Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Iemand ervaring met een Powerbox?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Syste
Berichten: 564
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:41
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met een Powerbox?

Bericht door Syste »

Het zal best een goed product zijn maar ik ben er niet zo happig op..
Ik had het ooit ook eens in mn golf 4.. Het werkt echt wel maar na een tijd kreeg ik behoorlijk zwarte pluimen uit de uitlaat bij het optrekken..
Als je wel eens een auto ziet rijden met van die zwarte pluimen ga er maar vanuit dat die zo'n powerbox heeft...
Beter gewoon naar de tuner brengen zodat ie een programma kan aanpassen specifiek voor jouw motor..
Gr.
Ruben
T5 Offroad Grey 165 pk KWB 60 editie
Fotogallerij T5 nr. 318
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Iemand ervaring met een Powerbox?

Bericht door olle griese »

Zo,n powerbox heeft mij m,n turbo gekost :muur
En die is duurder dan chiptunen of OBD
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Iemand ervaring met een Powerbox?

Bericht door vaniac »

Op mijn T4 heb ik een goede powerbox gehad. Het extra vermogen was goed voelbaar, bij normaal gebruik was de motor zuiniger, maar bij vol vermogen produceerde hij een zwarte roetpluim uit de uitlaat.
Op mijn T5 heb ik al zo'n 60.000 km een chiptuning en dat bevalt goed. Meer vermogen over een groter toerenbereik en pakt beter op bij lage toerentallen. Het gemiddelde brandstofverbruik over de hele periode bedraagt 8,2 L/100 km. (2.5 tdi, gechipt naar 170 pk). Voor mij geen powerbox meer!!!
ritsieriche
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 mei 2009, 18:09

Re: Iemand ervaring met een Powerbox?

Bericht door ritsieriche »

deze heb ik gehad
ook bij hun gehaald, niet veel verschil gemerkt totdat ik een sissend geluid kruig van een kapot spruitstuk,of dit door de powebox kwam weet ik niet maar box eruit en tunning erin.
merkbaar beter werkbaar zegmaar..
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Iemand ervaring met een Powerbox?

Bericht door Harry4motion »

Powerboxen zou ik heel voorzichtig mee zijn, volgens mij foppen deze dingen gewoon je sensoren. vandaar ook de vele verhalen over de zwarte walm, er wordt gewoon meer brandstof ingespoten, maar ook op de minder gunstige momenten. Een chip van een goede tuner (bijvoorbeeld JD engineering, of Chipmeister) kan veel mooier ingrijpen in bepaalde settings. Ik heb een tijd gereden in een T5 86 pk, die gechiped was door chipmeister, nu mijn T5 met 176 pk met chip en het bevalt erg goed beide keren. Ik zou niet meer zonder willen.
Het is wel belangrijk dat het bij een goede "chipper" gebeurt. Ik zou na het lezen van de vele positieve reacties op dit forum voor JD gaan. in ieder geval veel succes met je keuze :ikrij
Stemer
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2010, 22:43

Re: Iemand ervaring met een Powerbox?

Bericht door Stemer »

Ik heb hem ook op de bus, als je hem niet te hoog op schroefd nix aan de hand.
met de turbo heeft deze nix te maken hij zit maar op 1 sensor die waardes worden veranderd.
hij helpt ook niet veel maar bij de 85 pk motor is onder in net ff sterker en pakt mooier in de versnellingen.
:alarm
Chippen is beter :yes

hij word er wel zuiniger mee en geen last van zwarte walm
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met een Powerbox?

Bericht door Guus NLB »

Hierboven staan een aantal minder goede ervaringen maar ook met foutieve conclusies.

Ik zeg het maar weer opnieuw voor de 500e keer:
een goede powerbox is beter dan een slechte chiptuning !!!!!!!!

Ook bij een slechte chiptuning rookt je auto (veel).
Bij een goede op motorcode geprogrammeerde powerbox niet.

Ik heb geen enkele connectie met ze maar bij Essing koop je een zéér goede powerbox, die er zonodig onmiddellijk tussenuit kan.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Iemand ervaring met een Powerbox?

Bericht door Kobus »

@ Guus: ik heb toevallig vandaag in een autotechnisch magazine een heel verhaal van Essing gelezen. Hij had een lezing gehouden voor één of andere autotechniekclub in Rotjeknor. Er stond volop uitleg over hoe en wat, met alle voor- en nadelen. Uit het verhaal leek wel naar voren te komen dat hij weet waar het over gaat en dat zijn Powerpacks specifiek voor ieder type motor zijn gemaakt. Qua prijs valt het ook best mee, t.o.v. de meeste chiptuners dan. Ik zit er aan te denken om er ééntje te kopen....
stop the rat race
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met een Powerbox?

Bericht door Guus NLB »

Dat was voor de Vereniging van Automobieltechnici, waarvan ik ook heel lang lid ben geweest.
Zéér serieuze club.

Ik heb de volgende ervaring:
Toen ik m'n T5 kocht had ik al weet van de zeer goede naam van Essing in het techneutenwereldje. Ik belde hen voor een powerbox maar die wilden ze voorlopig niet leveren omdat hen ter ore was gekomen van negatieve invloed van tuning op de software van de automaatbakken van de T5 (voor een handbak leverden ze wel).
Ik heb toen de tuning laten uitvoeren door Pedro van Hartog-tuning. Deze heeft dat op zeer deskundige wijze uitgevoerd, maar de auto heeft altijd wel blijven roeten bij felle acceleratie. Dat deed-ie origineel ook al wat trouwens.
Vele maanden later liet Essing mij weten dat de powerbox inmiddels weer terug in het programma zat.

Op mijn huidige iX55 zit een 2-kanaals (turbodruk en injectiestretching) powerbox van hen
die uitmuntend werkt.
Gebruikersavatar
richardavalanche
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2007, 22:45
Locatie: monster
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met een Powerbox?

Bericht door richardavalanche »

Zeer Tevreden met de essing Powerbox, op mijn T5 174 Pk Automaat.

Heb de massa kabel schakelbaar gemaakt. Kan je m altijd nog uitschakelen.

Geen Rookwalmen!!

Succes
Het leven gaat niet over Rozen.........
Plaats reactie