Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ook ik ga er aan geloven,

vragen over de T5
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door RickyT5 »

....
Laatst gewijzigd door RickyT5 op 19 apr 2010, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Rick
Pietertje
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 okt 2009, 19:42

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door Pietertje »

Voor mij ook nooit meer een mercedes, ben leeggelopen op de vito.
Nu sinds een half jaartje een transporter. Veel fijnere auto, rijdt comfortabel, veel minder herrie als de Vito.
Morgen eerste beurtje, ben benieuwd ;)
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door johnny van de voorde »

Ik heb de vito 2 maal getest gedurende een volle dag.

Ik kan er niet meer van zeggen dat ik het interieur leuker vind, maar het rijden stukken prettiger met de T5. En dat primeert bij mij met men 65.000 km per jaar!
2e Volkswagen, geen grooooooooooote kosten behalve nu, een nieuwe turbo. Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat de dealer zélf coullance heeft gegeven . 2 1/2 jaar , 140.000 km.
Netjes, toch ?

John.

(als ik jou was, ik ging toch een dagje rijden met de Benz,,, daarna beslissen! En waarom een dagje, een testrit van 15 minuten zegt niks, écht niks. Je begint maar pas de nadelen te zien na een vol uur rijden)
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door Dimitri-Turbo »

Dank voor de reacties! Ik ga toch kijken voor een VW en laat de mercedes voor wat het is.....

En waarom geen verse? Zoveel geld heb ik nu ook weer niet, ben een kleine ondernemer met 1 personeelslid en de afgelopen jaren veel investeringen gehad! En mijn vrouwtje moet/gaat ook aan een andere auto.
Dus voor mij rest geen andere zaak dan een gebruikte te zoeken :bonk :bonk
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door Harry4motion »

Nog even over de benz, die heeft dacht ik geen optie voor 4 wiel aandrijving. Dit is zeker een hele goede optie om te hebben.
Bij droog weer kun je als een kogel door de bocht, en bij sneeuw zoals afgelopen winter is het helemaal geweldig.
Rijdt eigenlijk gewoon altijd super.
En persoonlijk vind ik de benz minder mooi, maar goed dat blijft een kwestie van smaak.
Succes met je keuze.
En ja een multivan is een stuk stiller, hier zit meer isolatie in, en een paar extra deurrubers, en allemaal van dat soort dingen. Het verschil hoor je heel duidelijk als je de deur dichtgooit van een transporter en een multivan. Ik heb ze pas naast elkaar gehad, ik heb een transporter en was al heel tevreden over het geluid dat de deur maakte, totdat ik die van de multivan hoorde. :nuts
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5267
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door René »

Donald4Motion schreef:Dimitri,

Ik heb ook een MV staan met fabrieksgarantie en geheel ontVET :winter
Misschien is het wat voor je http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/3 ... ind=5&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij staat klaar voor een proefrit :knipoog

Ik heb gelukkig geen grote dingen gehad aan mijn bus maar kan me wel ergeren aan kleine dingen :winter

Ik heb je advertentie ff copy paste gedaan,
scheelt me weer eeen heeeeeeeeeleboel typen als mijn Black magic MV weg zou moeten.
Maar geen elektrisch inklapbare spiegels? :ie
Was toch standaard op een highline? of te lui om dat ook nog te typen

Alleen jouw vloerbedekking is mooi zwart die van mij zit een blauwe waas op mei 2008,
Helaas was de creme vloerbedekking uit 2003/2004 niet meer leverbaar.
Afbeelding


Berrie
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door Donald4Motion »

Berrie,

Die lijst is ook zo lang, je hebt er gewoon overheen gekeken :toppie

Ik stond er op dat ik een creme kleurig tapijtje wilde, maar achteraf gezien blij van niet(was niet meer mogelijk).
soms sta ik in de klei en dat wil niet zo makkelijk uit een creme tapijtje gaan. Maar wel erg mooi hoor.

Er staat ook een andere MV met mijn advertentietekst op MP, maarja boeiend :winter
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door Dimitri-Turbo »

Donald wat moet jou MV opbrengen (met DC uiteraard?) je mag/kunt ook per PB reageren.

Dimitri
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door Dimitri-Turbo »

Donald zijn auto al verkocht? ...... vind zijn wagen wel :toppie
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door hendrikus »

Harry4motion schreef:Nog even over de benz, die heeft dacht ik geen optie voor 4 wiel aandrijving. Dit is zeker een hele goede optie om te hebben.
Bij droog weer kun je als een kogel door de bocht, en bij sneeuw zoals afgelopen winter is het helemaal geweldig.
de vito/viano en zelfs de sprinter zijn met 4 wielaandrijving te krijgen en ook icm een automaat. Is alleen wel serieus prijzig, meende bij een sprinter iets van 13mille.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door Donald4Motion »

He' Dimitri,

Ik heb h'm nog hoor.
Hij staat voor je klaar voor een uitgebreide proefrit en op 18inch lichmetaal en een volle tank :ikrij

Ik vraag er 34.000ex. (nieuw 57,500ex)voor incl. stoelen banken tafel.
De extra kosten voor een dubbel cabine zou ik even moeten navragen, maar ik denk dat voor 500euro te kunnen klaren.

Ik zal mijn nummer even mailen mocht je vragen hebben :wjw
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door RickyT5 »

Donald4Motion schreef:He' Dimitri,
Ik vat hem :bifun :bifun :

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/U0wczziCZ3I&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/U0wczziCZ3I&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]
Rick
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door mettesboy »

vanaf september zijn er trouwens nieuwe motoren in het gamma van mercedes vito/viano
allen euro vijf, dus ik vraag me af of de 3.0 er nog wel in blijft.
Misschien ook allemaal 2.0??
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door Guus NLB »

Neem eens in overweging om een nieuwe T5 te leasen: dat rijdt wel hééél zorgeloos moet ik zeggen. En terugkijkend geloof ik niet dat het veel duurder was.

Nu ik sinds juli vorig jaar weer zelf een auto heb gekocht (die iX55), let ik weer op WELKE olie ze er PRECIES indoen bij het verversen, maar dat interesseerde me toch echt niet bij die bus.
Ik ging er verder wel goed mee om hoor, maar toen er een waterpomp kapot ging en later het complete spruitstuk met turbo moest worden vervangen: who cares...

En bij de leasemij waar ik 'm leasde werd soepeltjes meegedacht. Toen ik er 18" op had gezet (zelf uitgezocht en betaald dus), kreeg ik behoorlijk geld terug omdat er toch nieuwe banden onder hadden gemoeten. Ze betaalden netjes wat hún die originele maat zou hebben gekost !
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door Yorrie »

Guus NLB schreef:En bij de leasemij waar ik 'm leasde werd soepeltjes meegedacht. Toen ik er 18" op had gezet (zelf uitgezocht en betaald dus), kreeg ik behoorlijk geld terug omdat er toch nieuwe banden onder hadden gemoeten. Ze betaalden netjes wat hún die originele maat zou hebben gekost !
Dat is wel super hoor! :toppie Is zeker niet bij iedere leasemaatschappij zo, dus daar heb je zeker mazzel mee gehad (naam leasemaatschappij mag genoemd worden van mij!).
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Plaats reactie