Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

even voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
edward
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 apr 2010, 11:04

even voorstellen

Bericht door edward »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Edward.

Sinds drie dagen ben ik in het bezit van een Volkswagen Transporter T4, type 2.4 diesel, dubbele cabine. Het bouwjaar is 1995 en er staat 235.000 km. op de klok.
Ik vind het, zeker gezien zijn leeftijd, een erg goed onderhouden en uitziend exemplaar en ben erg onder de indruk van de kwaliteit en de rijeigenschappen van de T4.

Hoewel ik alle ins- en outs tot vervelends toe met de vorige eigenaar heb doorgenomen en dacht met hem duidelijke afspraken i.v.m. de koop/verkoop te hebben gemaakt,is hij toch "vergeten" enkele "mankementjes" te vermelden.
Dit is mijn eerste Transporter, dus ik ben nog niet goed op de hoogte van de techniek; daarnaast is het een diesel, en daar heb ik ook niet veel ervaring mee.
De vijf gloeipluggen moeten vervangen worden, omdat gekonstateerd is (door een monteur van de ANWB) dat er twee niet werken.
Moet ik, om dit te doen, de radiateur demonteren?

Volkswagendealers, dealers over het algemeen trouwens, zijn nogal duur.
Ik weet dat uit ervaring.


Zijn er bepaalde bedrijven bekend, die (nieuwe) onderdelen leveren voor de T4 voor schappelijke prijzen? In dit geval dus 5 gloeibougies?
Naast de T4 heb ik nog twee neo-klassiekers, die natuurlijk ook onderhoud nodig hebben.
Na verloop van tijd kom je er achter, waar je wel of niet moet zijn voor onderdelen van de betreffende merken, in dit geval BMW en Renault.

Het tweede euvel is, dat het koelvloeistof -systeem lekt.
De eventuele oorzaak hiervan ben ik al tegengekomen op het forum, erg handig en mijn hartelijke dank hiervoor. Scheelt een hoop gedoe.

Ik ben benieuwd naar reakties


I
I
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: even voorstellen

Bericht door matje86 »

weet je wel com bij de club :wjw
voor technische vragen ff berichtje zetten in forum t4
(ik heb er ook de balle verstand nie van)
viewforum.php?f=2" onclick="window.open(this.href);return false;
die gloeiboutjes worden div malen beschreven ff de zoek functie gebruiken rechts boven naast help
viewtopic.php?f=2&t=9871&p=51601&hilit= ... ten#p51601" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: even voorstellen

Bericht door harry t5 191 »

:wjw hier edward! :zwaai

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: even voorstellen

Bericht door Donald4Motion »

Welkom Edward :toppie
:wjw
Plaats reactie