Ik heb wat vragen over het monteren van een grotere turbo op mijn 2.5TDI motorcode AJT uit 2003
Mijn koppeling is na 145000km echt aan vervanging toe ( vond ik al niet slecht na 115000km met tunig )
De versnellingsbak zal zijn beste tijd ook wel gehad hebben, dus die word ook vervangen door een van een ACV.
Ik zat al een tijdje te denken over andere verstuivers voor wat meer vermogen en een garage waar niet alles pik zwart in word van de roet
![gevaar :gif](./images/smilies/doodskop.gif)
Dus dacht ik : dan maar in een keer alles onder handen nemen en alles goed doen.
Alle standaard dingen zoals uitlaat, intercooler, egr vervanger e.d. zijn al gedaan.
Alles is me vrij duidelijk, verstuivers, koppeling, bak e.d.
Maar een andere turbo blijkt lastig voor de AJT en de ACV, er is niets aan te veranderen dus dan moet je naar een andere turbo.
Nou is mijn keus gevallen op een turbo van de BMW 530D, namelijk de GT2260V, goed voor standaard 231pk maar met veel meer potentie.
De ombouw naar deze turbo komt wel met een paar vragen omdat hij op de BMW elektrisch word aangestuurd.
Kan het motormanagement van een AJT een variabele turbo aansturen zoals die van de 150pk ?
Zo ja : waar kan dit op aangesloten worden ?
Iemand nog tips/suggesties ?
Alvast bedankt, Rene