Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2din front afneembaar of niet?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

2din front afneembaar of niet?

Bericht door Jurjen »

Over 2 weken wordt mijn mooie VW T5 gebouwd, één van de vraagstukken is nog de radio die ik er in wil hebben.

Navigeren doe ik liever met een los kastje dat ik overal kan meenemen, vandaar zoek ik voor het 2din vak een radio/dvd waarop ik de achteruitrij-cam kan aansluiten.

Bij enkel din speeldoosjes is het gebruikelijk om het front eraf te kunnen halen zodat je die in het handschoenenvakje kan leggen, zoals ik pas deed waardoor radio+frontje alsnog werden gestolen :muur

De meeste 2din dvd spelers hebben een vast front, bij mediamarkt werd mij verzekerd dat die 2din kasten veeeeeeel vaster in de auto zitten en dus minder gevoelig zijn voor diefstal, klopt dat wel/hoe zit dat/kan iemand mij daar wat over vertellen?

cheers
Jurjen
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: 2din front afneembaar of niet?

Bericht door Henk250 »

Als ze veel vaster zitten,wordt er ook meer vernield.
Een enkel din met scherm kan best,met afneembaar front etc
Pioneer Avic is er 1 van,en persoonlijk goede ervaringen mee.

Succes.


:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: 2din front afneembaar of niet?

Bericht door RickyT5 »

Jurjen schreef:Over 2 weken wordt mijn mooie VW T5 gebouwd, één van de vraagstukken is nog de radio die ik er in wil hebben.

Navigeren doe ik liever met een los kastje dat ik overal kan meenemen, vandaar zoek ik voor het 2din vak een radio/dvd waarop ik de achteruitrij-cam kan aansluiten.

Bij enkel din speeldoosjes is het gebruikelijk om het front eraf te kunnen halen zodat je die in het handschoenenvakje kan leggen, zoals ik pas deed waardoor radio+frontje alsnog werden gestolen :muur

De meeste 2din dvd spelers hebben een vast front, bij mediamarkt werd mij verzekerd dat die 2din kasten veeeeeeel vaster in de auto zitten en dus minder gevoelig zijn voor diefstal, klopt dat wel/hoe zit dat/kan iemand mij daar wat over vertellen?

cheers
Jurjen
Bullshit!

Dat ze vaster zitten en daardoor minder gestolen worden, is echt verkoperspraat en grote onzin! Deze dubbeldin radio worden echt giga veel uit de auto's gestolen! Bij een vriend van mij is al 2x een Pioneer dubbeldin radio uit zijn VW Touran gestolen.Nu zit er een JVC dubbeldin in met afneembaar front.

Gr. Rick

Edit: Ik zou dus zeker een dubbeldin radio met afneembaar front nemen
Rick
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: 2din front afneembaar of niet?

Bericht door dvr »

Ben in korte tijd meerdere 2din kwijt geraakt naar de eerste ruit en dashboard in puin vanaf die tijd de 2 dins los er in gezet en toen alleen
nog de ruit stuk maar was er een beetje klaar mee dat glas in me bil naad dus nu een Jvc 2din met afneembaar front werkt goed en klinkt goed
dvr nr 285
Hobbyist
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 sep 2008, 00:29
Locatie: Oudenaarde (regio)

Re: 2din front afneembaar of niet?

Bericht door Hobbyist »

Tegenwoordig kan men toch niks meer veilig op straat laten staan , het word steeds erger en ze gaan steeds grover te werk.

hier ook een Jvc model erin enkel din met camera erop aangesloten achteraan , werkt inderdaad ook perfect.

Gr Luc
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: 2din front afneembaar of niet?

Bericht door Inbouwer »

Op dit moment zijn er slechts 3 dubbel DIN decks waar van het het beeldscherm kan worden afgenomen:

De JVC- KW-NX7000 en zijn opvolger de NT1. Dit zijn dubbel DIN met een volledig breedbeeld scherm wat afneembaar is.
Deze set's bouw ik vaak in nadat iemand zijn dubbel DIN is gestolen.
Lease maatschappijen willen alleen nog deze set vergoeden als de klant het schempje kan tonen na een inbraak.

Pioneer heeft een deck met een klein 3,5" schermpje wat er af kan.

Kenwood komt binnenkort met een nieuwe serie en die heeft ook een afneembaar front. Het is zeker de moeite om even te wachten op deze modelen.

Gr. :ikrij
:wjw
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: 2din front afneembaar of niet?

Bericht door mcs »

Hallo

AEG heeft ook een dubbel din dvdspeler/radio met afneembaar front.
deze heb ik in mijn T5 , het enige minpunt vindt ik dat hij dik 2cm uit het dashboard uitsteekt ,
( hoort zo) plus is , afneembaar front , sd kaart mogelijk, bleuthooth,usb in, en heel groot scherm.
kijk maar bij conrad webshop
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: 2din front afneembaar of niet?

Bericht door dvr »

[quote="mcs"]Hallo

het enige minpunt vindt ik dat hij dik 2cm uit het dashboard uitsteekt ,



Heeft Jvc ook en is hoogglans zwart is ook niet al te fraai maar altijd beter dan een zwart gat
met heel veel draad op de achter grond
dvr nr 285
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: 2din front afneembaar of niet?

Bericht door mcs »

dvr schreef:
mcs schreef:Hallo

het enige minpunt vindt ik dat hij dik 2cm uit het dashboard uitsteekt ,



Heeft Jvc ook en is hoogglans zwart is ook niet al te fraai maar altijd beter dan een zwart gat
met heel veel draad op de achter grond
Precies mijn gedachte ,en wat te denken van je zijruit eruit of het plaatwerk van je deur beschadigd. het aeg apparaat is gewoon zwart zijdeglans.
kost ook maar € 299,=
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: 2din front afneembaar of niet?

Bericht door Inbouwer »

Voor de andere set's mag je bijna 1000 euro meer voor mee nemen.

Maar dan heb je wel een mooi deck.
- Navigatie
- Radio
- bluetooth carkit
- uitbreidbaar naar iphone / ipod
- mogelijk voor DVD kijken
- achteruitrijcamera aansluiting


:klappen
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: 2din front afneembaar of niet?

Bericht door Makking »

Ik heb zelf de JVC- KW-NX7000 .
Ik ben er erg over te spreken.
Deze is afneembaar, jekunt er dvd's, sd's, cd's, divx en de hele bende mee afspelen.
Ook heb ik hierop een achteruitrijcamera aangesloten.
In vergelijking met tomtom is het qua navigeren wel even wennen.
Het grote nadeel vind ik is de stem tijdens het navigeren, het lijkt de koningin wel. :groteogen
En er toch ruim 1000 euro voor betaald!!! :nuts
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: 2din front afneembaar of niet?

Bericht door Jurjen »

Makking schreef:Ik heb zelf de JVC- KW-NX7000 .
In vergelijking met tomtom is het qua navigeren wel even wennen.
Het grote nadeel vind ik is de stem tijdens het navigeren, het lijkt de koningin wel. :groteogen
En er toch ruim 1000 euro voor betaald!!! :nuts
Daarom ga ik voor een losse tomtom of misschien een navigon :ikrij

Hartelijk dank voor de info, laat ik de dieven voor zijn en gaan voor het afneembare display dat ik deze keer maar in mijn tas doe in plaats van in het handschoenen vakje :bonk

Mijn oog is gevallen op deze Sony XAV-60 hoewel de JVC unit ook erg mooi is. Any opinions?
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: 2din front afneembaar of niet?

Bericht door mcs »

AEG-CS-DVD622BT ook met afneembaar front, afstandbediening, dvd , mp3, usb, bluetooth,en sd kaart ingang.
Plaats reactie