Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

centrale vergrendeling T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ruudbrouw
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:30

centrale vergrendeling T5

Bericht door ruudbrouw »

Hallo,

Een vraag over de centrale vergrendeling van de T5.

Als de achterklep een tijdje openstaat sluiten automatisch de deuren, als je dan per ongeluk de sleutel in het contactslot hebt laten zitten en je maakt de achterklep dicht kom je dus op dat moment niet meer in je auto.

Is dit op te lossen?


Mvgr.


Ruud
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: centrale vergrendeling T5

Bericht door Rafke 108 »

sluit niet enkel de achterklep?
(bij mij is dat het geval)

Je kan ook de comfortschakeling laten uitzetten, maar dan gaan de deurtjes niet meer op slot als je begint te rijden...
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: centrale vergrendeling T5

Bericht door Lammert & Fenn@ »

Bij ons gaat dat niet op, toevallig gisteren de achterklep de hele middag los gehad en alleen de binnenverlichting ging uit en de deuren werden niet vergrendeld. Gelukkig want idd de sleutel had ik er in liggen op bijrijders kant.

Wel vraag ik het me af of het "simpel" mogelijk is om de achterklep te ontgrendelen. Nee wij hebben geen knop op de bestuurders kant om die te ontgrendelen.
Het gebeurt wel vaak dat ik de kinderen mee neem naar school en als ze hun fiets dan uit de laadruimte willen halen moet ik eerst de auto uitzetten en de sleutel uit het contact halen en dan openen met mijn zender. Erg onhandig.

Gr Fenn@
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: centrale vergrendeling T5

Bericht door Rafke 108 »

k Herlees net wat ik geschreven had en voor de duidelijkheid: als mijn sleutel in het contact steekt (en t contact staat aan) dan gaat de achterklep na verluit van tijd in het slot... Ligt de sleutel echter gewoon ergens van kant dan gaat deze niet op slot...

Wat betreft de vraag van Fenn@ : Op mijn T4 kan je het achterklepslotje in drie standen zetten: open / openen en sluiten via de CV (dus als deuren open zijn, de achterklep ook) / altijd sluiten (dus enkel te openen door de sleutel te gebruiken)... Ik weet niet of dit bij een T5 ook zo is (moet het is bekijken)

Raf
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: centrale vergrendeling T5

Bericht door Pim 328 »

Als je het op deze manier bedoeld :

Je opent de auto met de sleutel, doet de achterklep open en na circa 30 sec- 1min. gaat de auto weer op slot.

Dan heb je de microschakelaar in je achterklep slot kapot of er zit oxidatie in de stekker hiervan.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
ruudbrouw
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:30

Re: centrale vergrendeling T5

Bericht door ruudbrouw »

Pim 328 schreef:Als je het op deze manier bedoeld :

Je opent de auto met de sleutel, doet de achterklep open en na circa 30 sec- 1min. gaat de auto weer op slot.

Dan heb je de microschakelaar in je achterklep slot kapot of er zit oxidatie in de stekker hiervan.
Hallo Pim,

Klopt precies, waar vind ik deze schakelaar?


Mvgr.


Ruud
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: centrale vergrendeling T5

Bericht door Pim 328 »

Deze zit in het slot zelf.

Even de achterklep open maken en dan je slot losdraaien, deze kun je dan voorzichtig wat naar beneden trekken en dan kun je het kabeltje zien, even se stekker eraf halen en dan zie je meestal al het probleem.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: centrale vergrendeling T5

Bericht door Yorrie »

Pim 328 schreef:Als je het op deze manier bedoeld :

Je opent de auto met de sleutel, doet de achterklep open en na circa 30 sec- 1min. gaat de auto weer op slot.

Dan heb je de microschakelaar in je achterklep slot kapot of er zit oxidatie in de stekker hiervan.
:klappen

Handig toch heh, zo'n forum!
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: centrale vergrendeling T5

Bericht door Lammert & Fenn@ »

@ Rafke,

Dit was idd bij onze T4 zo maar bij de T5 gaat dit niet op. Ben bij de dealer geweest en die zegt alle vergrendeling uitschakelen maar dat wil ik niet. Ook zo`n lekker makkelijk antwoord zal vast anders kunnen?????

Grtzz
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: centrale vergrendeling T5

Bericht door Rafke 108 »

Lammert & Fenn@ schreef:@ Rafke,

Dit was idd bij onze T4 zo maar bij de T5 gaat dit niet op. Ben bij de dealer geweest en die zegt alle vergrendeling uitschakelen maar dat wil ik niet. Ook zo`n lekker makkelijk antwoord zal vast anders kunnen?????

Grtzz
Ik wist het inderdaad niet zeker, mijn T4 ken ik van binnen en van buiten, mijn T5 bekijk ik niet met zoveel liefde :-)

Da's wel een typisch 'loop-heen-we-hebben-er-geen-zin-in'-antwoord van de dealer é
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: centrale vergrendeling T5

Bericht door Lammert & Fenn@ »

Rafke 108 schreef:
Mijn T4 ken ik van binnen en van buiten, mijn T5 bekijk ik niet met zoveel liefde :-)
Oh jee wat is dit nu :ie

Moet zeggen dat ik ook meer aan onze T4 verknocht was dan aan deze T5. Ach het zal wel wennen en met wat extra's erop word de T5 ook wel wat :lach. Wel rijd hij veel rustiger en geruislozer maar qua model vindt ik de 4 het mooist.
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: centrale vergrendeling T5

Bericht door Rafke 108 »

Lammert & Fenn@ schreef:
Rafke 108 schreef:
Mijn T4 ken ik van binnen en van buiten, mijn T5 bekijk ik niet met zoveel liefde :-)
Oh jee wat is dit nu :ie

Moet zeggen dat ik ook meer aan onze T4 verknocht was dan aan deze T5. Ach het zal wel wennen en met wat extra's erop word de T5 ook wel wat :lach. Wel rijd hij veel rustiger en geruislozer maar qua model vindt ik de 4 het mooist.
Idem...
Ik denk vooral dat het is omdat mijn T4-tje me al 9 jaar en 200.000 km niet in de steek laat, ik er al zoveel mooie reizen meegemaakt heb, enz, en mijn T5 na 15.000 km de uitlaatcollector al stuk is... (wagen had al 90.000km toen ik hem kocht)...
Natuurlijk rijdt deze T5 veel vlotter, is het een zuinigere en rustigere wagen, maar qua weglegging, motorgeluid en looks kan hij belange niet tippen aan mijn T4-tje hoor :nuts
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Plaats reactie