Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gaten repareren

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reimocamper
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mei 2008, 23:36
Locatie: Veenendaal

gaten repareren

Bericht door Reimocamper »

Hallo Forumleden,
ik ben voornemens om een paar gaatjes die in de dorpel rechtsvoor zijn gevallen bij m'n :T44EVER te repareren. Een nieuwe dorpel zou ook kunnen, maar daar komt weer laswerk bij en dat kan ik niet zelf.
Heeft iemand ervaring met die epoxy/glasvezelmatjes? Hoe breng je dat aan?
De roest heb ik zoveel mogelijk weggehaald en behandeld met Fertan (gevonden op de site van Rustbusters: TIP!! :jump )ook binnenin de dorpel.
Als ik nou google naar enige info over epoxy met glasvezelmatjes kan ik het overal kopen maar vind nergens hoe je dit moet uitvoeren.

groeten,
Henk
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1666
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: gaten repareren

Bericht door sjaak »

:T44EVER :driveT4 henk ik zou toch even zoeken naar iemand die even wat laswerk kan doen voor je.Anders blijf je echt bezig,zeker als je :T44EVER wilt blijven rijden, :wjw :zwaai
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: gaten repareren

Bericht door Johan191 »

Bij onze vorige bus heb ik ook heel wat gaatjes gedicht in de dorpel. Fertran gebruikt, Glasvezelplamuur en een stukje mat, maar het bleek telkens maar van korte duur strak te zijn.
Er is maar één oplossing die werkt, een goede lasser opzoeken die er voor een paar cent netjes een nieuw stuk in wil zetten.
Ik heb het ook niet gedaan, maar achteraf denk ik nu had ik het maar wel gedaan. Al die roesbehandelaars werken wel vertragend, maar het haalt niet alles weg is mijn ervaring.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: gaten repareren

Bericht door Harry 341 »

Echt niet aan beginnen,is weggegooid geld.Voor een paar tientjes heb je een nieuwe dorpel.Probleem is alleen een lasser/plaatwerker te vinden.
Maar anders moet je over drie maanden weer aan de gang...en weer...Dus meteen goed doen is toch goedkoper.
Bijlagen
221924700_5_Ga4b.jpeg
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: gaten repareren

Bericht door kurt&oxana »

zoals iedereen zegt , dat zijn maar lapmiddelen , na enkele maanden kan je weer beginnen , 1 goede oplossing is de oude er afslijpen , alles opzuiveren en een nieuwe drempel er op lassen , dan geen problemen meer
T4 Multivan 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Reimocamper
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mei 2008, 23:36
Locatie: Veenendaal

Re: gaten repareren

Bericht door Reimocamper »

Nou da's wel duidelijk he?! :toppie Bedankt allemaal.
Ik ga op mijn werk eens kijken wie er kan lassen en dit klusje wil klaren.
Maar dan komt natuurlijk nog het mooi maken: het spuitwerk. Wat mag volgens jullie zoiets ongeveer kosten?
Ik lees namelijk overal dat dit het werk pas duur maakt....

groeten,
Henk
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: gaten repareren

Bericht door Roger B. (11)61 »

voor de dorpels (eigenlijk spatbord dat over de dorpel heen loopt) van onze MX-5 heb ik een adres in Meppen (ter hoogte van Emmen net over de grens) een MX-5 forumlid dat een oldtimer-restauratie bedrijfje heeft.

Ben er met onze vorige MX-5 geweest voor één dorpel (en een jaar later de auto total loss gereden met strakke dorpel) heeft ie toen zelf plaatje op maat voor gebogen en geklopt en alles met roestwerende lasprimers ingesmeerd, de lasnaad vertind en zo goed als geen plamuur om hete strak te krijgen. Ben de gehele operatie ongeveer erbij geweest destijds (maar ivm steenslagcoat en spuiten duurde het wat langer dan ie gehoopt had dus volgende keer gewoon de auto daar laten was het advies) Vroeg er toen 250 euro voor...

heb er een topic op het MX-5 forum over gemaakt met foto's van de behandeling destijds klik hier

Hij doet eind mei mijn huidige MX-5 ook weer (deze beide kanten) en overweeg nog of ik de T4 ook onder handen ga laten nemen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie