Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

oliedrukprobleem

vragen over de T5
Plaats reactie
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

oliedrukprobleem

Bericht door herman94 »

ik ben vorige week naar spanje gereden ,en onderweg tot 5 maal toe een melding gekregen oliedruk te laag dit duurt 2 sec dan gaat hij weer uit. dit gebeurde met stevig afremmen en een paar maal bij gewoon rijden .bij ongeveer 2000 toeren niet bij stationair draaien. ik heb er 3 weken geleden nog nieuwe olie op gedaan van kroon 0w 30 voor volkswagen .het gekke is hij doet het alleen na een paar uur rijden . en tot overmaat van ramp ging de airco ook kapot dit is al de derde keer na een dag in spanje te zijn .dit is ook een euvel wat ze niet gemaakt kunnen krijgen . hopelijk weet er iemand een oplossing voor mijn oliedrukprobleem .ik heb hier voor de 25e een afspraak staan bij de dealer maar daar heb ik hier niet veel vertrouwen in maar je moet toch wat .herman 94 mv 174
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Misschien lekt de oliekoeler inwendig. Dit probleem komt wel vaker voor.
Je zou kunnen kijken of er olie bij de koelvloeistof zit..
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

Bericht door herman94 »

hoi vaniac de oliekoeler is het niet er zit geen olie bij de koelvloeistof de oliekoeler is al vervangen geweest . ik heb het idee dat er een los konkakt zit want het gebeurt bij stevig remmen en een paar keer onder het rijden en misschien is het toeval maar het lijkt als hij het doet onder het rijden is het meestal als ik ergens overheen gereden ben (putdeksel of zo ) .kan het ook niet zijn dat de olie te dun is want het gebeurt pas na een paar uur rijden aan een stuk ? het rijden was wel met een stevige caravan .het rare is hij piept 2 keer dan is het weer weg (gelukkig ) aanstaande woensdag gaan ze hier oliedruk meten maar ik vermoed dat daar niet veel uitkomt .ik heb hier vorig jaar ook weer de airco laten maken die deed het toen 1 dag dus ik verwacht niet veel van die (vaklui) herman 94
Gebruikersavatar
richardavalanche
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2007, 22:45
Locatie: monster
Contacteer:

Re: oliedrukprobleem

Bericht door richardavalanche »

Herman,

hoe ben jij er vanaf gekomen. Wat was bij jou de oorzaak??

Bvbd

Richard
Laatst gewijzigd door richardavalanche op 06 mar 2010, 07:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven gaat niet over Rozen.........
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

Re: oliedrukprobleem

Bericht door herman94 »

hoi jammer dat je hetzelfde probleem hebt .
het probleem is eigenlijk nooit opgelost iedere keer dat ik er naar laat kijken komt de melding niet maar ik ben wel overgeschakelt op ik geloof 5 w 40 en toen was het stukken beter zoals ik het gehoort heb doen ze bij de dealer al een tijdje geen 0 w 30 gebruiken
maar ik denk nog steeds dat het een elektrisch probleem is .
herman 94
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: oliedrukprobleem

Bericht door pieters »

hallo wjwellers,

Er zit vast een lekkage in je aircosysteem.
Wordt het weer een beetje bijgevuld en doet ie het opeens weer.
Airco pompen droog laten lopen is echter niet zon goed idee.
Van het een komt dus vaak het ander.
Omdat het niet een gesloten systeem is moet je eigenlijk regelmatig je airco even laten draaien zodat de afdichtingen even gesmeerd worden.
Een beetje lekdetectie vloeistof mee bij laten vullen en dan maar weer even proberen.
Hoop niet dat je pomp dan een tikkje mee heeft gekregen.
Later kun je dan even met een UV lamp kijken waar er wat heeft gelekt.
Repareren dan die handel en klaar ben je weer.
Vrij loop koppelling voor je airco pomp wil nog wel eens een keer vast gaan zitten.

Echt te weinig oliedruk komt maar heel weinig voor.
Bij te weinig tegendruk als je motor heel erg versleten zou zijn met een hete motor en weinig toeren zou dat misschien kunnen. Aanzuigleiding naar je olie pomp verstopt?? Zal wel weer ergens een onbenullige schakkelaar zijn waarvan je het helemaal niet verwacht.
Maar meten is weten oliedruk meter er tussen en je weet meer.
Plaats reactie