Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

liever nooit meer naar de D-st-ealer

vragen over de T4
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

liever nooit meer naar de D-st-ealer

Bericht door frank884 »

Ben met de auto op naar de APK geweest bij onze dorpsgarage, daar kwam die niet door daar een remslang rechts-voor getordeerd was, daar ik die vrij snel wou hebben, ik dacht :muur een paar euro meer dan op E-bay dan maar gewoon bij de VW dealer dan heb ik ze sneller dan op E-Bay.de
Nou ik heb mijn les geleerd!!!!! in het vervolg bestel ik pas iets als ik de prijs weet
toen ik de slang ging ophalen was het eerst de foute slang terwijl hij op chassis nummer in Etka had gekeken, toen 1 dag later kon ik de juiste ophalen
efin :ie :ie 50 euro voor een remslangetje vroeg die, toen ik die te duur vond, zei die dat hij ze niet terug kon sturen, het kon wel, maar dan moest ik :gif 50% van de prijs van de slang toch evengoed betalen als een soort boete.dus dan had ik niks en nog 25 euro lichter= ook geen optie.
Advies vraag eerst naar de prijs als :muur :muur je iets bij de :gif STEALER besteld, want de prijsverschillen zijn gigantisch want op E bay stonden ze voor 12.90 euro incl verzendkosten en mochten die niet de juiste zijn dan kun je ze wel terugsturen
ben je alleen een beetje verzendkosten kwijt.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: liever nooit meer naar de D-st-ealer

Bericht door Roger B. (11)61 »

maar eerlijkheidshalve denk ik dat er ook WEL kwaliteitsverschil zal zitten tussen die slang van 50 euro bij de stealer of een goedkoop ebayspulletje
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
ruudbrouw
Berichten: 311
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:30

Re: liever nooit meer naar de D-st-ealer

Bericht door ruudbrouw »

frank884 schreef:Ben met de auto op naar de APK geweest bij onze dorpsgarage, daar kwam die niet door daar een remslang rechts-voor getordeerd was, daar ik die vrij snel wou hebben, ik dacht :muur een paar euro meer dan op E-bay dan maar gewoon bij de VW dealer dan heb ik ze sneller dan op E-Bay.de
Nou ik heb mijn les geleerd!!!!! in het vervolg bestel ik pas iets als ik de prijs weet
toen ik de slang ging ophalen was het eerst de foute slang terwijl hij op chassis nummer in Etka had gekeken, toen 1 dag later kon ik de juiste ophalen
efin :ie :ie 50 euro voor een remslangetje vroeg die, toen ik die te duur vond, zei die dat hij ze niet terug kon sturen, het kon wel, maar dan moest ik :gif 50% van de prijs van de slang toch evengoed betalen als een soort boete.dus dan had ik niks en nog 25 euro lichter= ook geen optie.
Advies vraag eerst naar de prijs als :muur :muur je iets bij de :gif STEALER besteld, want de prijsverschillen zijn gigantisch want op E bay stonden ze voor 12.90 euro incl verzendkosten en mochten die niet de juiste zijn dan kun je ze wel terugsturen
ben je alleen een beetje verzendkosten kwijt.

Ik ga ook nooit meer naar de merk dealer. Voorbeeld: prijsopgave gevraagd voor vervangen van distributie, spanrollen, waterpomp, men kon mij niet meteen antwoord geven, maar ik zou worden terug gebeld, niet dus. Zelf nog 2x moeten bellen, uiteindelijk een prijs doorgekregen dat ik op ongeveer 1000 euro :ie moest rekenen. Via een kennis kwam ik bij autobedrijf Gerrits in Landgraaf, wat een super vakman en een geweldige service. Distributieriem, multiriem, spanrollen, waterpomp (orginele VW onderdelen) laten vervangen voor een totaalbedrag van 625 euro :klappen
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: liever nooit meer naar de D-st-ealer

Bericht door frank884 »

Roger B. (11)61 schreef:maar eerlijkheidshalve denk ik dat er ook WEL kwaliteitsverschil zal zitten tussen die slang van 50 euro bij de stealer of een goedkoop ebayspulletje
Het zou wel kunnen roger, maar het hoeft niet persee van een veel mindere kwaliteit te zijn, zeker spullen om te remmen daar kan die e bay verkoper ook geen fietsenslangetje op persen, want als er wat gebeurd dan heeft die dan ook een probleem,........ waar zitten die kosten aan een slangetje van 20 cm met 2 koppelingen??
Je weet zelf ook met die vacuumpompen van Pierburg dat die bij de Dealer 240 euro kost in een VW doosje terwijl die op E bay voor 160 euro eruit ging incl verzendkosten, en dan praat je over precies het zelfde product.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: liever nooit meer naar de D-st-ealer

Bericht door Roger B. (11)61 »

ook geen eerlijke vergelijking, als je daarmee de prijs van de Dealer als zijnde afzetterij bestempeld.

Die aanbieder op ebay koopt die pompen grootschalig in en heeft weinig kosten voor zijn bedrijfshuisvesting misschien.

De dealer betaald een vermogen per jaar om dat VW logo op zijn pand te mogen hangen en ondersteuning van PON te krijgen. En daarnaast moet ie ook nogeens een pand hebben dat kwa formaat en uitstraling aan bepaalde normen van PON voldoet (wat ook weer een vermogen kost)

Het onderdeel koopt ie via Pon bij VW in die het weer bij Pierburg kochten, kortom pierburg, VW, PON en de dealer moeten er hun marge op zetten

Dealerschap kost klauwen vol geld, en de klanten lopen voor een tientje prijsverschil gillend naar buiten op weg naar de niet merkgebonden garage..... Vanuit de klant begrijpelijk, maar dat de dealer duurder is is niet omdat hij aan het eind van de maand in geld kan baden, maar meer omdat zijn kosten ook zo hoog liggen.

Dat ie een verkeerd slangetje opzoekt is human error.... Dat ie het niet terug kan sturen, dat is policy van VW danwel van PON
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Re: liever nooit meer naar de D-st-ealer

Bericht door Adri626 »

Dat ie het niet terug kan sturen, dat is policy van VW danwel van PON
De vraag isdan ook: wordt het wel teruggestuurd...... of gaat het bij de voorraad. In dit geval zou dat niet raar zijn want remslangetjes komt veel voor alszijnde apk controlepunt.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: liever nooit meer naar de D-st-ealer

Bericht door Roger B. (11)61 »

van de dingen die ik vernomen heb over PON, denk ik dat ze het ook daadwerkelijk niet terug kunnen sturen.

in het geval van een remslang is de kans dat die binnen afzienbare tijd alsnog verkocht wordt redelijk groot en zouden ze coulanter kunnen zijn (en waarschijnlijk ook zijn bij een klant die vaak voor onderdelen bij de dealer gaat en niet naar andere aanbieders)
maar die regel van een x-bedrag of percentage betalen is gewoon voor alle onderdelen, ook voor die delen die zelden verkocht worden en dan dood kapitaal op de plank worden
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: liever nooit meer naar de D-st-ealer

Bericht door rick_k »

Tjah ik bestel nooit via de dealer. Tenzij het echt niet anders kan. Mijn ervaring met de meeste spullen is dat aftermarket vaak beter of hetzelfde is.

En gewoon veel goedkoper. Maar goed, sommige zeggen dat de uitlaten van de dealer wel veel langer meegaan. Dus die kan je dan misschien wel weer beter daar halen, alhoewel onze vorige bus toch 8 jaar met een aftermarket einddemper heeft rondgereden.

mvg Rick
Gebruikersavatar
Duveltje-77
Berichten: 444
Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
Locatie: Oostwold

Re: liever nooit meer naar de D-st-ealer

Bericht door Duveltje-77 »

aftermarket ok maar wel een beetje een merk aub
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: liever nooit meer naar de D-st-ealer

Bericht door rick_k »

Duveltje-77 schreef:aftermarket ok maar wel een beetje een merk aub
Ligt er helemaal aan wat het is.
Een slangetje maakt me niks uit. Remblokken wel.

mvg Rick
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: liever nooit meer naar de D-st-ealer

Bericht door SCOTT »

rick_k schreef:
Duveltje-77 schreef:aftermarket ok maar wel een beetje een merk aub
Ligt er helemaal aan wat het is.
Een slangetje maakt me niks uit. Remblokken wel.

mvg Rick
Remblokken wel, remleiding niet? is nog thans van het zelfde essentiele belang vind ik .

Ik probeer zoveel mogelijk VW teile (onderdelen) te gebruiken... geen gezeik, past altijd
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: liever nooit meer naar de D-st-ealer

Bericht door Roger B. (11)61 »

een auto heeft meer slangetjes dan alleen de remleidingen.......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: liever nooit meer naar de D-st-ealer

Bericht door SCOTT »

Dat klopt ja, maar de topicstarter had het over een remslangentje?


grtz
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: liever nooit meer naar de D-st-ealer

Bericht door rick_k »

SCOTT schreef:Dat klopt ja, maar de topicstarter had het over een remslangentje?


grtz
Nee een merkloos remslangetje is gewoon hetzelfde, alleen VW stopt er een nieuw zakje om en doet de prijs 5 keer over de kop.

Dacht je dat ze die slangetjes zelf maakte ofzo??

mvg Rick
Joop1972
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2010, 00:15

Re: liever nooit meer naar de D-st-ealer

Bericht door Joop1972 »

Ik lees deze discussie mee en heb zelf ook ervaringen.

Ik heb groot onderhoud aan mijn T4 gedaan (1.9 TD uit 1996) en oa de waterpomp, distributieriem met spanrol vervangen, de rubberring bij de carteronluchting, de poelie van de dynamo (met vrijloop), gloeibougies, dieselfilter etc. Allemaal besteld bij mijn vaste leverancier, het was allemaal op voorraad en goed betaalbaar.

Alleen de rubberring kwam van de dealer en hier heb ik maar liefst 3 weken op moeten wachten en ik heb diverse malen gebeld naar de status! Service? Hoe dan ze dat als een auto bij hun staat?

Nee, ik krijg het gevoel dat de handel in onderdelen voor veel dealers een noodzakelijk kwaad is. Een zelfde ervaring heb ik laatst opgedaan bij Renault toen ik iets aan een Laguna moest repareren.

En ik zorg er wel voor dat de Agron mee geen goedkope rotzooi aansmeert...
Toch is dit bedrijf beduidend goedkoper dan de dealer (gelukkig maar) en veel sneller in levering.
Kwalitatieve kleppendekselpakking, voor 8 uur bestellen, na 15 uur binnen!

Waarom verliest de dealer terrein? Laat sommige magazijnbazen het woord service maar eens leren, moeite doen voor de klant.... :T4politie
Plaats reactie