Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Problemen T4 2,5 L benzine

vragen over de T4
Plaats reactie
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Problemen T4 2,5 L benzine

Bericht door RickyT5 »

Vriend van mij heeft sinds kort een probleem met zijn T4 2,5L benzine waar hij niet uit komt. Auto is voorzien van LPG installatie.


Uitleg probleem:
Beetje lastig, je kan met de bus probleemloos bijv 300 km rijden, en later op de dag met een klein stukje (huis - dorp) stil te komen te staan. Auto slaat dan af en gaat niet meer aan. Startmotor draait wel rond. Hij heeft de computer uitgelezen met KTS, maar kan niets vinden. LPG installatie is nagekeken door gasboer, deze kan niets vinden. Het probleem doet zich voor tijdens het rijden op gas als op benzine.Brandstoffilter en pomp zijn reeds vervangen > geen oplossing.

Hij is zelf monteur, maar komt hier niet uit. Vandaar dit beroep op de hier alom geprezen kennis (slijm slijm) :jump

Gr. Rick
Rick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Problemen T4 2,5 L benzine

Bericht door Roger B. (11)61 »

probleem op GAS en op BENZINE, is hoogstwaarschijnlijk geen brandstofprobleem maar een ontstekingsprobleem, bobine, verdeler, rotor, ontstekingsregelaar, noem maar op.... sporadisch voorkomende storingen zijn lastig te vinden.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Problemen T4 2,5 L benzine

Bericht door ZwedenTransporter »

Het zou me niets verbazen als het ook de Hallgever is die aan het kapot gaan is ?!
Ik weet even niet hoe ik de link van mijn topic hierover kan plaatsen.
Zoek even op mijn naam Zwedentransporter en dan op pagina 3 staat een stukje genaamd : motor rijd niet goed
Dit gebeurde toen ik opweg was naar Zweden en mijn garage vertelde me later dat die dingen meestal ineens kapot gaan maar bij mij was dat dus niet het geval.
Ik reed van Utrecht naar Puttgarden de pont op en geen probleem gehad. Van de pont naar Helsingor en bij Kopenhagen begon die raar te doen alsof hij er mee op hield. Dat gedurende enkele kilometers en daarna gewoon perfekt rijden.
In Helsingborg in Zweden van de pont af en gelijk weer het zelfde probleem, na ±100km reed die weer goed voor ± 400km toen waren we ±100km voor ons huis en daar begon het weer.
Is niet meer over gegaan en werd steeds erger.
Hij heeft bijna een week in de garage gestaan omdat ze er niet achter kwamen en we hadden de ANWB al gebeld maar op vrijdag was die gemaakt op advies van mijn garage in Nederland.
Hallgever vernieuwd en koste daar 680kr (±75 euro)

Succes
Mvg
Nol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Problemen T4 2,5 L benzine

Bericht door Roger B. (11)61 »

ZwedenTransporter schreef: Ik weet even niet hoe ik de link van mijn topic hierover kan plaatsen.
heel simpel:

ZO dus
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Problemen T4 2,5 L benzine

Bericht door Roger B. (11)61 »

je gaat naar de pagina met de zoekresultaten en klikt met de rechtermuisknop op de topictitel (dat is een link)

kies daar "koppelingslokatie kopieeren"

in het topic waar je je link wil plaatsen tik je het volgende:

[url=hier je link plakken]hier tikken wat je als link-tekst wil hebben[/url]

je krijgt dan een blauwe tekst (in dit geval "hier tikken wat je als link-tekst wil hebben) die aanklikbaar is en naar jouw link gaat
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
ZwedenTransporter
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 feb 2008, 17:16

Re: Problemen T4 2,5 L benzine

Bericht door ZwedenTransporter »

Bedankt voor je uitleg, ik opende die topic maar ik moet dat dus niet doen maar in de zoekpagina kopieren met de rechter muisknop.
Weer wat geleerd :yes
Afbeelding
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: Problemen T4 2,5 L benzine

Bericht door RickyT5 »

Bedankt voor jullie reacties... Het ziet er naar uit dat het idd de halgever is..

Bedankt!!
Rick
Plaats reactie