Ik lees deze discussie mee en heb zelf ook ervaringen.
Ik heb groot onderhoud aan mijn T4 gedaan (1.9 TD uit 1996) en oa de waterpomp, distributieriem met spanrol vervangen, de rubberring bij de carteronluchting, de poelie van de dynamo (met vrijloop), gloeibougies, dieselfilter etc. Allemaal besteld bij mijn vaste leverancier, het was allemaal op voorraad en goed betaalbaar.
Alleen de rubberring kwam van de dealer en hier heb ik maar liefst 3 weken op moeten wachten en ik heb diverse malen gebeld naar de status! Service? Hoe dan ze dat als een auto bij hun staat?
Nee, ik krijg het gevoel dat de handel in onderdelen voor veel dealers een noodzakelijk kwaad is. Een zelfde ervaring heb ik laatst opgedaan bij Renault toen ik iets aan een Laguna moest repareren.
En ik zorg er wel voor dat de Agron mee geen goedkope rotzooi aansmeert...
Toch is dit bedrijf beduidend goedkoper dan de dealer (gelukkig maar) en veel sneller in levering.
Kwalitatieve kleppendekselpakking, voor 8 uur bestellen, na 15 uur binnen!
Waarom verliest de dealer terrein? Laat sommige magazijnbazen het woord service maar eens leren, moeite doen voor de klant....
![fun :T4politie](./images/smilies/t4_politie.gif)