Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Super remset voor een T5

vragen over de T5
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Super remset voor een T5

Bericht door edjeraketje »

Hallo WJW-ers,
Er zijn al de nodige topics over remmen geweest de afgelopen jaren, dus ik zal jullie deze niet onthouden.
Ik was al een tijdje aan het zoeken naar de mogelijkheden voor de T5. Je komt dan veelal uit bij bedrijven in Duitsland (http://www.ultimot.de/" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.mbt-engineering.de/NL/produc ... 50x34.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) om maar een paar te noemen. O.a met een paar forumleden contactgezocht en reacties en prijzen van hun gehoord. Je hebt het dan veelal over prijzen van een € 2500 tot een 5000 voor een complete set.
Zo kwam ik ook tijdens mjn zoektocht in contact met Johan alias Inbouwertje, we hadden beiden dezelfde remklauwen liggen. Johan had iets meer tijd als ik en had al snel een paar dikke remschijven gevonden. Een set stalen remleidingen van Goodridge en een set remblokken van Pagid ipv de keramische blokken van Audi die bij de remklauw hoorden. Johan biedt deze set nu aan op o.a Marktplaats, neem maar contact met hem op voor verdere informatie.
Vorige week zaterdag samen met maatje Aadrik het geheel in 2,5 uur eronder gesleuteld en genieten maar :yes
Heb de eerste 1500 km als erg overtuigend ervaren, remmen reageren als standaard maar wanneer je dan doorremt.......dan gebeurd er ook wat.
Ik was al verwend met de 333mm remmen van de 3.2 V6 maar dit is absoluut de overtreffende stap.
Dus voor een ieder die wat beters wil/nodig heeft onder z'n bus, dit is een aanrader!!!

Groeten Edje
Laatst gewijzigd door edjeraketje op 11 apr 2010, 18:30, 5 keer totaal gewijzigd.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Super remset voor een T5

Bericht door Donald4Motion »

Lijkt wel alsof je remmen het warm krijgen van al dat vermogen :toppie

Hoe rijden de 20inch velgen?
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Super remset voor een T5

Bericht door edjeraketje »

Hey Donald,
Lijkt idd indat licht of ze blauw zijn maar dat kwam door het licht. Maar ze mogen het wel eens warm krijgen, zolang ik het maar niet word :knipoog
Setje remt super en die 20"bevallen prima, had verwacht dat het stugger zou rijden maar dat valt enorm mee. Moet zeggen dat ik wel meer tractie heb :ikrij

Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
TsX
Berichten: 393
Lid geworden op: 10 apr 2010, 21:51
Locatie: Vl.brabant / Limburg. België

Re: Super remset voor een T5

Bericht door TsX »

ziet er leuk uit !
wat is de minimum velgmaat nu die je moet steken ?
gaan je 333's nu de verkoop in ?
Laatst gewijzigd door TsX op 10 apr 2010, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim's Caravelle:
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Super remset voor een T5

Bericht door edjeraketje »

Het schijnt in 19"te passen, rijd nu met 20". Hou de andere set erbij voor mijn winterbanden. Lijkt misschien of ik bulk van het geld, maar 20"winterbanden vind ik echt te veel geld. Lekker winterdag met de 18"en de 17" remset weet je het andere naar de winter ook te waarderen :bifun

Goeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Super remset voor een T5

Bericht door Inbouwer »

Dank je Ed, voor de reclame :jumpklap

Ben blij dat jij je positieve ervaring van deze remset deelt. Ik kan je zeggen het heeft erg goed uitgepakt. Het is een remset die natuurlijk aanvoelt, zeker niet nerveus, maar als je EXTRA vertraging wil hebben en je trapt het pendaal wat harder in dan komt er ook echt rem-POWER :gekte :gekte

Voor de duidelijkheid, voor deze remset is echt 19" noodzakelijk of groter, dit i.v.m. 380mm remschijven.

Prijzen van dit systeem ligt om en nabij de 1500 euro, dit geldt zolang de voorraad remklauwen nog niet op is (limited edition).
Remschijven, rem blokken zijn betaalbaar als ze vervangen moeten worden.

Eventueel kan naar wens van de klant de set gespoten worden in de gewenste kleur.

Afbeelding
Voorbeeld van een set in de kleur zwart.

Zal ook een set in de kleur rood laten spuiten en een foto plaatsen als deze klaar zijn.

Voor vragen over de set PM
:wjw
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Super remset voor een T5

Bericht door olle griese »

Is dit alleen voor VW?
Zo niet meel me dan even, dit wil ik ook wel (wel met brembo)
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Super remset voor een T5

Bericht door Inbouwer »

Brembo stickers zijn los te bestellen net als Porsche.
Ik zal wat stickers laten komen.
Deze set is speciaal gemaakt voor de T5, voor andere auto's moet een nieuw systeem worden gemaakt.
Maar als basis blijft dit type remklauw een mooie start.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Super remset voor een T5

Bericht door edjeraketje »

Inbouwer schreef:Dank je Ed, voor de reclame :jumpklap
Ben blij dat jij je positieve ervaring van deze remset deelt. Ik kan je zeggen het heeft erg goed uitgepakt. Het is een remset die natuurlijk aanvoelt, zeker niet nerveus, maar als je EXTRA vertraging wil hebben en je trapt het pendaal wat harder in dan komt er ook echt rem-POWER :gekte :gekte

Voor de duidelijkheid, voor deze remset is echt 19" noodzakelijk of groter, dit i.v.m. 380mm remschijven.

Prijzen van dit systeem ligt om en nabij de 1500 euro, dit geldt zolang de voorraad remklauwen nog niet op is (limited edition).
Remschijven, rem blokken zijn betaalbaar als ze vervangen moeten worden.

Eventueel kan naar wens van de klant de set gespoten worden in de gewenste kleur.
Zal ook een set in de kleur rood laten spuiten en een foto plaatsen als deze klaar zijn.
Afbeelding
Voorbeeld van een set in de kleur zwart.
Zal ook een set in de kleur rood laten spuiten en een foto plaatsen als deze klaar zijn.Voor vragen over de set PM
:wjw
Reclame is niet helemaal het juiste woord. Wanneer ik iets goed vind steek ik mijn bevindingen niet onder stoelen of banken. Zou het niet goed werken of functioneren dan zou ik dat ook zeggen, ben erg blij dat ik de remblokken van Pagid erin heb gedaan ze voldoen absoluut aan mijn gewenste vertraging.
Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Super remset voor een T5

Bericht door edjeraketje »

@ Inbouwertje, wij hebben het er nog niet over gehad maar wat zijn de prijzen van een set schijven. De blokken dat weet ik inmiddels :knipoog
Misschien voor de WJW-er een argument om een set te doen wanneer ze weten dat de prijzen best meevallen t.o.v de orginele dealerprijzen.

Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Super remset voor een T5

Bericht door Inbouwer »

Oke, de remblokkenset links + rechts kosten 170 euro excl. BTW en dat is de versie voor de stalen schijven

Remschijven kosten 170 euro excl. BTW per stuk, maar ik gok dat je zeker 2 a 3 remblokken kunt oprijden voordat de schijf aan vervanging toe is.

In mijn ogen betaalbaar :adhd ,zeker als je realiseert dat er maar heel weinig auto's zijn die met dit formaat rond rijden.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Super remset voor een T5

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ziet er goed uit, ik moet er ook maar eens mee aan de slag. Als ik geld heb :lach
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Super remset voor een T5

Bericht door Inbouwer »

Jeroen T5 204 schreef:Ziet er goed uit, ik moet er ook maar eens mee aan de slag. Als ik geld heb :lach
Kunnen een betaal regeling treffen :bifun :bifun :bifun
:wjw :yes
de geert
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 mar 2010, 18:10

Re: Super remset voor een T5

Bericht door de geert »

prachtig hoor zo een setje, alleen weer jammer dat dit ook weer niet mag in belgie voor de keuring, verbeteringen aan een wagen mag niet bij ons :muur

ik moet ook elk jaar opnieuw volledig de ophanging terug origineel zetten samen met de originele wielen als ik naar de keuring ga

is dit snel vervangen, misschien dat ik toch te overhalen ben :ikrij

grtz Geert
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Super remset voor een T5

Bericht door edjeraketje »

de geert schreef:prachtig hoor zo een setje, alleen weer jammer dat dit ook weer niet mag in belgie voor de keuring, verbeteringen aan een wagen mag niet bij ons :muur

ik moet ook elk jaar opnieuw volledig de ophanging terug origineel zetten samen met de originele wielen als ik naar de keuring ga

is dit snel vervangen, misschien dat ik toch te overhalen ben :ikrij

grtz Geert
Je bouwt in 2,5 uur het setje om naar orgineel en andersom. Zeg er dan wel bij dat ik het op een brug doe bij een bevriende garagehouder. Ik ben op die manier van alle gemakken voorzien. Het setje zou wel passen bij uwen :knipoog schonen busmobiel.
Groeten vanuit het hoge noorden
Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Plaats reactie