Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Radio aan met contact volledig uit?.

vragen over de T5
Plaats reactie
EdwinL
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2010, 00:07

Radio aan met contact volledig uit?.

Bericht door EdwinL »

Hallo allemaal,

Ik heb vorige week mijn t5 opgehaald en vandaag een radio erin gezet (sony ctx-330u), ik heb de radio aangesloten via de bijgeleverde iso connector en de permante 12vin en geschakelde 12vin omgedraaid op de connector (ik lees overal dat dit moet bij een volkswagen).
Ik heb nu geluid uit de speakers in de deuren, maar geen geluid uit de speakers bovenin het dashboard. Ook gaat de radio niet uit als ik het contact volledig uit zet. Ik ben een complete leek op het gebied van auto elektronica, maar volgens mij gaat hier toch iets niet helemaal goed.Kan iemand mij op weg helpen?. Alvast bedankt!.
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Radio aan met contact volledig uit?.

Bericht door Inbouwer »

EdwinL schreef:Hallo allemaal,

Ik heb vorige week mijn t5 opgehaald en vandaag een radio erin gezet (sony ctx-330u), ik heb de radio aangesloten via de bijgeleverde iso connector en de permante 12vin en geschakelde 12vin omgedraaid op de connector (ik lees overal dat dit moet bij een volkswagen).
Ik heb nu geluid uit de speakers in de deuren, maar geen geluid uit de speakers bovenin het dashboard. Ook gaat de radio niet uit als ik het contact volledig uit zet. Ik ben een complete leek op het gebied van auto elektronica, maar volgens mij gaat hier toch iets niet helemaal goed.Kan iemand mij op weg helpen?. Alvast bedankt!.
Heeft geen zin de draden omdraaien omdat er 2x permanent in de stekker zit.
Even een draad trekken naar de zekeringkast midden onder de versnellingshendel.
:yes

En anders even langs rijden :ie
Heb mijn naam ergens aan te danken :knipoog
:wjw
EdwinL
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2010, 00:07

Re: Radio aan met contact volledig uit?.

Bericht door EdwinL »

Ok, dus als ik je goed begrijp komt uit de stekker die in de auto zit uit a4 en a7 allebei permanent?. Ik heb de radio voor de zekerheid er maar weer uit gehaald. Kan ik hem weer aansluiten zonder risico totdat ik hem goed aan laat sluiten?. Zelf meer dan iso stekkertje doen gaat niet lukken omdat ik van een rolstoel gebruik maak. En bedankt voor je reactie...
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Re: Radio aan met contact volledig uit?.

Bericht door azzie »

ik heb er geen problemen mee en geen extra draad getrokken
maar of ik nu draadjes heb omgedraaid weet ik niet .
over het geluid van dash --> zitten er wel speakers in ? want bij mij zaten ze er niet in was bij 2008 model bezuinigd
Afbeelding
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Radio aan met contact volledig uit?.

Bericht door Inbouwer »

Meten is weten!

In mijn T-edition zatten ook alleen maar speakers in de portieren en niet boven op het dashboard.
:ikrij
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Radio aan met contact volledig uit?.

Bericht door Inbouwer »

Er zit wel verschik in een multivan of in een normale T5, met een spanningzoeker en je wordt een stuk wijzer.
Als je ISO stekkers er in heb zitten kun je het ook aan de kleur van de draden zien.
EdwinL
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2010, 00:07

Re: Radio aan met contact volledig uit?.

Bericht door EdwinL »

Bedankt nogmaals voor de tips, ik zal nog even kijken of de kleuren uit de t5 overeenkomen met de kleuren op het iso kabeltje, anders vraag ik het woensdag bij de dealer waar ik toch heen moet omdat mn parkeeer sensor niet werkt. Ik heb ook een T-edition btw.
Plaats reactie