes...
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
ritsieriche
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 mei 2009, 18:09

Re: revisiebedrijf

Bericht door ritsieriche »

vond het ook wel een beetje veel

uiteraard eerlijk is eerlijk

de remschijven en de aandrijfas komen er bij de prijs bij lijkt me

wat ik me afvraag is of het kleppenblokl geen onderdeel vande revisie was.

zijn verhaal is dat het kleppenblok dermate beschadigd was dat hij niet te reviseren meer was en zodoende een nieuwe heeft moeten plaatsen , en hij heeft wel hierover gebeld maar wat moest ik anders had geen keus.
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: revisiebedrijf

Bericht door Yorrie »

Hmm... Dat maakt het verhaal al iets genuanceerder. Hij heeft dus meer gedaan dan alleen de motor reviseren én hij heeft gebeld om toestemming te vragen om meer kosten te maken?

Het kleppenblok lijkt mij bij een "gehele" motorrevisie te horen ja. En als het inderdaad zo is dat er niets meer te reviseren viel en dat er daarom een nieuwe in moest, dan is dat ook wel een plausibele verklaring vindt ik. Dus tsja...

Maar goed, nogmaals: heb je een offerte o.i.d. op papier? Dan weet je namelijk wát er voor welke prijs gedaan zou worden. "Complete motorrevisie" is natuurlijk een ruim begrip...
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
ritsieriche
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 mei 2009, 18:09

Re: revisiebedrijf

Bericht door ritsieriche »

hallo

heb wel een offerte op papier maar daar staat alleen in revisie versnellingbak 2100 euro excl. btw

zal allemaal wel kloppen ben alleen wel geschrokken van het eindbedrag, inmiddels weer de schrik te boven.

auto rijd weer super
heel anders dan in het begin, ben sneller weg...........

thx voor de meedenking

mazzl richard
CARVER
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 okt 2007, 23:40
Locatie: vw-dorp aan zee

Re: revisiebedrijf

Bericht door CARVER »

Hee, Richard, in de eerste plaats top dat je ervaring met ons allen wil delen. Ja, ik heb je topic goed gelezen en de afwijking in het bedrag wat jij vooraf noemde is eigenlijk die 980.eu, de overige kosten tellen dan niet mee in de kosten opgave. Wat niet wegneemt dat het totaal fors doet op lopen ook als de btw over het totaal nog bij komt, en uit je andere topic zeg je ook dat de beste man je daarover had gebeld. Je, mag je dan best afvragen of dit soort kosten normaal zijn, ik vind persoonlijk niet als je ook eens bekijkt bij welke kilometertrages deze plaats vinden. En als je dat zet tegenover wat normaal wordt bevonden denk ik dat het bij de T5 te vroeg is, dus bij te lage km standen en kijk dan vooral naar de bekende klachten die we allemaal hebben. En dan hebben nu een vernieuwde T5, mijn vraag is daarbij in hoeverre heeft men in Hannover geleerd van de huidige problemen van de bestaande T5. Een ding weet ik zeker ik zal voorlopig geen nieuwe kopen, eerst maar is zien hoe die zich gaat ontwikkelen, voorlopig blijf ik wel rijden in de huidige T5 en dat doe ik desondanks met een zeker plezier. Ik mag toch wel van je aannemen dat voor de andere kosten het bedrijf contact met je heeft gehad, of heeft aangegeven dat die mogelijk zich kunnen voordoen.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: revisiebedrijf

Bericht door vaniac »

Wat verstaat het revisiebedrijf eigenlijk onder "kleppenblok"?????????
Damy

Re: revisiebedrijf

Bericht door Damy »

Je behoeft het meerwerk/meerpijs niet te betalen en wel om de volgende redenen,
A) ben je daarvan niet op de hoogte gesteld van te voren inclusief het horen van een prijs.
B) Je hebt nergens getekend voor de meerprijs.
C) Max 2100 ex btw staat op papier en dat is een zakelijke overeenkomst en bindend.

Dus DAS rechtsbijstand.....wie doet je wat... :yes
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: revisiebedrijf

Bericht door quercusgarden »

vaniac schreef:Wat verstaat het revisiebedrijf eigenlijk onder "kleppenblok"?????????
Bij deze uit de homepage van een collega revisiteur:

'De aansturing van de verschillende groepen gebeurt in het kleppenblok,
ook deze wordt grondig gecontroleerd op krassen en defecten. Alle elektronische
delen in het kleppenblok worden gecontroleerd met behulp van een speciale tester.
Let wel, het vervangen van het kleppenblok hoort niet bij een revisie!
Indien nodig zijn dit extra kosten. '
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: revisiebedrijf

Bericht door vaniac »

Nou snap ik het: de officiële benaming voor "kleppenblok" is "valvebody". :groteogen :toppie
ritsieriche
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 mei 2009, 18:09

Re: revisiebedrijf

Bericht door ritsieriche »

hallo
allemaal

allen bedankt voor het meedenken, inmiddels 2x terug geweest om het volgende .

schakelen gaat niet lekkerveel "flows"en af en toe een bonk:
verhaal: de computer moet nog inleren ?? kan wel 1000 km duren....
zou ook iets anders kunnen zijn zoals massa nog iets meter en meer kleine onderdelen

ga deze week ff naar de dealer om hem uit te lezen, wordt ik hopelijk wijzer van

groeten R
Plaats reactie