Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

luxe stuur???

vragen over de T5
Plaats reactie
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

luxe stuur???

Bericht door emil »

hoi
ik heb een t5 bouwvakkers busje en stuur word minder mooi
nu zag ik op marktplaats een mooi leeren stuur zonder airbag
weet iemand of zo een stuur past en of ik dan mijn eigen airbag
over kan zetten ??
moet natuurlijk wel goed zitten, sturen is best wel belangrijk :jump
en als ik hem ook tegen een boom of zo parkeer dan hoop ik wel dat
de airbag het doet
bedankt
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: luxe stuur???

Bericht door Inbouwer »

In principe past bijna elk stuur van VW. Zelf heb ik een Golf 5 lederen stuur er in zitten. Aibag zal je altijd moeten hebben die bij het stuur hoort anders past hij niet in het stuurwiel. :ikrij

BM-onderdelen kan het wel regelen. Soms moet je wel de stekker van de airbag aanpassen.

Kosten voor een nieuw lederen stuur is meestal 250 euro, airbag kost ook vaak 250 euro. Samen heb je nog wel eens een set voor 450 euro.

Succes.
:werkaanT4
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: luxe stuur???

Bericht door Inbouwer »

Hier wat foto's van het restultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
foto met GTI logo
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: luxe stuur???

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ziet er gelikt uit zo'n stuur. Ben er zelf ook nog over aan het denken.
Die zwarte velours bekleding heb je die er ook zelf ingemaakt? Ik heb van dat lelijke licht grijze waar je alles op ziet.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
hisolid
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 jan 2008, 15:25

Re: luxe stuur???

Bericht door hisolid »

werkt de bediening op het stuur?
ik heb zelf ook zo'n stuur, maar dan zonder de radio/telefoon bediening, omdat dat dit niet zou werken,
ik heb het trouwens bij BM laten doen, stuur met zwart stiksel met airbag, inbouw en inruil oud stuur en nieuwe zwarte kapjes ipv de
GTI aanduiding voor €500,- in de BTW. Je kan er op wachten is nog geen 10 min. werk.
ik heb redelijk wat verspijkerd aan de bus maar dit is echt een upgrade waar je veel schik van hebt!
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: luxe stuur???

Bericht door Yorrie »

hisolid schreef:-knip- Ik heb zelf ook zo'n stuur, maar dan zonder de radio/telefoon bediening, omdat dat dit niet zou werken,
ik heb het trouwens bij BM laten doen, stuur met zwart stiksel met airbag, inbouw en inruil oud stuur en nieuwe zwarte kapjes ipv de
GTI aanduiding voor €500,- in de BTW. Je kan er op wachten is nog geen 10 min. werk.
ik heb redelijk wat verspijkerd aan de bus maar dit is echt een upgrade waar je veel schik van hebt!
€ 500,-? Valt me nog best mee inderdaad... Voor een GTi-stuur? Leder? Mwah... Is wel weer iets voor op het verlanglijstje..
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: luxe stuur???

Bericht door emil »

inderdaad ziet er erg goed uit
zeker het overwegen waard
bedankt
emil
de geert
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 mar 2010, 18:10

Re: luxe stuur???

Bericht door de geert »

steek dan gelijk dat stuur van de golf VI GTI, heb ik gedaan en dat koop je eenvoudig op ebay.de, voor een €500,- koop je een gans nieuw met airbag en al, tien minuutje voor de montage

Grtz Geert
hisolid
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 jan 2008, 15:25

Re: luxe stuur???

Bericht door hisolid »

de stuurtjes zijn ook nieuw voor die € 500,=, ouwe stuur voor montage, krijg je toch niks voor,..... heb jij de bediening op het stuur werkend? of is het type VI ook zonder bediening te krijgen.....
vind het type V stuur eigenlijk mooier... maarja, nu kun je kiezen.
de geert
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 mar 2010, 18:10

Re: luxe stuur???

Bericht door de geert »

mijn stuurtje is zonder de bediening, binnenkort plaats ik de originele radio en dan plaats ik ook een stuurbediening, eenvoudig aan te sluiten

ik vind de VI het mooist hoor
Afbeelding

Afbeelding


grtz Geert
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: luxe stuur???

Bericht door Inbouwer »

hisolid schreef:werkt de bediening op het stuur?
ik heb zelf ook zo'n stuur, maar dan zonder de radio/telefoon bediening, omdat dat dit niet zou werken,
ik heb het trouwens bij BM laten doen, stuur met zwart stiksel met airbag, inbouw en inruil oud stuur en nieuwe zwarte kapjes ipv de
GTI aanduiding voor €500,- in de BTW. Je kan er op wachten is nog geen 10 min. werk.
ik heb redelijk wat verspijkerd aan de bus maar dit is echt een upgrade waar je veel schik van hebt!
Nee bediening werkt niet, je kunt kiezen voor blind kapjes.
Stuur is echt heerlijk om in je handen te hebben. Ik vind de oplossing van een Golf 6 ook mooi.
Het is allemaal passend te maken.
:zwaai
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: luxe stuur???

Bericht door Inbouwer »

Jeroen T5 204 schreef:Ziet er gelikt uit zo'n stuur. Ben er zelf ook nog over aan het denken.
Die zwarte velours bekleding heb je die er ook zelf ingemaakt? Ik heb van dat lelijke licht grijze waar je alles op ziet.
Zit standaard in een T-edition, zwarte ondermat. Ik heb daaroverheen een grijze droogloopmat passend gemaakt en daar weer over heen de originele doorlopende vloermat.
:wjw
Plaats reactie