Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

identieke versnellingsbak??

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

identieke versnellingsbak??

Bericht door heemskerk »

Mogelijk dat iemand het weet? Een aantal dagen geleden adverteerde er iemand op M.P met een versnellingsbak voor de T5. Als bijschrift stond er: Geschikt voor de AXD & AXE motoren. Ik kan me echter voorstellen dat de 174pk een andere (eind)overbrenging heeft ten opzichte van de 131pk..... Wie weet ut?
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: identieke versnellingsbak??

Bericht door Yorrie »

heemskerk schreef:Ik kan me echter voorstellen dat de 174pk een andere (eind)overbrenging heeft ten opzichte van de 131pk...
Klinkt ook mij heel logisch in de oren... Ben ook wel benieuwd. Want hoe zit het dan bijvoorbeeld met motortuning? Als er (en nogmaals, dat klinkt me logisch) sprake is van een andere overbrenging bij de 174pk, is het dan ook nodig dat aan te passen als je een 130pk laat tunen? Dat lijkt me namelijk dan weer niet logisch... En als ik daar dan dus vanuit ga, dan lijkt het me weer niet logisch dat er sprake is van een andere overbrenging... Snapt u het nog?! :nuts

Wie brengt het verlossende antwoord?
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: identieke versnellingsbak??

Bericht door edjeraketje »

De versnellingsbakken zijn hetzelfde, de AXD en de AXE kunnen beide de GWB bakcode hebben. Er zit naar het schijnt wel een verschil in de koppellingsplaten en de drukgroep. Er zijn dan ook verschillen in bestelcodes.
Mocht je nog een bak nodig hebben dan weet ik er nog wel 1.

Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Plaats reactie