Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

vragen over de T5
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door raymondo »

ik heb afgelopen avond druk zitten kijken hier op het forum.. maar zie niet echt concreet de verschillen of meningen en ervaringen omtrent deze 2 varianten ergens in 1 topic... ik zou graag wat meningen, verschillen en ervaringen zien.. en dingen waar ik opmoet letten om te kiezen tussen een jonge t5 of een nieuwe.
want ik vind volgends mij de prijs voor een nieuwe t5 met de speciale pakketen reuze meevallen.. ten opzichte van een bus van bijv 1 jaar oud...
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door Donald4Motion »

Eerlijk gezegd zou ik nog even wachten met de aankoop van een nieuwe.
Even de kat uit de boom kijken betreft kinderziektes, maar eventueel ook even wachten op de volledig rode TDI
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door raymondo »

oke dat wachten snap ik.. maar voor nu zit ik met een budget.. zeg maar .. en een comfortline dc,lwb met wat pakketten valt daar mooi binnen.. de verkoper beweerst dat de rode i nog wel een paar jaar kan duren... en dat de dsg 2 keer zoveel koppel kanhebben als die nu krijgt dus tunen zal geen probleem meer zijn... dus... en je krijgt 2 jaar garantie.. en ik moet voor of rond mei een andere bus hebben.. rijd nu met een vito van 2001. maar de apk komt . en de uitlaatis er af.. en de verstuivers lekken.. en geef er dus liever geen geld aan uit
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door Donald4Motion »

er stond ergens een topic over een T5 in duistland kopen.
Daar was ook erg veel korting op te behalen en zeker interessant.
Garantie kan je gewoon via Pon doen.


Ik heb de link even voor je opgezocht,
viewtopic.php?f=3&t=24891" onclick="window.open(this.href);return false;
Damy

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door Damy »

Knap van de verkoper dat hij wist te vertellen dat de rode I nog een paar jaar gaat duren, meestal weten ze niets meer dan na 3 a 4 maanden...
Maar snap zijn opmerking wel hij wil NU verkopen/scoren.
Zou idd nog even lekker wachten of een 2'e hands 174pk kopen, straks komen er ook meer opties op....:)
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door Harry4motion »

Zou ook even wachten als ik jou was, Het gaat volgens mij toch om de rode T en niet de I ?
Maakt ook niet zoveel uit, er is in ieder geval nog een lettertje over.
Het verschil tussen DSG en de automaat is dat DSG heel snel kan schakelen door de dubbele koppeling, 1 koppeling bedient de versnellingen 1,3,5,7 en de ander 2,4,6 de 2e versnelling staat al klaar als je nog in zijn 1e rijdt. plus je hebt meer verzetten. Denk ik, ik weet eigenlijk niet hoeveel de "normale" automaat er heeft
Maar ik heb hier ook gelezen dat de DSG nog niet zo goed schakelt, en dat hij soms "bedenktijd" nodig heeft.
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik heb het hier eerder gelezen. Heb wel in een golf GTI met DSG gereden, en hier was ik wel van onder de indruk, schakelen ging echt super super snel, kan je niet tegenop met een handbak wat je ook probeert. Als je in zijn 6 reed met 120 en je trapte vol op het gas dan pakte hij feilloos de juiste versnelling ( ik denk 3). Alleen wel heel veel wielspin.
Dit niet feilloos schakelen van de DSG in de T5 kan best een kinderziekte zijn, plus dat er nog een Rode T aankomt....
Ik heb in een GP gereden maar dan geen lettertje rood, ik vond het niet geweldig, Als hij stationair loopt is hij heel mooi stil, maar als je gas geeft maakt hij een hoop herrie ( en weinig snelheid) verder rammelde er hier een daar wat dingen bij bepaalde snelheden. De bus was wel leeg, dit scheelt misschien ook met geluiden.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door harry t5 191 »

Ik heb wel gereden met de 180 pk met dsg en zoals het nu lijkt wordt dat mijn volgende bus!
Het reed fantastisch en schakelde ook goed.
Maar ik heb ook al gehoord dat er een update van de software van de bak is!
Volgens mij gaat het wel goed komen met de nieuwe t5 gp! :lach

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
ronbeo
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 dec 2009, 13:58

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door ronbeo »

Vandaag gereden met de 180PK DSG. Moet zeggen, schakelt snel en stootloos maar schakelt bij normaal rijden wel heel snel 'op' waardoor de motor erg weinig toeren gaat draaien en begint te brommen. Ook het verbruik liep hierdoor op..... Terug naar z'n 6(op advies van de verkoper!), iets meer toeren, lager verbruik en de motor liep veel mooier! Dit zou toch niet hoeven lijkt me met zo'n doordachte automaat.
Verder heerlijke auto, goed koppelverloop en heel pittig! Wat ik wel mistte was het inkomen van de turbo('s) t.o.v. mijn huidige T4, ff dat duuwtje.
Zaterdag of begin volgende week rijden met een 174PK aut. en een 174PK hand. Ze worden wel zeldzaam(nieuw) maar nog wel te vinden!
Op gevoel zeg ik: een 5 pitter automaat, maar de proefrit zal het uitwijzen. De prijzen van de 174 en 180PK ontlopen elkaar niet echt, dus dat maakt het alleen maar moeilijker.
Mij werd ook verteld dat de 180 een mech.compressor heeft én een turbo, terwijl hij in de prijslijst biturbo wordt genoemd.......

Was iig een leerzaam proefritje!

grz
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door Rafke 108 »

ronbeo schreef:Vandaag gereden met de 180PK DSG. Moet zeggen, schakelt snel en stootloos maar schakelt bij normaal rijden wel heel snel 'op' waardoor de motor erg weinig toeren gaat draaien en begint te brommen. Ook het verbruik liep hierdoor op..... Terug naar z'n 6(op advies van de verkoper!), iets meer toeren, lager verbruik en de motor liep veel mooier! Dit zou toch niet hoeven lijkt me met zo'n doordachte automaat.
Verder heerlijke auto, goed koppelverloop en heel pittig! Wat ik wel mistte was het inkomen van de turbo('s) t.o.v. mijn huidige T4, ff dat duuwtje.
Zaterdag of begin volgende week rijden met een 174PK aut. en een 174PK hand. Ze worden wel zeldzaam(nieuw) maar nog wel te vinden!
Op gevoel zeg ik: een 5 pitter automaat, maar de proefrit zal het uitwijzen. De prijzen van de 174 en 180PK ontlopen elkaar niet echt, dus dat maakt het alleen maar moeilijker.
Mij werd ook verteld dat de 180 een mech.compressor heeft én een turbo, terwijl hij in de prijslijst biturbo wordt genoemd.......

Was iig een leerzaam proefritje!

grz
heb je wat kilomtertjes kunnen rijden? enzo ja hoeveek verbruikte je denk je???
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
ronbeo
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 dec 2009, 13:58

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door ronbeo »

Van PON keienbergweg naar PON kabelweg en weer terug, maar was redelijk druk dus was ook redelijk veel met andere weggebruikers bezig! Maar bij 100km/uur konstant ong 1:15.
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door J. Jolliffe »

De 180 pk TDI-motor is voorzien van 2 turbo's. De mechanische compressor in combinatie met een turbo vind je terug in de 1.4 TSI benzine modellen vanaf 140 pk.

1:15 is een net verbruik. Het viel me laatst op in de 2.5 130 pk dat rond de 130 km/u op de cruise control de meter toch veel boven 10L/100 km aangeeft.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door Donald4Motion »

Om echt verbruik cijfers te hebben moet je toch echt wat kilometers draaien wat je met een proefrit nooit doet eigenlijk.
Je rijdt tijdens een proefrit toch altijd anders dan je normaal zou doen, daarom noemen ze het een proefrit
Gebruikersavatar
ronbeo
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 dec 2009, 13:58

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door ronbeo »

verbruik daarom specifiek genoemd bij een konstante snelheid, heeft dus verder niets met de proefrit te maken! En is dus wel een juiste waarde, zelfs bij slechts 500mtr. 100km/uur gereden te hebben.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door raymondo »

gisteren toch maar een offerte laten maken voor 180 pk met dsg..... volgens mij wel alles erop wat ik zou willen.... graag evenuteel hoor ik wat tips met inmisbare dingen... en wat je beter wel en niet kan doen.. heb een dark wood lwb. met camel audi lederen interieur zonnedak en entertainment... verder abt verlaagd en 1 schuifdeur..... en alle pakketten.... nog tips??
Gebruikersavatar
ronbeo
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 dec 2009, 13:58

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door ronbeo »

Handgrepen in kleur? Waarom abt verlaagd en niet eibach?
Kleurencombi wel waanzinnig mooi en toch wel gedurfd! :yes
En welke velgen heb je gekozen?
Plaats reactie