Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw

vragen over de T5
Damy

Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw

Bericht door Damy »

Ik tank nu trouwens wel sinds een jaar BP Ultimate Diesel en rij ca 50 a 60km langer op 1 tank dan voorheen....
Ging niet al na 1 tankbeurt maar geleidelijk steeds langer op 1 tank.
Damy

Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw

Bericht door Damy »

Dat heb ik laatst eens exact uitgerekend en bespaar 2 euro per tank als ik Ultimate Diesel tank bij de BP.... :nuts
We blijven Hollanders.
Heb ik wel gerekend met "merkpompen" (BP, Shell of Esso) witte pompen kom ik niet.
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw

Bericht door Harry4motion »

Rij zelf rijkelijk beladen met een 4 motion gechipped (was 178 pk), handbak ook rond de 1 op 10 hoor.
En als je een nieuwe bus rond probeert te rekenen met je brandstof besparing, dan kom je denk ik altijd van een koude kermis thuis.
Ten eerste halen de nieuwe auto's de opgegeven verbruikswaardes alleen als je rijdt als een schilpad. en ten tweede is en blijft de grootste kosten post van je auto de afschrijving. En als je dan ook al aangeeft dat je de facilift eigenlijk niet zo mooi vind, dan lijkt mij de keus vrij simpel. Zoek een goede gebruikte van een jaartje oud bij een volkswagen dealer, neem hier de verlengde garantie op en voila. :T54LIFE
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw

Bericht door Marcel E »

PietPaaltjes schreef:
Damy schreef:Ik tank nu trouwens wel sinds een jaar BP Ultimate Diesel en rij ca 50 a 60km langer op 1 tank dan voorheen....
Ging niet al na 1 tankbeurt maar geleidelijk steeds langer op 1 tank.
Datgene wat je denkt te besparen, betaal je meer dan de besparing bij het tanken in vergelijk met een goedkoper tankstation, gisteren getankt voor 1,12
Ik tank ook al geruime tijd BP Ultimate.
Niet vanwege de (vermeende) zuinigheid van deze brandstof of uit milieu oogpunt bekeken maar puur omdat ik zelf vind, hoewel niet iedereen dit met mij eens zal zijn, dat mijn motor daar mooier en rustiger op loopt.

Ik moet wel toegeven dat ik bij mijn T5 minder verschil merk dan bij de L400 die ik hiervoor had.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw

Bericht door emil »

hoi
ik heb ex bouwbus nu rolstoelbus nu met aanpassing volgens kenteken 1970kg
130 pk bj 04 2004
rijd constant 1 op 14
korte stukken ongeveer 25 km per keer naar mijn werk
met een aantal rotondes en ik geef ook wel redelijk gas maar 1 op 14 valt mij niet tegen
denk niet dat een 2 liter zoveel zuiniger kan zijn dat je de nieuw prijs er uit haalt
maar als ik het kon betalen .....kocht ik een t5 gp
sucses
Damy

Re: brandstof verbruik t5 oud tegenover t5 nieuw

Bericht door Damy »

PietPaaltjes schreef:
Damy schreef:Mijn eerste Apple was een Granny Smith, daarna een Apple Macintosh en sinds 1988 verslaafd aan Apple dus een PC wat is dat?
Een power PC = G5

Gelukkig heb ik de G5 overgeslagen.......ik wist dat het niet pluis was....
Plaats reactie