Ik ben van plan om een transporter van 2005/2006 te kopen maar nu zegt er iemand dat de 1900 diesel beter is dan de 2500 5 cilinder.
Kan iemand raad geven?
Weet iemand nog een mooie verlengde dubbel cabine te staan? Ik heb wel inruil.
groet Peter
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
motor t5
- Cedarcanoe
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 00:58
- Locatie: Storfors, Zweden
Re: motor t5
beter .. wat is beter ?
Ik heb 90000 probleemloze kilometers op mijn 19TDI (105pk), maar ik was nu net van mening dat de 2500 5cyl de meest gegeerde (beste ?) motor was in de Transporter.
Erik, België
Ik heb 90000 probleemloze kilometers op mijn 19TDI (105pk), maar ik was nu net van mening dat de 2500 5cyl de meest gegeerde (beste ?) motor was in de Transporter.
Erik, België
Re: motor t5
Verlengd met dubbele cabine zit je al op 2 ton, dan heb ik liever de 2.5tdi met 130 pk dan een 1.9 met 105 pk. En over beide motoren zijn weinig negatieve reacties te vinden op het forum, dus je kan niet echt zeggen dat 1 van de 2 slecht is. Ik zou altijd een 2.5 preferen boven een 1.9, gewoon vanwege de extra pk's en Nm's.
- Yorrie
- Berichten: 407
- Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
- Locatie: In het mooie Grunnegerland!
- Contacteer:
Re: motor t5
Als je kúnt kiezen zou ik ook gewoon lekker voor een 2.5 gaan! Mooi man, zo'n vijfcilinder. En beter, tsja... Sluit me bij Gerrit aan: met twee ton die je vooruit moet zien te krijgen lijkt me een 130pk vijfcilinder ook de betere keus. Maar goed, dat moet ook allemaal betaald worden natuurlijk. Er zijn ook duizenden mensen die prima onderweg zijn in een 1.9...
Kun je hier wat mee? Vast niet heh?!
Kun je hier wat mee? Vast niet heh?!
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Re: motor t5
Ach zo`n 2.5 lijkt mij toch ook heel wat sterker maar ja eentje vinden die precies past is nog niet zo makkelijk te vinden eigenlijk is de prijs van een 1.9 mij passend.
Ik zoek verder bedankt
Ik zoek verder bedankt
Re: motor t5
Is een T5 verlengd met dubbele cabine echt zo zwaar?
Dan weet ik wel dat me volgende busje geen VW wordt.
Mijn vader heeft een Trafic 2.5 dCi 135 pk met een optie lijst, dat ding is ook verlengd met dubbele cabine en weegt 1805 kilo op kenteken.
Verklaard ook waarom ik met mijn 102 pk T4 korte wielbasis de 130 pk T5 vrij aardig kan bijbenen.
Beetje offtopic maar goed.
Ik zou ook voor de 2.5 gaan. Gewoon omdat dat lekkerder trekt. Toch wel erg lekker vind ik dat.
mvg Rick
Dan weet ik wel dat me volgende busje geen VW wordt.
Mijn vader heeft een Trafic 2.5 dCi 135 pk met een optie lijst, dat ding is ook verlengd met dubbele cabine en weegt 1805 kilo op kenteken.
Verklaard ook waarom ik met mijn 102 pk T4 korte wielbasis de 130 pk T5 vrij aardig kan bijbenen.
Beetje offtopic maar goed.
Ik zou ook voor de 2.5 gaan. Gewoon omdat dat lekkerder trekt. Toch wel erg lekker vind ik dat.
mvg Rick
- Doka Driekus
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
- Contacteer:
Re: motor t5
Ex collega van me wilde in eerste instantie een gebruikte T5 aan gaan schaffen. Die kreeg het advies van een kennis (die verkoper van VW bedrijfswagens is) dat de 2.5 storingsgevoeliger zou zijn dan de 1.9 en dat de 1.9 dus wellicht een verstandigere keus zou zijn.
Don't shoot me, ik heb het dus ook alleen maar "van horen zeggen"
Groeten,
Erik
Don't shoot me, ik heb het dus ook alleen maar "van horen zeggen"
Groeten,
Erik
Re: motor t5
heb nog een hele mooie van 2007 te koop wel een korte een 1.9 zonder problemen en 132 pk
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!