Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 140PK DSG
T5 140PK DSG
Goedemorgen,
Vandaag is mijn heugelijke dag dat ik afscheid ga nemen van mijn 5 cilinder T5 automaat, 60 edition. Ik heb er twee jaar in gereden en ben blij dat hij weg gaat!!! wat een lawaaibak en slecht schakelen vooral bij lage snelheden.( zal er niet verder meer over klagen maar de vlag hangt uit hier ) Nu dus de 140 pk dsg , lwb gesloten uitvoering gekocht met redelijk wat opties. Als ik vanavond terug ben zal ik wat foto's plaatsen. Hopelijk daat het nu allemaal wat beter want heb er nog geen meter in kunnen rijden.
Vandaag is mijn heugelijke dag dat ik afscheid ga nemen van mijn 5 cilinder T5 automaat, 60 edition. Ik heb er twee jaar in gereden en ben blij dat hij weg gaat!!! wat een lawaaibak en slecht schakelen vooral bij lage snelheden.( zal er niet verder meer over klagen maar de vlag hangt uit hier ) Nu dus de 140 pk dsg , lwb gesloten uitvoering gekocht met redelijk wat opties. Als ik vanavond terug ben zal ik wat foto's plaatsen. Hopelijk daat het nu allemaal wat beter want heb er nog geen meter in kunnen rijden.
Re: T5 140PK DSG
Je hebt afscheid genomen van een collectes item.Wat is er nou mooier dan een 5 cillinder moter??? T4 met de 5 cillinder maakte voor mij een nog mooier geluid.
De T 5 met zijn wat snerpende pompverstuiver geluid is wat minder, maar goed in de cabine is het veel stiller.
Dat jou de automaat niet beviel kan ik me wat bij voorstellen maar lawaaierig vind ik wat overdreven.Misschien komt dit wel door de onrustige automaat???? Ik heb zelf ook een T5 128 kw handgeschakeld en deze is absoluut stil te noemen in vergelijk met andere busjes. T4 hiervoor was veel luidruchtiger!
Verder heb ik op een preventief vervangen waterpomp(bij 87000 km) na,nooit iets aan mankementen gehad! Nu 132.000 km gereden en geen centje pijn. De t4 hiervoor had al 2x olielekkage gehad!
Ik moet erbij vertellen dat de bus een Webasto koelvloeistof verwarmer heeft en deze gebruik ik bij vorst (deze winter bijna elke dag) dagelijks. Geen koude moter bij het wegrijden, cabine lekker warm. Verder rijd ik de eerste km heel rustig!
Daar komt nog bij dat ik regelmatig met een tandemassige aanhanger rij.
Vaak flink beladen!!!!
Bij deze wens ik je wel heel veel rijplezier toe met de commonrail 4 cillinder!!!
Het is toch wel onvoorstelbaar dat ze 180 pk uit een 2 litertje kunnen halen.
Bij nissan hebben ze dat proces al eerder ingezet en zijn enkele jaren geleden de 6 pitters bij de petroll vervangen door 4 pitters met nog meer vermogen dan de 6.
Deze staan echter wel 2x zo vaak bij de garage met moterproblemen. Hopelijk is dit met de T5 niet zo.
De T 5 met zijn wat snerpende pompverstuiver geluid is wat minder, maar goed in de cabine is het veel stiller.
Dat jou de automaat niet beviel kan ik me wat bij voorstellen maar lawaaierig vind ik wat overdreven.Misschien komt dit wel door de onrustige automaat???? Ik heb zelf ook een T5 128 kw handgeschakeld en deze is absoluut stil te noemen in vergelijk met andere busjes. T4 hiervoor was veel luidruchtiger!
Verder heb ik op een preventief vervangen waterpomp(bij 87000 km) na,nooit iets aan mankementen gehad! Nu 132.000 km gereden en geen centje pijn. De t4 hiervoor had al 2x olielekkage gehad!
Ik moet erbij vertellen dat de bus een Webasto koelvloeistof verwarmer heeft en deze gebruik ik bij vorst (deze winter bijna elke dag) dagelijks. Geen koude moter bij het wegrijden, cabine lekker warm. Verder rijd ik de eerste km heel rustig!
Daar komt nog bij dat ik regelmatig met een tandemassige aanhanger rij.
Vaak flink beladen!!!!
Bij deze wens ik je wel heel veel rijplezier toe met de commonrail 4 cillinder!!!
Het is toch wel onvoorstelbaar dat ze 180 pk uit een 2 litertje kunnen halen.
Bij nissan hebben ze dat proces al eerder ingezet en zijn enkele jaren geleden de 6 pitters bij de petroll vervangen door 4 pitters met nog meer vermogen dan de 6.
Deze staan echter wel 2x zo vaak bij de garage met moterproblemen. Hopelijk is dit met de T5 niet zo.
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: T5 140PK DSG
Ik wens je veel geluk ermee, maar doe mij maar een 5 cilinder Die van mij gaat nog lang niet weg.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: T5 140PK DSG
Mooie bus hoor!
Veel fijne en veilige km's gewenst!
Hoop je eens te spotten hier in de omgeving!
Veel fijne en veilige km's gewenst!
Hoop je eens te spotten hier in de omgeving!
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: T5 140PK DSG
Wat betreft de herrie ben ik het met je eens!
Toevallig vandaag bij de dealer geweest voor de herrie.uitslag = hoort zo.
Als ik vlot weg wil net een oud vrouwtje met slippende koppeling,waardeloos dus.
Viel me enorm op dat de leen T5 veel stiller was (handgeschakeld)
Ben benieuwd hoe de nieuwe je bevalt?
Dirk (foto hieronder=erg oud)
Toevallig vandaag bij de dealer geweest voor de herrie.uitslag = hoort zo.
Als ik vlot weg wil net een oud vrouwtje met slippende koppeling,waardeloos dus.
Viel me enorm op dat de leen T5 veel stiller was (handgeschakeld)
Ben benieuwd hoe de nieuwe je bevalt?
Dirk (foto hieronder=erg oud)
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: T5 140PK DSG
Mooie stoelen :love Wel iets apparts, nog niet eerder gezien in deze kleur.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: T5 140PK DSG
Je koelvloeistofvoorverwarmer doet het pas als je gaat rijden, niet als je stilstaaterik 924 schreef: Ik moet erbij vertellen dat de bus een Webasto koelvloeistof verwarmer heeft en deze gebruik ik bij vorst (deze winter bijna elke dag) dagelijks. Geen koude moter bij het wegrijden, cabine lekker warm. Verder rijd ik de eerste km heel rustig!
Je standkachel kan wel aan met motor uit, oftewel cabine opwarmen voor je weggaat :yingyang
Re: T5 140PK DSG
Nou van dat lawaai vind k wel meevallen tenminste ik had een multivan en hoorde toch echt helemaal niks ( wel hand geschakeld).
En tja geef mij maar de 5 cylinder hoor ( of liever nog 8 cylinsders zoals ik nu rij ).
Mvgr Ferry
En tja geef mij maar de 5 cylinder hoor ( of liever nog 8 cylinsders zoals ik nu rij ).
Mvgr Ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Re: T5 140PK DSG
Ja speciaal laten bekleden met dit leer :loveJeroen T5 204 schreef:Mooie stoelen :love Wel iets apparts, nog niet eerder gezien in deze kleur.
Re: T5 140PK DSG
Voor mij ook voorlopig geen 4 pitter......ik wacht wel weer op de betere 5 cilinders want die gaan terugkomen....:)
Re: T5 140PK DSG
Ferry ik bedoel een automaat!ferry395 schreef:Nou van dat lawaai vind k wel meevallen tenminste ik had een multivan en hoorde toch echt helemaal niks ( wel hand geschakeld).
En tja geef mij maar de 5 cylinder hoor ( of liever nog 8 cylinsders zoals ik nu rij ).
Mvgr Ferry
Handgeschakeld is vele malen stiller.
Dirk
Re: T5 140PK DSG
Het zal inderdaad een combinatie zijn met de automaat maar moet zeggen dat dit toch vele malen stiller en minder hotterd bij het overschakelen. Er schijnt ook een bepaalde serie T5 te zijn met dit extreme lawaai uit motor i.c.m. automaat. Heb hem nog niet door geduwd maar tot nu toe rijd het super, heb er 800 kg aan spullen in liggen maar niks van te merken. Nu hopen dat het blijft bevallen. Nog wel 1 minpuntje want ik heb de rns 510 en een fiscon telefoon module in gezet, deze zijn nog niet te programmeren zodat je deze ook kunt af lezen op het display van het dashbord. De vraag ligt nu mijn kufatec maar deze hebben nog geen nieuwe T5 gedaan.
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: T5 140PK DSG
Je kunt even bellen met Car4tronics in Beek en Donk, deze man is wel aardig thuis in de VAG computerhuishouding.andre35 schreef:Het zal inderdaad een combinatie zijn met de automaat maar moet zeggen dat dit toch vele malen stiller en minder hotterd bij het overschakelen. Er schijnt ook een bepaalde serie T5 te zijn met dit extreme lawaai uit motor i.c.m. automaat. Heb hem nog niet door geduwd maar tot nu toe rijd het super, heb er 800 kg aan spullen in liggen maar niks van te merken. Nu hopen dat het blijft bevallen. Nog wel 1 minpuntje want ik heb de rns 510 en een fiscon telefoon module in gezet, deze zijn nog niet te programmeren zodat je deze ook kunt af lezen op het display van het dashbord. De vraag ligt nu mijn kufatec maar deze hebben nog geen nieuwe T5 gedaan.
Je hebt kans dat hij het wel weet!
Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: T5 140PK DSG
bedankt voor de tip, zal hem eens bellen :-)