Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

vragen over de T5
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door J. Jolliffe »

ronbeo schreef:Handgrepen in kleur? Waarom abt verlaagd en niet eibach?
Kleurencombi wel waanzinnig mooi en toch wel gedurfd! :yes
En welke velgen heb je gekozen?
ABT laat haar veren bij Eibach maken :proost

Raymond, zijn dat soort opties gewoon te selecteren op een Transporter, of zit je dan vast aan een Multivan uitvoering ?
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door offline »

raymondo schreef:gisteren toch maar een offerte laten maken voor 180 pk met dsg..... volgens mij wel alles erop wat ik zou willen.... graag evenuteel hoor ik wat tips met inmisbare dingen... en wat je beter wel en niet kan doen.. heb een dark wood lwb. met camel audi lederen interieur zonnedak en entertainment... verder abt verlaagd en 1 schuifdeur..... en alle pakketten.... nog tips??

Ik zou altijd voor 2 schuifdeuren gaan.

Offline
Gebruikersavatar
ronbeo
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 dec 2009, 13:58

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door ronbeo »

ABT laat haar veren bij Eibach maken :proost
zijn dat dan dezelfde als de eibach pro of met een andere 'verlaging' of veerkarakteristiek?
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door J. Jolliffe »

Geen idee Ron. Als ik eerlijk ben denk ik dat de veren krek eender zijn, maar dat de bijbehorende schokdempers wel re-valved worden naar de specificaties van een tuner.
Gebruikersavatar
ronbeo
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 dec 2009, 13:58

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door ronbeo »

beetje off topic: moet je bij het verlagen ook je schokdempers vervangen dan?
Gebruikersavatar
ronbeo
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 dec 2009, 13:58

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door ronbeo »

raymondo schreef:heb een dark wood lwb. met camel audi lederen interieur
had jouw dealer veel leerkleurstalen liggen en ook een auto in darkwood staan? Welke dealer is dat? Ga morgen nl op pad voor de nieuwe bus en wil die kleurencombi wel zien!
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door J. Jolliffe »

ronbeo schreef:beetje off topic: moet je bij het verlagen ook je schokdempers vervangen dan?
Ik zou het zelf wel overwegen. Het kan met de standaard schokdempers alleen forceer je door het verlagen de demper in een werkgebied waar ie eigenlijk niet hoort te staan. Vaak merk je dat het onderstel gaat slaan op oneffenheden en slijten de dempers wat harder. Een ingekorte demper heeft dit probleem niet en is dus aan te raden. Maar goed, dat is een kostenafweging die je moet maken. Een kleine verlaging kan prima met een standaard demper (pakweg max 25 mm). 45 mm vind ik al aan de forse kant voor een standaard demper.
Gebruikersavatar
ronbeo
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 dec 2009, 13:58

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door ronbeo »

zat zelf te denken aan eibach, en die zet de auto 30mm lager. dus dat moet wel kunnen lijkt me.
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door J. Jolliffe »

Ja inderdaad. Eibach zorgt dat ze nog binnen het werkgebied van de schokdemper blijven met hun verlaging.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door raymondo »

kleur combinatie zal zeer mooi worden.. voor al met zwarte ramen en de glaslookpanelen.... de velgen heb ik nog van me oude bus.. die waren net 1 week oud toen me bus total loss ging... Zijn Tsw http://www.tswalloywheels.com/alloy_wheels_vairano.php 20 inch 10 j achter. en 8,5 j voor.... en de abt verlaging... ja.. eibach had ik in het verleden wel eens maar op me t4 en op me t5 vind ik de achter velaging toch wat minder.. en beide keren was ik al over gegaan naar een andere set.. Dus om nu extra uitgaven te voorkomen probeer ik direkt andere veren....
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door raymondo »

wel ik was bij hegemann in Nijmegen geweest en die heeft 15 kleuren leer of zo.. met een profiel wat ook bij audi gebruikt word. Dit besteden achteraf uit aan een bedrijf in Arnhem. En over 2 schuifdeuren is mijn mening... Ik zit in de bouw.. en wil nog wel eens 4 of 5 jongens mee hebben maar ook kinderen in me vrije tijd en heb ooit eens mee gemaakt dat ik file parkeerde aan de verkeerde kant...... Dus schuifdeur open en direkt op straat stappen en dan..... bijna onder een auto... En sinds dien parkeer ik niet aan de verkeerde kant meer.. Maar neem daarom zeker niet 2 schuifdueren.... uitstappen gewoon aan de stoep kant... Heb je portieren dan zien anderen dat makkelijker opengaan en kunnen ze uitwijken..
Laatst gewijzigd door raymondo op 27 mar 2010, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door raymondo »

De dealer heeft geen Darkwood staan maar net vorige week wel 1 verkocht.. en de dealer wilt je ook het adres geven waar je deze kunt zien... Verder is alles in kleur.. heb tevens overwogen om een Multivan grill er in te doen maar denk dat ik toch de gril in kleur laat spuiten net als bij de "oude "t5.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door raymondo »

en voor Joliffe.. mijn T5 is 100% transporter.. de vorige kocht ik in Arnhem.. maar bij deze verkoper hebben ze meer opties.. vooral met leer en met entertainment... en super vriendlijke service. heb er nu al 3 keer 1,5 uur gezeten voor de perfecte offerte..... Nog even wat dingen regelen en hopelijk kan ik hem deze week bestellen.. Ook weet deze verkoper waarschijnlijk de levertijd van 12 weken te verkorten naar een week of 4 /5 omdat hun Vw bedrijfswagenverkoper van het jaar zijn.. of zoiets...
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door raymondo »

even voor degene die Darkwood willen zien... De kleur code is het excat hetzelfde als Samoarood op het ouder type T5. En een staaltje in de boeken lijken ook exact.. De verkoper wist die ook niet en kan ook niet uitleggen waarom er nu dus een andere naam aan zit...
krimpen
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2007, 20:55

Re: svp meningen over verschil 174pk aut. en 180 pk dsg

Bericht door krimpen »

weet je ook of ze de chrome strips los leveren van het multivan chromepakket 2010 ?
heb al enkele malen gebeld naar de dealer ( we zijn er mee bezig zeggen ze :nuts ) , ik wil deze gelijk op de nieuwe t5 hebben .
Plaats reactie