Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

safety mode

vragen over de T5
Plaats reactie
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

safety mode

Bericht door Luitjes »

Kent een transporter van 2004 ook een safety mode?


Andere vraag, ongeacht de snelheid voel ik tijdens het rijden een resonatie (trilling) in de bus. Dacht eerst dat het aan de banden/velg lag, helaas deze lijken zeer goed op de balanceerapparaat. Daarna de remschijven + blokken vervangen, maar probleem niet opgelost.

trilling voel ik niet in het stuur. Wel voel ik het als ik afrem, zowel op het rempedaal, stuur als ook op de stoel. Gek wordt ik er van. Iemand enig idee waar dit aan te wijten valt?
Laatst gewijzigd door Luitjes op 16 apr 2010, 22:25, 2 keer totaal gewijzigd.
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Inhouden/ safety mode???

Bericht door emil »

weet niet of het er wat mee te maken heeft maar zonder turbo druk doet ie ook raar
wat mij n.l. is gebeurd : zaterdag beurt gedaan en intercooler pijp losgehad om bij olie filter te kunnen
rij vandaag bij huis weg ,ineens slecht lopen en geen vermogen stationair wel goed maar bij gas geven
even wel goed daarna stoten\inhouden dus snel naar huis even kap los en daar was de intercooler slang losgeschoten
de slangen zitten met klemmetjes\clips vast en een heeft er waarschijnlijk niet goed in gezeten en los geschoten
nu heb jij natuurlijk geen slang los want dan doet ie dat altijd maar bij geen of (te)weinig turbo druk doet ie errug vreemd
sucses
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: Inhouden/ safety mode???

Bericht door Marcel E »

Luitjes schreef:Andere vraag, ongeacht de snelheid voel ik tijdens het rijden een resonatie (trilling) in de bus. Dacht eerst dat het aan de banden/velg lag, helaas deze lijken zeer goed op de balanceerapparaat. Daarna de remschijven + blokken vervangen, maar probleem niet opgelost.

trilling voel ik niet in het stuur. Wel voel ik het als ik afrem, zowel op het rempedaal, stuur als ook op de stoel. Gek wordt ik er van. Iemand enig idee waar dit aan te wijten valt?
Lees deze link eens door. Daar staan nog wat mogelijke oorzaken tussen.

http://www.amt.nl/web/Videos.htm?contentid=1363
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Inhouden/ safety mode???

Bericht door edjeraketje »

Het trillen kan veroorzaakt worden door je 2deligmassavliegwiel.
Het inhouden/ vermogensverlies kan een vervuilde turbo zijn! Misschien kun je foutmeldingen laten uitlezen en zien wat daar uit komt.

Suc6 Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Plaats reactie