Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schuifraam geplaatst

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Schuifraam geplaatst

Bericht door Freelancer »

Hoi iedereen,

Naar aanleiding van de talloze gesprekken tijdens de meeting heb ik een 2de hands origineel schuifraam aangekocht.
Vandaag heb ik de knoop doorgehakt en ben ik eraan begonnen, ik heb mijn keukenblok niet eens verwijderd aangezien er drie gaten voorzien zijn waardoor je met een dop 10 makkelijk door kan.

Eerst en vooral al de raad opgevolgd en een ' reuze ' dankjewel voor al de mensen die me op de meeting erg vooruit hebben geholpen, waar dien je op te letten, wat moet je zeker doen etc, etc.

Ik ben begonnen met de lijn af te plakken waar er moet gezaagd worden, een aantal gaatjes geboord van binnenuit, dan met ( papieren ) plakband aan de buitenzijde de gaatjes verbonden.
Ik heb gewoon een decoupeerzaagje ofwel ' wipzaagje ' gebruikt met uiteraard een zaagje voor metaal, wanneer het gat er dan was heb ik met een vijl alles netjes tot tegen de binnenrand gevijld en de randen opgeschuurd, de schuine kant heb ik dan met een houten blokje en een hamer recht geklopt, daarna opnieuw een stripje geplakt op de rand, het schuifraam er tegenaan geduwd en zo werden dan de gaten afgetekend in het papier.
Daarna met een boor van 8mm de gaten gemaakt, uiteraard eerst nog eens gepast en dan de rubber strip van het schuifraam verwijderd, ontvet en silicone op gespoten, aan de bus de randen ontvet, antiroest erop, en dan het raam vast geschroefd.

Volgens de meeste opmerkingen zou men dus steeds een randje hebben aan de buitenzijde van 2 à 3 mm doch bij mij past het raam perfect en sluit de rubber mooi aan.

Ik heb er, en heus ik lieg echt niet slechts 3 uurtjes aan besteed :yes en ik was dan nog alleen op de oprit bezig :knipoog de buren kwamen van links en rechts eens kijken wat ik daar allemaal aan het doen was, best wel leuk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mvg,
Freelancer (Pascal)
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Schuifraam geplaatst

Bericht door GerJol 716 »

Dat ziet er goed uit Pascal, daar zal je geen spijt van hebben.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: Schuifraam geplaatst

Bericht door Lammert & Fenn@ »

Ja Pascal,

Waar :wjw en een meeting wel niet goed voor is. Maar vergeet ook de gezelligheid niet en elkaars :driveT4 :driveT5 bekijken.

Grtzzzz
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Re: Schuifraam geplaatst

Bericht door MarcoBT4 »

Dat heb je vakkundig gedaan Pascal :yes :toppie
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Gebruikersavatar
the sandman
Berichten: 910
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:27
Locatie: bij Zwolle

Re: Schuifraam geplaatst

Bericht door the sandman »

hallo Pascal
zo zie maar weer dat je op een meeting veel info kan krijgen, dat was het ritje naar de meeting wel waard, het ziet er heel mooi uit :toppie , veel plezier ervan.... :jump
groeten Theo
Vriendelijke, Groeten
" The Sandman 835 "
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Schuifraam geplaatst

Bericht door Pascal-141 »

Hallo Naamgenoot :nuts
Heb jij nu een hoogdak gemonteerd ook ? Jij had vroeger toch een gewoon dak hé ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Schuifraam geplaatst

Bericht door Freelancer »

Bedankt voor al de lovende berichtjes :toppie

@ Pascal - Ik heb mijn 19TD KWB verkocht en deze 2.5TDI LWB met hoogdak aangeschaft, dit omwille van de stahoogte en de kampeervoertuig eisen in 'den Belziek' en de 19TD was als Camper onvoldoende geschikt om de Pyreneeën te gaan trotseren ( zelfs 'gekieteld ).

Deze dus :

Afbeelding


Ik heb vandaag Cruise Control gemonteerd, en ik heb spijtig genoeg de verkeerde IC ( 4Pin) gekocht ipv een 2Pin, dit is echt wel balen...... :muur

Misschien heb jij nog een 2Pin model liggen om eventueel te ruilen :toppie oh ja de rechter slang is ook de verkeerde en de plastiek lucht geleider voor in de motorkap ben ik ook vergeten dan zal ik wel terug naar ginderachter moeten of ..... :ikrij dichterbij ?

Mvg.
Freelancer (Pascal)
Laatst gewijzigd door Freelancer op 19 mar 2010, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Schuifraam geplaatst

Bericht door Pascal-141 »

Ach zo , je hebt een andere . Wist ik niet :o)

Ik heb geen intercooler meer liggen , die zijn reeds verkocht .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
jaspermiddelberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2010, 10:17

Re: Schuifraam geplaatst

Bericht door jaspermiddelberg »

Mooi!

Heeft iemand ook tips waar je een 2e hands schuifraam kan vinden?

met groet,

Jasper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Schuifraam geplaatst

Bericht door Multivan Generation »

@ Pascal--> NICE JOB! :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Schuifraam geplaatst

Bericht door Freelancer »

jaspermiddelberg schreef:Mooi!

Heeft iemand ook tips waar je een 2e hands schuifraam kan vinden?

met groet,

Jasper
Hoi Jasper,

WELKOM op :wjw :yes

Josh heeft nog een aantal schuiframen liggen vanaf 175 Euro, groen getint, gewoon wit, dubbel beglazing etc..

klik hier eens : http://www.jsparts.nl/artikel/229/schuifraam/

Geen binding met bedrijf.

Mvg.
Freelancer (Pascal)
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: Schuifraam geplaatst

Bericht door Dirk/970 »

Hoi Pascal, mooi werk! Altijd een uitdaging om gaten in je bus te zagen, maar het resultaat is er zeker naar :klappen . Ik moet zeer binnekort een dakluik gaan zetten :werkaanT4
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Schuifraam geplaatst

Bericht door matje86 »

:bonk :bonk :bonk :bonk je zou een schuifraam plaatsen , je hebt het er niet over gehad dat je een gat in je bus ging ZAGEN :jump
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: Schuifraam geplaatst

Bericht door Freelancer »

matje86 schreef::bonk :bonk :bonk :bonk je zou een schuifraam plaatsen , je hebt het er niet over gehad dat je een gat in je bus ging ZAGEN :jump
Kom me nu niet vertellen dat ik dat werk voor niets heb gedaan hé Matje, moest dat metaal niet weg dan :knipoog :jump :nuts :bifun :bifun :bifun

Mvg.
Freelancer ( Pascal )
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Schuifraam geplaatst

Bericht door matje86 »

en dan nu de schuifdeur
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie