Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Eindelijk weer een Transporter!

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Eindelijk weer een Transporter!

Bericht door Yorrie »

Ja, inderdaad. Eindelijk weer, want alweer 8 jaar geleden reed ik ook al een Transporter. Toen een T4 LWB met dubbele cabine in het zilver en met leer, nu bijna (29 maart is de grote dag) weer een vrijwel dezelfde auto. Modelletje nieuwer en met 28pk meer, maar toch.

Even voorstellen dan maar, want "lid" worden van het weetjewel.com-forum leek me toch wel leuk en dan hoort een voorstel-bericht er wel bij natuurlijk. Ik las alweer een tijdje mee, maar nu dan maar de stap genomen. Ik heet Yordy, ben 29 jaar jong en woon samen met mijn vriendin en hond in het pittoreske Groningse Grijpskerk. In het nijbijgelegen Zuidhorn runnen wij samen een (zelfstandige) speelgoedwinkel onder de naam Toys&Zo. Van oorsprong ben ik echter geen Groninger, ik ben hier terecht gekomen door de studie van vrouwlief aan de Groninger Universiteit en toen maar blijven "plakken" in het Noorden. Oorspronkelijk ben ik Huizer (Noord-Holland) en opgegroeid in Zeewolde (Flevoland), alwaar ik door mijn bijbaan bij de plaatselijke VW-dealer voor het eerst in aanmerking kwam met het "fenomeen" Transporter. Na een aantal banen in de autobrache (als verkoper) ben ik in 2005 voor mezelf begonnen, na onze verhuizing naar het noorden. Toen nog in de auto's, maar na een tweetal jaren kon ik het toch niet laten: we gingen voor een eigen speelgoedzaak, iets waar ik al heel lang van droomde.

Maar goed, auto's blijven toch de interesse houden. Dus toen ik las dat de nieuwe Transporter niet meer met de vijfcilinder diesel geleverd zou gaan worden (volgens mij nog steeds dé motor voor een Transporter), ben ik aandachtig de ontwikkelingen in de gaten gaan houden. Ik wilde namelijk heel graag mezelf nog eens trakteren op een nieuwe Transporter, maar dan wel een 5 cilinder... Via kennissen in het Volkswagen-wereldje werd ik constant op de hoogte gehouden van de (prijs-)ontwikkelingen van de laatste oude modellen na de introductie van het nieuwe model en een paar weken geleden was het zover: er stond ergens in Nederland een "dikke" bus met de juiste opties en die was erg scherp geprijsd. Dus gelijk aan het bellen gegaan en offertes geregeld bij kennissen, ik zou de trotse eigenaar worden van een 174pk TDi met automaat in het zwart. Maar helaas, toen we het eens waren over de prijs was de bus verkocht door de dealer die 'm had staan. Maar goed, ik had me al helemaal ingesteld op het afscheid van de pas 1,5 jaar oude Caddy dus toen maar doorgezet en gezocht naar een alternatief. Toen zijn we uitgekomen bij een:


T5 2.5TDi (130pk) LWB met een Comfortline Dubbele Cabine en een hele meuk pakketten. Uiteraard inclusief bumpers en spiegels in kleur, glaslookpanelen, Privacy Glass, achterdeuren en de nodige comfortverhogende opties binnenin. Dat er schitterend zwart leer in zat dat we uiteindelijk niet betaald hebben is mooi meegenomen. Maandag 29 maart (nog even dus) is de grote dag, dan mogen we 'm ophalen.

Nou, tot zover mijn (vrij uitgebreide) voorstelpost. Ik hoopm me de komende tijd (in ieder geval voor zolang ik Transporter rijdt) te vermaken op dit forum en kennis en ervaringen over en met de Transporter te kunnen delen, maar vooral heel veel op te kunnen steken van iedereen. In de (nabije) toekomst ben ik nog wel het e.e.a. van plan met de bus, de T4 was namelijk ook alles behalve standaard.

Mocht je nog wat willen weten, roep gerust!

Groeten, Yordy.
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Eindelijk weer een Transporter!

Bericht door GerJol 716 »

:wjw Yordy, mooi verhaal zo, veel plezier met je bus en op de site.
:driveT5
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Eindelijk weer een Transporter!

Bericht door harry t5 191 »

:wjw hier Yordy! :zwaai
Mooi verhaal :yes
Dat wordt een lange tijd wachten tot je de bus hebt! :lach

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Eindelijk weer een Transporter!

Bericht door Yorrie »

Dank u, dank u!

Tsja, je wilt jezelf toch even introduceren. Dus dan maar gelijk het complete verhaal, niet dan? Maar inderdaad, gaat nog een moeilijke tijd worden... Al moet ik zeggen dat de Caddy z'n taak ook nog prima volbrengt hoor!
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Eindelijk weer een Transporter!

Bericht door Jeroen T5 204 »

Als je hem hebt zijn we natuurlijk benieuwd naar de foto's :yes :wjw Veel plezier hier op het forum. :zwaai
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Eindelijk weer een Transporter!

Bericht door Yorrie »

De foto links (hoe heet zo'n ding ook al weer) is m'n nieuwe aanwinst, maar dan nog in de handelsvoorraad van de dealer (met zo'n mooie sticker op het voorraam met de tekst "De laatste 2009 modellen! Nieuw!").

Maar inderdaad, de 29ste gaat ie wel even mooi op de plaat. En dan in de loop van diezelfde week naar de beletteraar voor mooie stickers.
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: Eindelijk weer een Transporter!

Bericht door Peter 887 »

Welkom op :wjw , en heel veel veilige kilometers gewenst.
En misschien tot ziens op een van de meetings.
En als je dan toch stickers op je :driveT5 plakt,
vergeet dan de :T54LIFE sticker niet te bestellen bij Henk-1,
dan ben je in de toekomst ook nog te spotten door ander wjwers.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Eindelijk weer een Transporter!

Bericht door Yorrie »

Meetings is nog maar de vraag (ga er voor het gemak even vanuit dat die op zaterdagen zullen plaats vinden en dan hebben we de winkel open uiteraard), maar de sticker gaat er zeker komen! Had al even gekeken en voor de prijs van 5 euro nogwat kan ik dat natuurlijk niet laten.

Dus die komt er zeker. Maar nu eerst de bus maar eens... Man wat duurt dat lang...
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: Eindelijk weer een Transporter!

Bericht door Peter 887 »

de meetings van :wjw zijn meestal op een zondag.
en ze zijn stuk voor stuk allemaal gezellig.
http://www.mijnalbum.nl/Album=SXLNIACV" onclick="window.open(this.href);return false;
De eerste foto's zijn dan wel bussies,
maar daarna zie je hoe gezellig het kan zijn,
en daar gaat het ook om.
Het is niet alleen maar bussies kijken.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Eindelijk weer een Transporter!

Bericht door Yorrie »

Ziet er wel gezellig uit inderdaad! En super dat het meestal op zondag is, mooi dat er aan de zelfstandige gedacht wordt. Maar goed, ben ook vast niet de enige met een eigen zaak op een forum voor Transporters.
Peter 887 schreef:Het is niet alleen maar bussies kijken.
Nou... Wel een beetje toch? ;) Maar eh, wat doet die ster dan op die foto's dan? Beetje vreemde eend in de bijt natuurlijk. :kijkt
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: Eindelijk weer een Transporter!

Bericht door Peter 887 »

die heeft ook en tijd transporter gereden,
en mist hem zoveel dat hij altijd weer komt kijken :lach
het is hier zo, eens een weetjeweller, altijd een weetjeweller.
er zijn er meer die geen transporter meer hebben,
maar het toch gezellig vinden om bij ons op een meeting te komen.
Ik ben nog steeds een Afbeelding
met een Afbeelding
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Eindelijk weer een Transporter!

Bericht door harry t5 191 »

Je kunt ook overdrijven hè? :bifun :bifun :bifun

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: Eindelijk weer een Transporter!

Bericht door Peter 887 »

Overdrijven Harry !!!
Gewoon een logo voor slechtzienden,
Dus kun jij me ook spotten :lach
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Eindelijk weer een Transporter!

Bericht door harry t5 191 »

En bedankt hè! :lach :lach

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Eindelijk weer een Transporter!

Bericht door Yorrie »

Peter 887 schreef:Die heeft ook en tijd transporter gereden,
en mist hem zoveel dat hij altijd weer komt kijken :lach
Kan ik me denk ik wel iets bij voorstellen. Heb ook gekeken naar een Vito (doen heel gek met prijzen op het moment), maar het is het toch net niet als ik eerlijk ben... Als je na een proefrit in een Vito in een T5 stapt dan is de T5 gewoon beter. Simpel. Mooier afgewerkt ook vooral. En ik vindt (maar da's natuurlijk persoonlijk) een T5 véél mooier.
Peter 887 schreef:Het is hier zo, eens een weetjeweller, altijd een weetjeweller.
Da's een goed teken. Ik doe m'n best om een beetje te integreren ;) en wie weet kom ik dan straks ook wel een keer naar een meeting. Altijd leuk om bij andere mensen te kijken wat die met eenzelfde auto doen. Al moet ik zeggen dat mijn bus wel een meerjarenplan zal gaan worden, met m'n zes dagen in de week werken...
harry t5 191 schreef:Je kunt ook overdrijven hè? :bifun :bifun :bifun
Eigenlijk vink 't best gaaf. Is 't op een rooster achter 't raam of zo?
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Plaats reactie