Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Total loss of ????

vragen over de T5
Plaats reactie
bleu led light
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2008, 09:56

Total loss of ????

Bericht door bleu led light »

Onze bus is een paar dagen geleden aangereden. Meneer van rond de 80 jaar kwam met een snelheid van 60km/h tegen de zijkant. Hij zag een tram aan komen en hij stond op de tram rails. Tram was dus echt wel 200 - 300 meter verderop. Maar geschrokken en al tegen de zijkant in rijden. Gelukkig heeft de side bar de meeste klappen opgevangen.

Maar net toen we aan de kant gingen,, ging hij vol gas ook nog eens de achterkant bewerken. Schade formulier en al ingevuld.

Nu zit ik met 2 opties... Laten repareren door leasebedrijf. Of een nieuwe T5 laten komen,, door leasebedrijf. Aangezien het een leasebak is

En sowieso wil ik voor optie 2 gaan. Maar dan moet mijn busje wel total loss zijn..
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: Total loss of ????

Bericht door BigRuud »

Die is niet total loss, gaat je ook niet lukken. Is gewoon te repareren. Het schade bedrag is gewoon te laag voor total loss.

Als je hem total loss wil hebben zal je hem nog wel even tegen een boom moeten parkeren. :ie
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: Total loss of ????

Bericht door offline »

Als dat met 60 km/h was, dan valt de schade aan zijn scootmobiel ook wel mee denk ik.
Was het er zo één?

Offline
Bijlagen
2008-06_scootmobielrijles.jpg
2008-06_scootmobielrijles.jpg (23.55 KiB) 2336 keer bekeken
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Total loss of ????

Bericht door harry t5 191 »

Waar is zo'n ding te koop! :ie :ie :hebbeuh

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Total loss of ????

Bericht door emil »

als je geluk hebt gaat het net zo als bij mijn motor
ze rekenden toen (november 2009) namelijk als volgt:\
dagwaarde 5000 euro
geboden 2300
schade 3400
opgeteld schade +geboden = 5700 euro is meer dan dan dagwaarde dus total loss
dat bedrag geboden is het bedrag dat door een opkoper geboden word voor het wrak\motor
het werkt als volgt :
de verzekeraar maakt foto's en zet die op internet , waar aangesloten bedrijven die kunnen
bekijken en er op kunnen bieden
dus wat ik wil zeggen is dat tegenwoordig het niet altijd van toepassing moet zijn dat het schade bedrag
hoger moet zijn dan de dagwaarde om een voertuig total loss te verklaren
sucses
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Total loss of ????

Bericht door emil »

als de bus nog geen jaar oud is zal het geen total loos worden
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: Total loss of ????

Bericht door RickyT5 »

Heel vervelend voor je.. zonde. Maar ik vind de schade nou niet zo veel voorstellen.

Flink schram en een bumper..

Moet ik een bod op het "wrak"doen? .. Nee gekheid... Gewoon laten maken, niks aan de hand.

Gr. Rick
Rick
bleu led light
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 dec 2008, 09:56

Re: Total loss of ????

Bericht door bleu led light »

Dank allen voor de reactie's, Krijg vrijdag mijn busje weer terug, heb tijdelijk een Opel Astra Station mee gekregen, Voelt en rijd wel anders :P
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Total loss of ????

Bericht door theo »

onze tweede auto een clio van 9 maanden oud (nieuw prijs ruim 15000 euro met een schade van nog geen 5000 euro werd totaloss verklaard. ik heb fotos van de auto weet alleen niet hoe ze te plaatsen hier
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Total loss of ????

Bericht door Yorrie »

theo schreef:onze tweede auto een clio van 9 maanden oud (nieuw prijs ruim 15000 euro met een schade van nog geen 5000 euro werd totaloss verklaard. ik heb fotos van de auto weet alleen niet hoe ze te plaatsen hier
Er is een verschil tussen technisch total loss en financieel total loss. Als een auto repareren meer gaat kosten dan de waarde ervan spreekt men van financieel los, als er onderdelen van de auto (chassisbalken) geraakt en dusdanig beschadigd zijn is de auto technisch total los. Een kromme chassisbalk is gelijk einde oefening, al is je auto een week oud...
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
henkiepenkie
Berichten: 307
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:40
Locatie: ruinen
Contacteer:

Re: Total loss of ????

Bericht door henkiepenkie »

Yorrie schreef:
theo schreef:onze tweede auto een clio van 9 maanden oud (nieuw prijs ruim 15000 euro met een schade van nog geen 5000 euro werd totaloss verklaard. ik heb fotos van de auto weet alleen niet hoe ze te plaatsen hier
Er is een verschil tussen technisch total loss en financieel total loss. Als een auto repareren meer gaat kosten dan de waarde ervan spreekt men van financieel los, als er onderdelen van de auto (chassisbalken) geraakt en dusdanig beschadigd zijn is de auto technisch total los. Een kromme chassisbalk is gelijk einde oefening, al is je auto een week oud...

zelfs als de bus hartstikke krom is, (was bij mij het geval) kan de bus gewoon financieel total loss verklaard worden.
dit houd in, dat hij met behoud van kenteken aan de hoogste bieder verkocht wordt door de verzekering.
mijn kromme t5 is op die manier verkocht aan een auto-demontage bedrijf, en via rdw.nl zag ik dat de bus 2maand later gewoon weer opnieuw te naam is gesteld, en 3 weken later nog eens. (is weer gewoon in het "handels" circuit gekomen dus).
ik wens de nieuwe eigenaar veel succes met m,nkrommen t5!



groetjes,


henkiepenkie
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Total loss of ????

Bericht door Yorrie »

henkiepenkie schreef:
Yorrie schreef:
theo schreef:onze tweede auto een clio van 9 maanden oud (nieuw prijs ruim 15000 euro met een schade van nog geen 5000 euro werd totaloss verklaard. ik heb fotos van de auto weet alleen niet hoe ze te plaatsen hier
Er is een verschil tussen technisch total loss en financieel total loss. Als een auto repareren meer gaat kosten dan de waarde ervan spreekt men van financieel los, als er onderdelen van de auto (chassisbalken) geraakt en dusdanig beschadigd zijn is de auto technisch total los. Een kromme chassisbalk is gelijk einde oefening, al is je auto een week oud...
zelfs als de bus hartstikke krom is, (was bij mij het geval) kan de bus gewoon financieel total loss verklaard worden.
dit houd in, dat hij met behoud van kenteken aan de hoogste bieder verkocht wordt door de verzekering.
mijn kromme t5 is op die manier verkocht aan een auto-demontage bedrijf, en via rdw.nl zag ik dat de bus 2maand later gewoon weer opnieuw te naam is gesteld, en 3 weken later nog eens. (is weer gewoon in het "handels" circuit gekomen dus).
ik wens de nieuwe eigenaar veel succes met m,nkrommen t5!



groetjes,


henkiepenkie
Officieel mag dit dus niet. Technisch total loss is einde oefening, daar zijn wettelijk vastgestelde eisen voor. Een auto kan dan inderdaad aan een handelaar doorverkocht worden, maar die is verplicht om tot demontage over te gaan en moet dit ook kunnen aantonen achteraf.
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Total loss of ????

Bericht door bartt4 »

Yorrie schreef:
theo schreef:onze tweede auto een clio van 9 maanden oud (nieuw prijs ruim 15000 euro met een schade van nog geen 5000 euro werd totaloss verklaard. ik heb fotos van de auto weet alleen niet hoe ze te plaatsen hier
Er is een verschil tussen technisch total loss en financieel total loss. Als een auto repareren meer gaat kosten dan de waarde ervan spreekt men van financieel los, als er onderdelen van de auto (chassisbalken) geraakt en dusdanig beschadigd zijn is de auto technisch total los. Een kromme chassisbalk is gelijk einde oefening, al is je auto een week oud...
echhh nie beetje plaatwerker kan ook wel wat richten hoor. Moet er wel meer bij komen dan kromme chasis balk voor totalos
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Total loss of ????

Bericht door Yorrie »

bartt4 schreef:
Yorrie schreef:
theo schreef:onze tweede auto een clio van 9 maanden oud (nieuw prijs ruim 15000 euro met een schade van nog geen 5000 euro werd totaloss verklaard. ik heb fotos van de auto weet alleen niet hoe ze te plaatsen hier
Er is een verschil tussen technisch total loss en financieel total loss. Als een auto repareren meer gaat kosten dan de waarde ervan spreekt men van financieel los, als er onderdelen van de auto (chassisbalken) geraakt en dusdanig beschadigd zijn is de auto technisch total los. Een kromme chassisbalk is gelijk einde oefening, al is je auto een week oud...
echhh nie beetje plaatwerker kan ook wel wat richten hoor. Moet er wel meer bij komen dan kromme chasis balk voor totalos
Prima hoor, is mij ook goed. Als ik weer een schadegevalletje heb stuur ik ze door naar jou. :zwaai
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Plaats reactie