Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Over spuiten

vragen over de T5
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Over spuiten

Bericht door dvr »

Naar dat ik zondag de :T5cruisin heb gewassen werd ik er niet echt vrolijk van hoe die er
onderuit kwam.
Naar even de balans te hebben op gemaakt zit er op elk deel wel meerdere dingen krassen die
niet meer weg zijn te poetsen en deukjes met plooien er in dus is uitdeuken zonder spuiten ook geen optie.
En tot mijn verbazing laat de verf van de achterbumper los en zit de motor kap onder de steenslag
dus dan lijkt het naar mijn inzien verstandiger om de t5 in zijn geheel over te laten spuiten
Hebben jullie tips wat betreft de nieuwe lak die er op moet die een stukje harder is dan die er nu op zit
ik snap dat er geen lak bestaat die een kras en een deuk tegen gaat maar als ik nu kijkt hoe het resultaat is naar 90000 km en een paar
winters dan moet ik er niet aan denken hoe het resultaat is naar 150000 km en nog twee winters.

Graag jullie advies en meningen
dvr nr 285
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: Over spuiten

Bericht door RickyT5 »

Inruilen!

Nu nog net geen ton gelopen... nu nog relatief gunstig..

(mijn advies)
Rick
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: Over spuiten

Bericht door Lammert & Fenn@ »

RickyT5 schreef:Inruilen!

(mijn advies)
Zo dat is radicaal zeg :nuts , schrikt dvr zich nu helemaal :ie
Geen andere optie's meer mogelijk :knipoog Inruilen die hap :bifun :bifun

Ps, zou best kunnen hoor heb er geen verstand van maar dat blijkt ook wel uit mijn reactie, sorry hoor RickyT5.
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: Over spuiten

Bericht door RickyT5 »

Ik ben wel vrij radicaal :ie

en impulsief ook wel :lach
Rick
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Over spuiten

Bericht door dvr »

Lammert & Fenn@ schreef:
RickyT5 schreef:Inruilen!

(mijn advies)
Zo dat is radicaal zeg :nuts , schrikt dvr zich nu helemaal :ie
Geen andere optie's meer mogelijk :knipoog Inruilen die hap :bifun :bifun

Ps, zou best kunnen hoor heb er geen verstand van maar dat blijkt ook wel uit mijn reactie, sorry hoor RickyT5.

:bifun Heb ik zeker over naar gedacht maar om hem zo te verkopen brengt ie geen drol op de dealer ziet me al aankomen :ie
dvr nr 285
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Over spuiten

Bericht door Jeroen T5 204 »

Afgelopen zaterdag een professionele lakmeter op mijn bus gehouden.Je wordt echt niet vrolijk van de lakdikte.

Koop je zo een dure bus en zo'n dun laagje lak, echt overal is op bezuinigd :bonk Ik heb over de hele bus lichte krassen en wil het laten polijsten.
Maar echt veel kan je er niet aan doen, je bent er zo door.

Normaal moet hij waardes geven van tussen de 110 en 130, sommige plekken op mijn bus lakdiktes van 90 en dan vooral de motorkap zeer slecht gespoten. :nuts
Laatst gewijzigd door Jeroen T5 204 op 12 apr 2010, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: Over spuiten

Bericht door Lammert & Fenn@ »

Maar RickyT5 je hebt een onwijs gave stoere bus :klappen , dus het zal dan ook ergens goed voor zijn RADICAAL dan maar

Grt Fenn@
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Over spuiten

Bericht door dvr »

Koop je zo een dure bus en zo'n dun laagje lak, echt overal is op bezuinigd :bonk Ik heb over de hele bus lichte krassen en wil het laten polijsten.
Maar echt veel kan je er niet aan doen, je bent er zo door.


Ik heb hem vandaag bij de poetser neer gezet en die gaf al aan dat hij niet te veel kon polijsten dat ie anders op metaal zat en die kon het wel
voor een groot deel camoufleren met kleur was maar dat is een naar paar keer wassen weer weg
dvr nr 285
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Over spuiten

Bericht door Jeroen T5 204 »

Is bij jou onder je motorkap ook gewoon de grondlak te zien ?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Over spuiten

Bericht door dvr »

Jeroen T5 204 schreef:Is bij jou onder je motorkap ook gewoon de grondlak te zien ?


Ja en stijlen en achter klep ook maar die heb ik eens over laten spuiten want daar had ik schade aan is al
een heel verschil heb toen ook gelijk het vw logo er af gehaald en op gevuld en nu ik hem over laat spuiten
wil ik dat ook voor gelijk doen logo weg en binnen kant van de kap spuiten
dvr nr 285
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: Over spuiten

Bericht door Marcel E »

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd op wat voor rekening je mag gaan rekenen bij volledig overspuiten.

Mijn bus heeft achter geen ramen dus veel plaatwerk. Op wat deukjes in 1 van de achterdeurtjes, een deukje boven de schuifdeur en wat lak beschadigingen bij de dorpels na is hij verder netjes strak en roestvrij.

Iemand een idee waar je ongeveer op mag rekenen? (Nee, ik ga niet zelf alles demonteren.)

De huidige look:

Afbeelding

Mijn gevoel zegt me dat daar wel wat aan te verbeteren valt. :lach
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Over spuiten

Bericht door dvr »

[quote="Marcel E"]Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd op wat voor rekening je mag gaan rekenen bij volledig overspuiten.

Mijn bus heeft achter geen ramen dus veel plaatwerk. Op wat deukjes in 1 van de achterdeurtjes, een deukje boven de schuifdeur en wat lak beschadigingen bij de dorpels na is hij verder netjes strak en roestvrij.

Iemand een idee waar je ongeveer op mag rekenen? (Nee, ik ga niet zelf alles demonteren.)

De prijs zit hem meer in het uitdeuken en plamuren en schuren dan in het spuiten en demonteren ik heb
vandaag bij twee bedrijven een prijs gevraagd en de goedkoopste is €2650,- en de duurste is €3450,- alle twee geven 5 jaar garantie
maar van garantie kan ik een boek schrijven naar ruim twee jaar vw te rijden.
Ga komende week bij nog een aantal bedrijven langs voor een beter prijs beeld
dvr nr 285
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: Over spuiten

Bericht door Marcel E »

Dan heb je het over de gewone schade herstel bedrijven die her en der te vinden zijn neem ik aan?

Daar wil ik sowieso even gaan informeren en hier om de hoek heb ik dan nog http://www.carmasters.info/ zitten. Daar wil ik binnenkort ook zeker even langs gaan voor wat info.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Over spuiten

Bericht door dvr »

Marcel E schreef:Dan heb je het over de gewone schade herstel bedrijven die her en der te vinden zijn neem ik aan?

Daar wil ik sowieso even gaan informeren en hier om de hoek heb ik dan nog http://www.carmasters.info/ zitten. Daar wil ik binnenkort ook zeker even langs gaan voor wat info.

Klopt maar ik ga gewoon op me gevoel af en niet op het bedrag daarom laat ik nog een paar prijzen maken puur of strookt met elkaar
en niet alle spuiters willen er aan beginnen want ik wil een vaste prijs en niet op uren of wat dan ook dat geef alleen maar gezeik achteraf
want ik wil hem perfect hebben nog beter dan fabriek af en geheel deuk vrij en geen spuit randen en of sinaasappel
en ik wil voor de zekerheid ook een laag blanke lak extra want dan is hij altijd nog een keer flink te polijsten
dvr nr 285
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Over spuiten

Bericht door robertTREBOR »

heb 4 jr geleden mn transporter helemaal over laten spuiten van okergeel naar goudmetallic voor nog geen 1800 euro.

div. deukjes eruit gehaald en binnenkant portieren en stijlen ook meegespoten !

super kwaliteit lak, keihard , denk 100.000 km mee gereden en al 60x door de wasstraat, geen krasje tezien nog.

bij karaka , calandstraat te schiedam tegenover de RDW aldaar. kan best dat het nu wat meer kost omdat

we inmiddels 4 jr verder zijn.

ze werken er 6 dgn/ week van 8 uur tot vaak 23 uur !!
Bijlagen
karaka autoschade
karaka autoschade
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie