Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ervaringen met een 63KW

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ruudbrouw
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:30

ervaringen met een 63KW

Bericht door ruudbrouw »

Hallo beste mensen,

Wie van jullie heeft een T5 met 63KW of heeft er een gehad, graag had ik van jullie vernomen wat jullie ervaringen zijn?


Mvgr.


Ruud
Gebruikersavatar
Cedarcanoe
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 mei 2008, 00:58
Locatie: Storfors, Zweden

Re: ervaringen met een 63KW

Bericht door Cedarcanoe »

@ Piet,
rammellende schuifdeur ... heb ik al 5 jaar last van ... sedert vorige week weet mijn VW dealer ineens dat de oorzaak bij een houder te zoeken is. Het is de houder die schuift in de 'goot' halverwege de deur. Daarvan is nu een model uit, dat een beetje bekleed is, zodat het niet meer rammelt.
Zelf heb ik de houder nog niet vervangen, als je voldoende vet op de houder smeert (blijft smeren) is het gerammel ook weg.
/Erik
Afbeelding
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: ervaringen met een 63KW

Bericht door harry t5 191 »

Ik heb ook een rammeltje gehad ,dacht van de schuifdeur!
Heb echt alles los gehad.
Niks te vinden,toen kwam ik er achter dat de gordel va de achterbank onderin rammelde> :muur
Als je de gordel onder spanning zet is bij mij de rammel weg.
Ik zou zeggen,probeer eens of het bij jullie dat ook het probleem is!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Peter vw
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2010, 19:40
Locatie: Egmond aan zee

Re: ervaringen met een 63KW

Bericht door Peter vw »

ik heb vorig jaar een nieuwe 63 kw gekocht,en het is een prima auto,wel is hij bij zip tuning utrecht geweest nu is hij dan 115 pk en rijdt echt super soepel.
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: ervaringen met een 63KW

Bericht door Johan729 »

Ik rij zelf een 96kw maar een maat van me rijdt een 63kw,moet zeggen dat die bus best goed van z'n plek komt.Niks mis mee.Weet niet wat er aan kracht overblijft als je er al te veel gewicht in of achter gooit.Qua verbruik is de 63kw een stuk gunstiger,ik denk dat ie minstens 150 km meer uit een 80 liter tank haalt.En da's niet overdreven.Al met al wel het overwegen waard,zeker als je niet met een aanhanger of caravan op pad hoeft.En anders kun je 'm altijd nog laten chippen,toch?
Vergeet niet dat de 96kw wel een zesbak heeft natuurlijk.Da's ook niet verkeerd.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: ervaringen met een 63KW

Bericht door Kobus »

Ik rij al 6 jaar met een 63 kW. Het is geen racemonster (daar heb ik 'm ook niet voor gekocht) maar hij komt goed mee met het verkeer. Een snellere bus geeft vaak ook sneller bekeuringen...
Zuinig is ie m.i. niet: tussen de 10 en 11 km per liter. De meeste sterkere blokken rijden waarschijnlijk zuiniger, afhankelijk van je rechtervoet. Ik ga er waarschijnlijk een powerbox van Essen Diesel Tuning inzetten om net wat vlotter te kunnen inhalen op de rijksweg. Er rammelt niks meer sinds ik de geleidepen in de deurstijl (de zwarte "knop" aan de achterzijde van de B-stijl) van de schuifdeur goed heb ingevet.
Ik vind wel de vering veel te stug, maar dat schijnt bij de T5 in de fabriek een beetje als een loterij te hebben gewerkt: deze krijgt keiharde vering en die niet. Er schijnen bij de dealert veren in verschillende stijfheden te koop te zijn. Maar welke moet je dan hebben? Dat weten ze dan helaas even niet. Het zal wel op Eibach uitdraaien...
stop the rat race
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: ervaringen met een 63KW

Bericht door Kobus »

Je bedoelt waarschijnlijk: Kan iemand mij uitleggen wat een B-stijl is?
De stijl tussen je voorruit en je zijruit is de A-stijl, dus.....
stop the rat race
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: ervaringen met een 63KW

Bericht door rick_k »

Op het werk hebben we er 1 als service auto en het is een drama. Dat ding is niet vooruit te branden. Nu rijden wij dan met gereedschap en dan nog vaak een aanhanger, maar daar zijn die dingen dan ook voor.

Ikzelf zou altijd voor wat meer motorvermogen gaan omdat je de bus langer heelhoud, je normaal iets in kunt halen en je rijd niet de hele weg de bodem eruit te trappen.

mvg Rick
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: ervaringen met een 63KW

Bericht door harry t5 191 »

Ik zou ook voor een 102 of 105 pk gaan!
Deze zijn probleemloos en rijden goed.
Vooral getuned fantastisch,en zuinig!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
edward.burggraeve
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 14:07
Locatie: Neeritter

Re: ervaringen met een 63KW

Bericht door edward.burggraeve »

Hallo Ruud,

heb zelf ook een 63kw , niet gechipped.
Nu al met 410.000 km erop.
Komt goed mee rijd bij mij zeker 1 op 14+.
Soms wel met aanhanger . maar zou hiervoor als je zelf met een aanhanger of caravan
moet stoeien een zwaarder nemen.
Verder een degelijke motor.
Olie verbruik is bij mij ook nihil , ook na 410.000km.
Dus succes.

Grtz Ed :driveT5 :T54LIFE
Edward.Burggraeve
Georgsdorf/DE
0031.6.23357766
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: ervaringen met een 63KW

Bericht door EricP »

Harry T5 191 schreef
Ik heb ook een rammeltje gehad ,dacht van de schuifdeur!
Heb echt alles los gehad.
Niks te vinden,toen kwam ik er achter dat de gordel va de achterbank onderin rammelde> :muur
Als je de gordel onder spanning zet is bij mij de rammel weg.
Ik zou zeggen,probeer eens of het bij jullie dat ook het probleem is!
Mijn schuifdeur rechts rammelde ook 5 jaar lang als een gek. nadat de gordelspanner rechts acher was vernieuwd / vasgezet was de rammel weg
Het leek of de rammel van de deur kwam maar de gordel sapnner was dus de oorzaak.

Groet EricP .
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: ervaringen met een 63KW

Bericht door Harry4motion »

heb 3 jaar gereden met een gechipte T5 63kw. 5 bak, rijdt prima hoor, niets mis mee, redelijk zuinig, ik kwam op 1 op 12 ongeveer en dat is dan vrij veel in de stad en meest korte stukken met af en toe een snelweg ritje.
Ik zou hem wel altijd laten chippen bij een goede chippenboer. Zonder chip vond ik het wat teleurstellend, onderaan de tunnelbuis volgas met 80 km/uur omhoog is bovenaan de tunnelbuis nog steeds 80 km/uur :nuts
Als je hier niet om geeft gaat het ook prima, en je kan natuurlijk ook vaart maken als je naar beneden rijdt ipv omhoog. :yes
Hoop plezier van gehad, 1 keer mijn turboslang losgeschoten na het chippen, gewoon teruggedaan en bleef toen weer zitten. Heeft misschien wel nooit goed gezeten. top ging van 155 naar 170 ongeveer.
Succes met je keuze
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: ervaringen met een 63KW

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

Harry4motion schreef:heb 3 jaar gereden met een gechipte T5 63kw. 5 bak, rijdt prima hoor, niets mis mee, redelijk zuinig, ik kwam op 1 op 12 ongeveer en dat is dan vrij veel in de stad en meest korte stukken met af en toe een snelweg ritje.
Ik zou hem wel altijd laten chippen bij een goede chippenboer. Zonder chip vond ik het wat teleurstellend, onderaan de tunnelbuis volgas met 80 km/uur omhoog is bovenaan de tunnelbuis nog steeds 80 km/uur :nuts
Als je hier niet om geeft gaat het ook prima, en je kan natuurlijk ook vaart maken als je naar beneden rijdt ipv omhoog. :yes
Hoop plezier van gehad, 1 keer mijn turboslang losgeschoten na het chippen, gewoon teruggedaan en bleef toen weer zitten. Heeft misschien wel nooit goed gezeten. top ging van 155 naar 170 ongeveer.
Succes met je keuze
In het begin dat wij onze T5 hadden is ook de turboslang losgeschoten, zal wel vanuit de fabriek zo gekomen zijn.

groetjes

yasmine & wesley
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
jappie 10
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:57
Locatie: Kollumerzwaag

Re: ervaringen met een 63KW

Bericht door jappie 10 »

vorige week heb ik een T5 63 kw gekocht volgens de vorige eigenaar wel getuned ,en dat is te merken .
Hiervoor een gewone 63KW.

Gisteren heb ik mijn nieuw aangeschafte caravan opgehaald uit IJsselstein (200km)
vanaf utrecht de A27 lekker op de cruissecontrole 92 op de teller zonder enige moeite en dat blijft 92 tot ik de A27 verlaat en de A6 op ga even zelf overnemen daarna weer op de cruisse ,gewoonweg fantastisch ik heb er geen ander woord voor.

T5 -2003-87740km-airco-cruissecontrole-el ramen en spiegels-park distance-dubbele cabine enz

Kortom mij hoor je niet klagen.
PS vandaag de nieuwe stickers gekregen even een goed plekje zoeken.
Plaats reactie