Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

rookwalm bij starten

vragen over de T5
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: rookwalm bij starten

Bericht door pieterlinda »

Bedankt harry,dan zal het wel normaal zijn maar was ik bij mijn ouwe t4 niet gewend.
Gr Pieter
jappie 10
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:57
Locatie: Kollumerzwaag

Re: rookwalm bij starten

Bericht door jappie 10 »

is hier mischien iemand die zijn 1.9TDI heeft getuned
ik ben benieuwd of dat nog een oplossing is
het zou mij niet verbazen nl dat het een softwarefout is ???????????????
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: rookwalm bij starten

Bericht door harry t5 191 »

Nou Jappie,
Ben bang dat dat niet helpt,kijk maar naar mijn onderschrift! :lach

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
jappie 10
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:57
Locatie: Kollumerzwaag

Re: rookwalm bij starten

Bericht door jappie 10 »

O.K. Harry,

Die optie kunnen we wegstrepen,woensdag ga ik naar de garage voor een kleine beurt voor mijn T5
Als ze tijd hebben moeten de gloeiers maar even gecontroleerd worden,en zo nodig vervangen
Ik zal me dan wel weer melden met de uitslag.
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: rookwalm bij starten

Bericht door pieterlinda »

goeiemorgen jappie,ben wel nieuwsgierig naar de uitslag van de gloeistiftentest,die van onze bus werken goed zeggen ze maar zijn getest aan de computer.
Ze zijn niet gedemonteerd geweest om ze te testen op de accu.
Mochten er wel kapotte tussen zitten dan geeft de uitleesapparatuur dit toch aan?
Gr Pieter.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: rookwalm bij starten

Bericht door harry t5 191 »

Ik heb een gloeier kapot gehad.
De computer gaf precies aan dat de derde gloeier kapot was!
Deze eruit en gecontroleerd,kapot dus!
Deze is dus vervangen.

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: rookwalm bij starten

Bericht door pieterlinda »

Goeiemiddag,vanochtend startte de bus nog slechter dan gewend,ik heb daarna de vw dealer gebeld deze kwam met de volgende conclusie:als de gloeistiften werken en de auto start nog steeds slecht en rookt erg zodra hij loopt dan zijn volgens hun rubbers versleten bij de pompverstuivers waardoor er diesel in de motorolie terecht kan komen.Die versleten rubbers zorgen volgens Van den brug(dealer vw drachten)voor de slechte start.
Dit is een veel voorkomend probleem bij de 4 cilinder motoren,sommige hebben het al bij 20.000km maar er zijn er ook die het pas veel later hebben.Wel werd gezegd er niet te lang mee te rijden omdat naarmate de rubbers minder worden er steeds meer diesel in het carter terecht kan komen wat natuurlijk niet goed is.
Ben zelf geen techneut maar ga uit van het verhaal van de dealer ,misschien is dit de oplossing.
Gr Pieter.
Gebruikersavatar
JeroenT5
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 apr 2008, 16:39
Locatie: Hilversum

Re: rookwalm bij starten

Bericht door JeroenT5 »

Ik heb mijn T5 weer terug van de dealer. Geen stukke gloeikaarsen, wel een lekke turboslang welke is vervangen. Mij is gevraagd even te kijken of het 'probleem' zich nog steeds voordoet bij een koude start.
MVG,
Jeroen

T5 2.5 TDI 2006
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: rookwalm bij starten

Bericht door Kobus »

@pieterlinda: weet je misschien ook wat de kosten van de reparatie hiervan zijn en of er een coulanceregeling voor is?
stop the rat race
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: rookwalm bij starten

Bericht door pieterlinda »

Hallo kobus,de nieuwe ringen zijn niet zo duur 15 euro per ring maar er zit ongeveer 3 uurtjes werk in.
Aangezien de uurlonen niet overal gelijk zijn moet je zelf maar even informeren bij garages e.d misschien is er wel iemand bij weetjewel aktief die dit in zijn vrije tijd wel doet?
Of er een coulanceregeling voor is weet ik niet maar ik heb onze bus in november gekocht(bj 2007)en heb bij de aankoop de garantieperiode van 6 maanden tegen een iets hogere prijs met 6 maanden verlengt,nu dus een jaar garantie op motor en versnellingsbak.
Vrijdag a.s. word de bus gerepareerd en als het goed is moet ie zaterdagochtend als ie goed koud is normaal lopen.Dus zaterdag weten we meer en natuurlijk geef ik de stand van zaken wel even door.
Gr Pieter
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: rookwalm bij starten

Bericht door Kobus »

Ik ga eerst nog even kijken wat ie de komende dagen doet; ik heb er net 4 nieuwe gloeibougies ingezet. Er waren er 2 kapot.
stop the rat race
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: rookwalm bij starten

Bericht door pieterlinda »

Hallo kobus,ik heb er afgelopen zaterdag 4 nieuwe in gekregen maar de situatie is niet veranderd.
Gr pieter
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: rookwalm bij starten

Bericht door Kobus »

Ik heb er gisteren 4 nieuwe gloeibougies ingezet en samen met de vorige week geplaatste nieuwe accu startte ie vanmorgen als nooit tevoren. Ik ben benieuwd wat ie doet als we nog een paar echt koude nachten krijgen. Als de blauwe pluim bijft dan zullen de rubber ringen er ook aan gaan geloven.
stop the rat race
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: rookwalm bij starten

Bericht door pieterlinda »

Hallo luitjes,vanmiddag is onze bus voorzien van nieuwe rubbertjes bij verstuivers,eerste indruk is goed hij loopt zowieso beter dan voorheen maar morgenochtend eerst nog even afwachten.
(koude start)
Gr Pieter.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: rookwalm bij starten

Bericht door Kobus »

Ben benieuwd!
stop the rat race
Plaats reactie