Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

slot/greep achterklep

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ward
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 mar 2008, 16:20

slot/greep achterklep

Bericht door ward »

mijn deurgreep op de achterklep is een beetje geoxideerd door de vele pekel op de weg afgelopen winter, nu wil ik deze greep verwijderen om het ding te spuiten, maar geen idee hoe, kan iemand mij uitleg geven???
Afbeelding
Gebruikersavatar
ward
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 mar 2008, 16:20

Re: slot/greep achterklep

Bericht door ward »

Heb het reeds gevonden, oef oef, voordat je erachter bent hoe het zit, maar blijkt wel; geen reacties tot nu toe.

mzzzl :yes
Afbeelding
Gebruikersavatar
Syste
Berichten: 564
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:41
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: slot/greep achterklep

Bericht door Syste »

Ward, misschien is het een idee om hier een "how to.." van te maken..
Dan hebben anderen op het forum er ook iets aan..
Zou handig zijn..
Gr.
Ruben
T5 Offroad Grey 165 pk KWB 60 editie
Fotogallerij T5 nr. 318
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: slot/greep achterklep

Bericht door Harry4motion »

Hoe moet het dan?
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: slot/greep achterklep

Bericht door Yorrie »

Ben ik ook wel benieuwd naar ja, hoe heb je het voor elkaar gekregen nou uiteindelijk? Ben het ook nog van plan in de (nabije) toekomst.
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
mevlut
Berichten: 408
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:04
Locatie: Velsen

Re: slot/greep achterklep

Bericht door mevlut »

Yorrie schreef:Ben ik ook wel benieuwd naar ja, hoe heb je het voor elkaar gekregen nou uiteindelijk? Ben het ook nog van plan in de (nabije) toekomst.
Jij hebt toch deurtjes, zit de handgreep daarvan niet bij de kentekenplaatverlichting.

Groetjes,
Mevlut
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: slot/greep achterklep

Bericht door Yorrie »

Uhh... Klopt inderdaad, maar dat stuk zwart wil ik op termijn ook nog wel in kleur hebben. Maar inderdaad, niet over nagedacht dat je bij een klep een los handgreepje hebt.

:muur

Vergeef me... Ben net nieuw heh? ;)
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: slot/greep achterklep

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik heb mijn eigen deurgreep ook gespoten, heb zelf 2 deuren. Je moet behoorlijk wat strippen om erbij te kunnen.

eerst gaat alles nog wel makkelijk met een dopsleutel, tot dat je opeens een grote muli-torx bout tegenkomt.
Die heb je natuurlijk weer niet in de gereedschapkist liggen. Slim van VW zo lokken ze je toch weer naar de garage.

De greep zelf zit met maar vast met 2 boutjes, maar voor je erbij kunt... pffff :bonk Het sluitmechanisme van de deur zit ervoor langs :lach

Dus als je er mee bezig gaat, zorg dat je een kennis hebt met veel gereedschap!
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: slot/greep achterklep

Bericht door Yorrie »

Jeroen T5 204 schreef:Ik heb mijn eigen deurgreep ook gespoten, heb zelf 2 deuren. Je moet behoorlijk wat strippen om erbij te kunnen.

eerst gaat alles nog wel makkelijk met een dopsleutel, tot dat je opeens een grote muli-torx bout tegenkomt.
Die heb je natuurlijk weer niet in de gereedschapkist liggen. Slim van VW zo lokken ze je toch weer naar de garage.

De greep zelf zit met maar vast met 2 boutjes, maar voor je erbij kunt... pffff :bonk Het sluitmechanisme van de deur zit ervoor langs :lach

Dus als je er mee bezig gaat, zorg dat je een kennis hebt met veel gereedschap!
Ohw... Thanx voor de tip! Gaat dus bij een vriend van me (die Toyota-dealer is) in de werkplaats gebeuren lees ik al weer... :toppie
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Plaats reactie