Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
een vreemde vraag.
een vreemde vraag.
afgelopen november reed ik me bus total loss op een boom . kenteken in getrokken enzo....nu is het wrak verkocht .. momenteel ben ik weer helemaal hersteld en weer op zoek naar een soort gelijke bus alsik had... kom ik me eigen oude bus weer tegen... buiten de schade die ik had en de schade waarom die totall loss ging.... is dus alleen de totall loss schade hersteld.. en word die weer te koop aan geboden net of die totall loss schade nooit is geweest... nu kan dit natuurlijk meer voorkomen. maar kan ik ergens op laten zoeken of een kenteken ooit in beslag is genomen geweest?
ps hier even de link naar de auto..http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lrlyxyeptenn
ps hier even de link naar de auto..http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lrlyxyeptenn
Re: een vreemde vraag.
Als de schade deugdelijk is hersteld, is er toch geen probleem?
Of begrijp ik de vraag niet goed?
Of begrijp ik de vraag niet goed?
Rick
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: een vreemde vraag.
Er zit toch ook geen DSG bak in ?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: een vreemde vraag.
Was die total loss of financieel total loss?
Re: een vreemde vraag.
hij had zeker geen dsg bak is ook geen highline... and hij moest over nieuw gekeurd worden.. je kan in eerdere berichten wel zien wat me schade was....
ben overigens weer op zoek.. en denk datik toch voor een nieuwe type ga... 180 pk. automaat... zo graag wat reacties over de verschillen lezen.... tussen 174 pk... en 180 pk
ben overigens weer op zoek.. en denk datik toch voor een nieuwe type ga... 180 pk. automaat... zo graag wat reacties over de verschillen lezen.... tussen 174 pk... en 180 pk
- Harry4motion
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Re: een vreemde vraag.
Het verschil is 1 cilinder
Re: een vreemde vraag.
is een schade auto met zogenaamde wok (wachten op keuring) melding. deze mag gerust hersteld worden maar moet naar herstel bij een rdw aan geboden worden en daar controleren ze of alles in goede staat is hersteld.
In mijn periode dat ik in de autoschade werkte dit ook met regelmaat mee gemaakt met schade autos op me werk.
Is ook helemaal geen enkel probleem mits alles goed is gemaakt.
Destijds jou foto's te zien viel de schade ook reuze mee. Waarschijnlijk heft de verzekering gekozen voor totalos ivm de kosten met uurloon etc wat niet overwoog tenopzichte van de waarde van de auto.
en dus prijstechnisch totalos is verklaard.
In mijn periode dat ik in de autoschade werkte dit ook met regelmaat mee gemaakt met schade autos op me werk.
Is ook helemaal geen enkel probleem mits alles goed is gemaakt.
Destijds jou foto's te zien viel de schade ook reuze mee. Waarschijnlijk heft de verzekering gekozen voor totalos ivm de kosten met uurloon etc wat niet overwoog tenopzichte van de waarde van de auto.
en dus prijstechnisch totalos is verklaard.
RUBBEREXPRESS
Re: een vreemde vraag.
Ik heb bij dit soort gevallen vaak een donkerbruin vermoeden dat er bij iemand een T5 Highline DSG gestolen is en dat ie uiteindelijk in Vaassen is terechtgekomen....
Bij dergelijke total loss-gevallen zijn er maar twee manieren om de auto weer rijdbaar te krijgen: óf er wordt een goede auto in dezelfde kleur bij gestolen om de goede delen over te bouwen, óf er wordt een chassisnummer van een schade-auto overgezet op een gestolen auto (omkatten dus).
Dus altijd vreselijk goed uitkijken met het kopen van een 2e hands auto, al is ie nog zo mooi; liever er even een ANWB- of RDW-keuring er op los laten.
Bij dergelijke total loss-gevallen zijn er maar twee manieren om de auto weer rijdbaar te krijgen: óf er wordt een goede auto in dezelfde kleur bij gestolen om de goede delen over te bouwen, óf er wordt een chassisnummer van een schade-auto overgezet op een gestolen auto (omkatten dus).
Dus altijd vreselijk goed uitkijken met het kopen van een 2e hands auto, al is ie nog zo mooi; liever er even een ANWB- of RDW-keuring er op los laten.
stop the rat race
- Cedarcanoe
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 00:58
- Locatie: Storfors, Zweden
Re: een vreemde vraag.
Als er geen GSG op zat, en jouw bus geen Highline was, klopt iets niet. Ik zou deze zaak melden bij de politie als ik jou was.
/Erik
/Erik
Re: een vreemde vraag.
als je zoekt in dit forum naar "verzekerings vraag.. dan kom je als het goed fotos tegen van de schade die ze wel hebben hersteld... en ja... ik weet wat ik ervan moet denken.. mijn verzekering schatte de voorschade toen op 11000 euro. maar hun marge tussen wat ze voor het wrak betaalde en waar ze hem voor aan bieden is.... dit bedrag noglang niet....maar ja.... kan ook niet zien of alles is hersteld onderkant was ook goed geraakt....
Re: een vreemde vraag.
Ik heb het topic gevonden, maar de foto's zijn helaas offline. Maar ik vind ook dit maar weer een raar verhaal, een automaat bouw je niet zomaar even in.
Re: een vreemde vraag.
Schade-auto's worden online opgekocht aan de hand van foto's die de schade-expert heeft gemaakt. De schade aan zo'n auto kan dus best flink meer zijn dan je op de foto's kunt zien, dus als opkoper snij je je nog wel eens in de vingers. Om dan toch "uit de kosten" te komen zit er (voor een bepaald slag opkopers) niets anders op dan er een goeie naast te jatten en de boel over te bouwen c.q de auto om te katten.
Verzekeraars weten dat het zo gebeurt en het enige dat ze zeggen is: laten we maar hopen dat die gestolen auto niet bij ons verzekerd is....
Persoonlijk vind ik dit een schandalig proces, omdat simpelweg de verzekerden het betalen. De stelling dat "de verzekering toch heeft betaald" klopt m.i. dan ook niet; uiteindelijk heb je dat zelf betaald. Als het allemaal niet zo zou gebeuren zou je verzekeringspremie wel eens kunnen halveren. En nee, ik heb geen medelijden met verzekeraars; na een "matig" jaar gaan de premies gewoon omhoog....
Onlangs nog was er een onderzoek naar diefstallen van wegenbouwmachines: er werd per jaar voor 100 miljoen aan premie betaald en voor 15 miljoen uitgekeerd. Say no more.
Verzekeraars weten dat het zo gebeurt en het enige dat ze zeggen is: laten we maar hopen dat die gestolen auto niet bij ons verzekerd is....
Persoonlijk vind ik dit een schandalig proces, omdat simpelweg de verzekerden het betalen. De stelling dat "de verzekering toch heeft betaald" klopt m.i. dan ook niet; uiteindelijk heb je dat zelf betaald. Als het allemaal niet zo zou gebeuren zou je verzekeringspremie wel eens kunnen halveren. En nee, ik heb geen medelijden met verzekeraars; na een "matig" jaar gaan de premies gewoon omhoog....
Onlangs nog was er een onderzoek naar diefstallen van wegenbouwmachines: er werd per jaar voor 100 miljoen aan premie betaald en voor 15 miljoen uitgekeerd. Say no more.
stop the rat race
Re: een vreemde vraag.
De bus staat nu, bij normale gang van zaken, op naam van het bedrijf. Dus 1 eigenaar zou kunnen.
Re: een vreemde vraag.
dat eerste eigenaar datklopt.. en kmst ook wel.. ik bedoel.. hij is in november total loss gegaan.. in december.. opgehaald en januari pas over geschreven...