Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aircopomp stukgelopen

vragen over de T5
Plaats reactie
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

aircopomp stukgelopen

Bericht door herman94 »

mijn aircopomp is stuk gelopen en nu zeggen ze dat de leidingen gespoelt moeten worden dit i.v.m.metaaldeeltjes en de filterdroger moet ook vervangen worden nu is mijn vraag
hoe moet je de leidingen spoelen en waar zit de filterdroger .
herman 94 mv highline 174 2004 .
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: aircopomp stukgelopen

Bericht door Pim 328 »

De Leidingen worden door middel van het airco apparaat er aan te hangen en dan deze voor ongeveer 2-3 uur lang koude middel er door heen te laten spoelen en deze wordt dan gezuiverd in het airco apperaat zelf. Hierbij moet je wel een blokje wat tussen de leingen en de condensor zit er tussen uit halen en open kanaal erin zetten.

In dit blokje zit normaal een soortklep.

Door deze procedure wordt je systeem gereinigd van alle metaal splinters, tevens moet je filter droger bij het spoelen worden vervangen voor een lege huls.

Als het systeem gereinigd is kun je de nieuwe compressor monteren en een nieuwe filter/droger (hier zitten vocht absorberende korrels in) en moet daarom altijd vervangen worden bij een probleem met de airco installatie als deze open is geweest.

Daarna afvullen en kun je weer met plezier van je airco gebruik maken.

Als alleen de compressor vervangen wordt heb je grote kans dat deze weer kapot gaat door metaal delen in het systeem
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

Re: aircopomp stukgelopen

Bericht door herman94 »

oke bedankt voor je info ik hoop als ik alles gemonteerd en gereinigt heb de airco het weer doet anders laat ik er een caravanairco er in bouwen in het dak want dit is nu al de 6 de keer dat hij niet werkt .
herman 94
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: aircopomp stukgelopen

Bericht door InfoMuis »

Duidelijke uitleg, maar: Hoelang gaat een filter/droger normaal mee ?
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

Re: aircopomp stukgelopen

Bericht door herman94 »

wat ik heb me laten vertellen 2 jaar dit heb ik ook gedaan ook heb ik ieder jaar het systeem laten reinigen en op druk laten zetten maar helaas hij is toch wel heel vaak stuk gegaan .
herman 94
Plaats reactie