Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw
ben voornemens mijn t4 te verkopen is een 2500tdi gechipt naar 110 pk
verbruik 1 op 12 / 13
of een 2 / 3 jr oude t5 178pk automaat
kost ca 22.000 - 19.000 euro
of een nieuwe t5 facelift 2.0 ltr bi turbo dsg
kost ca 33.000 euro
een simpele rekensom leert echter dat als je 30.000 km p/jaar rijdt
met die 2500tdi aut. en een verbruik zoals ik overal lees 1 op 7
dat ik 4700 euro diesel per jr moet kopen
een 2.0 bi-turbo + dsg loopt met mijn rijstijl 1 op 12 volgens zeggen
dus 30.000 km ; 12 x 1.10 euro = 2750 euro aan diesel p/ jr.
besparing 2000 euro per jaar aan brandstof !
in 5 jr tijd bespaar ik dus 10.000 euro aan brandstofkosten
en op een nw. zit 24 mnd garantie en een gebruikte 3 mnd,
afschrijving pff wat een rekensom , vind de oude t5 veel strakker om
te zien als die geface lifte t5.
de koplampen van die gefacelifte t5 versie zijn net de koplampen van een
oud model ford transit
moet wat anders kopen maar vind echt moeilijk deze keer , alles heeft
zn voor en tegen, heeft iemand nog goede tips misschien ??
verbruik 1 op 12 / 13
of een 2 / 3 jr oude t5 178pk automaat
kost ca 22.000 - 19.000 euro
of een nieuwe t5 facelift 2.0 ltr bi turbo dsg
kost ca 33.000 euro
een simpele rekensom leert echter dat als je 30.000 km p/jaar rijdt
met die 2500tdi aut. en een verbruik zoals ik overal lees 1 op 7
dat ik 4700 euro diesel per jr moet kopen
een 2.0 bi-turbo + dsg loopt met mijn rijstijl 1 op 12 volgens zeggen
dus 30.000 km ; 12 x 1.10 euro = 2750 euro aan diesel p/ jr.
besparing 2000 euro per jaar aan brandstof !
in 5 jr tijd bespaar ik dus 10.000 euro aan brandstofkosten
en op een nw. zit 24 mnd garantie en een gebruikte 3 mnd,
afschrijving pff wat een rekensom , vind de oude t5 veel strakker om
te zien als die geface lifte t5.
de koplampen van die gefacelifte t5 versie zijn net de koplampen van een
oud model ford transit
moet wat anders kopen maar vind echt moeilijk deze keer , alles heeft
zn voor en tegen, heeft iemand nog goede tips misschien ??
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw
Kun je niet naar een " oud model " kijken?
Staan er waarschijnlijk heus nog wel op voorraad hier en daar?
Bijv deze?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5215534" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes..
Staan er waarschijnlijk heus nog wel op voorraad hier en daar?
Bijv deze?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5215534" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes..
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 14 okt 2009, 22:00
- Locatie: kop van Noord Holland
- Contacteer:
Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw
1-7????
ik sta bekend om mijn uiterst vrouwelijk rechtervoet.....
rij een Multivan (dus puur zwaarder als een transporter)
2,5 TDI automaat,
rij zowel korte als lange stukken....
maar 1-7????
dat lukt zelfs mij niet!
1-9/10 haal ik zelfs met gemak,
en als je ook maar een fractie netter en beheerster rijdt......of geen 2300 KG over het asfalt wilt gaan sleuren....
dan moet dat verbruik echt anders zijn!
ik sta bekend om mijn uiterst vrouwelijk rechtervoet.....
rij een Multivan (dus puur zwaarder als een transporter)
2,5 TDI automaat,
rij zowel korte als lange stukken....
maar 1-7????
dat lukt zelfs mij niet!
1-9/10 haal ik zelfs met gemak,
en als je ook maar een fractie netter en beheerster rijdt......of geen 2300 KG over het asfalt wilt gaan sleuren....
dan moet dat verbruik echt anders zijn!
Na 6,5 jaar T5 tdi multivan Highline 174pk automaat in blinkend Murano rood
......nu T5 midnight blue metalic 4 motion DSG-179 pk verlengde DC
......nu T5 midnight blue metalic 4 motion DSG-179 pk verlengde DC
Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw
Mijn bus weegt beladen continu zo'n 2850 kg LWB 174Pk.....1 op 7,5 rijdt ie gemiddeld......
Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw
mijn t 5 nu 3 jaar verbruikt 1op 13 en rij dan ook nog met een aanhanger erachter is een 102 pk gechipt naar 132 pk en tekoop voor 14500 euro
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw
Mijn verbruik ligt rond de 1op8,5 a1op10
maar op de boordcomputer geeft die een gemiddelde aan van 1op10,2 over iets van 12000km
(174Pk/4Motion ong.2400Kg/ en ik hou van door rijden)
Ps, je kan ook een nieuw type nemen en een nieuw MV front erop doen!da's pas klasse
maar op de boordcomputer geeft die een gemiddelde aan van 1op10,2 over iets van 12000km
(174Pk/4Motion ong.2400Kg/ en ik hou van door rijden)
Ps, je kan ook een nieuw type nemen en een nieuw MV front erop doen!da's pas klasse
Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw
Mijn T5 174pk is ook niet echt zuinig te noemen, als je hem zuinig hebben wil kan je beter een 1.9 kopen, als je het verbruik omlaag wil krijgen van de 2.5 mag je niet sneller dan 90 km/h op de snelweg en dan nog liefst bergaf
bij de mijne gaat de dieselmeter even fel op en neer als de toerenteller maar ik doe onder geen beding afstand van mijn liefste T5-je
grtz Geert
bij de mijne gaat de dieselmeter even fel op en neer als de toerenteller maar ik doe onder geen beding afstand van mijn liefste T5-je
grtz Geert
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 20:13
- Locatie: Lelystad
Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw
Ik rij ook altijd beladen en rij nooit echt rustig.
Is een T5 174 pk en ook nog dsg automaat van eind 2007.
Ik rij gemiddeld 1:10 en rij dan echt niet zacht, waar heb je anders die heerlijke 174 paardekrachten voor he.
gr jan
Is een T5 174 pk en ook nog dsg automaat van eind 2007.
Ik rij gemiddeld 1:10 en rij dan echt niet zacht, waar heb je anders die heerlijke 174 paardekrachten voor he.
gr jan
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00
Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw
Wat cijfers van een 130 pk TDI zonder belading of aanhanger:
Provinciale wegen (80-100 km/u) - 7,8 L/100 km.
Snelweg 130 km/u cruise control - 10,2 L/100 km.
Gemiddeld verbruik over de afgelopen 3500 kilometer - 9,4 L/100 km
Provinciale wegen (80-100 km/u) - 7,8 L/100 km.
Snelweg 130 km/u cruise control - 10,2 L/100 km.
Gemiddeld verbruik over de afgelopen 3500 kilometer - 9,4 L/100 km
Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw
DSG VAN 2007 KAN DAT DAN AL DACHT DAT DIE PAS LEVERBAAR WAREN IN 2010
jb bigscale schreef:Ik rij ook altijd beladen en rij nooit echt rustig.
Is een T5 174 pk en ook nog dsg automaat van eind 2007.
Ik rij gemiddeld 1:10 en rij dan echt niet zacht, waar heb je anders die heerlijke 174 paardekrachten voor he.
gr jan
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw
DSG uit 2007.....nee dat kan idd niet...
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 20:13
- Locatie: Lelystad
Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw
Ok sorry.......
Was in de veronderstelling dat het een dsg was.
Krijg het idee dat als er geschakeld word dit in twee stappen gaat.
Je voelt absoluut niet de overgang tussen de versnellingen.
Is in ieder geval een automaat en of het nu dsg is of niet, ik vind het in ieder geval geweldig rijden en schakelen.
gr jan
Was in de veronderstelling dat het een dsg was.
Krijg het idee dat als er geschakeld word dit in twee stappen gaat.
Je voelt absoluut niet de overgang tussen de versnellingen.
Is in ieder geval een automaat en of het nu dsg is of niet, ik vind het in ieder geval geweldig rijden en schakelen.
gr jan
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw
Moet je nagaan als je nu eens in eentje MET DSG gaat rijden. Als elastiekjb bigscale schreef:Ok sorry.......
Was in de veronderstelling dat het een dsg was.
Krijg het idee dat als er geschakeld word dit in twee stappen gaat.
Je voelt absoluut niet de overgang tussen de versnellingen.
Is in ieder geval een automaat en of het nu dsg is of niet, ik vind het in ieder geval geweldig rijden en schakelen.
gr jan
Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw
ik heb deze bus al eens gezien en volgens mij is dit een transporter met de bumpersset en de lampen van een multivan,
en ook twijfel ik aan de highline en de rode tdi,dus puur zwaarder dan een multivan???? lijkt me niet
groet,
ron.
d
en ook twijfel ik aan de highline en de rode tdi,dus puur zwaarder dan een multivan???? lijkt me niet
groet,
ron.
d
xswhite schreef:1-7????
ik sta bekend om mijn uiterst vrouwelijk rechtervoet.....
rij een Multivan (dus puur zwaarder als een transporter)
2,5 TDI automaat,
rij zowel korte als lange stukken....
maar 1-7????
dat lukt zelfs mij niet!
1-9/10 haal ik zelfs met gemak,
en als je ook maar een fractie netter en beheerster rijdt......of geen 2300 KG over het asfalt wilt gaan sleuren....
dan moet dat verbruik echt anders zijn!
- Rafke 108
- Berichten: 690
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
- Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België
Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw
Eerste reactie en meteen 1 die ik niet snap :s :sronald v schreef:ik heb deze bus al eens gezien en volgens mij is dit een transporter met de bumpersset en de lampen van een multivan,
en ook twijfel ik aan de highline en de rode tdi,dus puur zwaarder dan een multivan???? lijkt me niet
groet,
ron.
d
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster