Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 navigatie vraag???? Ben er uit!! AVIC F20BT

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Re: T5 navigatie vraag????

Bericht door Johan nr.46 »

De RNS 510 kun je zo in een T5 GP doen zonder te solderen of inregelen. Het frame van de T5 tot 2010 is anders dan het frame van de T5 GP. In de Transporter tot 2010 past geen RNS 510 zonder aanpassingen aan het frame van het dashboard. In de Multivan past hij wel maar dat model 510 is anders, dezelfde als de Touareg.
Caravelle Highline 204 pk TDI
Gebruikersavatar
ronbeo
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 dec 2009, 13:58

Re: T5 navigatie vraag????

Bericht door ronbeo »

Weet jij ook van welke auto's hij wel in de T5 GP past zonder te slijpen?
jb bigscale
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 feb 2010, 20:13
Locatie: Lelystad

Re: T5 navigatie vraag????

Bericht door jb bigscale »

Ik heb de knoop toch maar doorgehakt en besloten om toch maar het orginele rns systeem aan te gaan schaffen.

Nu heb ik hier en daar al wat lopen zoeken, en zie dat er ook een rns 500 is.
Nu mijn vraag, is de rns 500 de geschikte versie voor de T5? (gezien de rechte hoeken)
Het verbreden van de 2din sparing vind ik geen probleem.

En mischien heeft iemand een sugestie voor een betaalbaar en betrouwbaar adres, dan hoor ik dat graag.

Groeten jan
hisolid
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 jan 2008, 15:25

Re: T5 navigatie vraag????

Bericht door hisolid »

kijk es op internet naar "bj electronics", deze jongen heeft erg veel verstand van de VW navigaties,
kan ze leveren en inbouwen met alle bijbehorende extra's en factuur!
Heeft bij mij al een aantal keer goed werk geleverd en is niet te duur.
Ik heb zelf de rns 2dvd navigatie, de 500 werd me afgeraden ivm "pikgevoeligheid".
succes!
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: T5 navigatie vraag????

Bericht door andre35 »

In de "oude" versie T5 zit 1.6 en ben je een canbusadapter nodig van 1.6 naar 2.0, de nieuwe T5 kan je hem zo in hangen zonder enige aanpassingen. Ik heb goede ervaringen met Enno Ros uit friesland. De "oude T% met de RNS met rechte hoeken in en dien je het dashbord aan te passen. Indien je dit niet wilt doen heb ik nog wel een frame liggen die al aangepast is uit mijn vorige T5. Ik heb de RNS moeten omruilen van rechte hoeken naar ronde hoeken anders paste hij niet.

Ik zou niet meer anders willen dan een RNS, heb het Alpine systeem ook gehad maar blijf de vw versie mooier vinden. Tevens kan hier de Kufatec carkit op, dvd vrijschakeling en ga vandaag de achteruitrijcamera plaatsen i.c.m. pdc voor en achter.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: T5 navigatie vraag????

Bericht door Roger B. (11)61 »

de linker stekker (die met die 4 losse stekkerblokjes er in) is de Quad-block (wist niet dat er T5's waren die dat standaard hebben, dacht dat T5 altijd gewoon Iso had (voor de facelift)) die twee ernaast is een iso en contra-iso van de musicmute van een parrot CK3100 (dat is dus dat zwarte blokje dat ernaast hangt (de music mute van de parrot)

de oudere types VW (en vele andere automerken uit europa) hadden isostekkers voor de radio.

isostekker voor voeding en speaker (auto-zijde)
Afbeelding

eentje voor de voeding (waarbij VAG de constante en geschakelde plus andersom monteert als andere merken)
en eentje voor de speakers.
nieuwere auto's hebben Quad-block stekkers, dat is niks van VW, dat hebben ford, opel, citroën, peugeot en andere merken ook helaas is de penbezetting niet uniform daar kan met name in de twee kleine blokjes wel wat afwijking in zitten

als je een parrot (of ander merk) musicmute op een auto met quadblock wil aansluiten moet je daar een verloop voor hebben en als de radio ook niet voorzien is van iso-connectoren ook een verloop voor de radio (meestal één verloop dat car2iso2car genoemd wordt)

de music mute van een parrot 3100 (links) en de voedingskabel van een parrot 3100 (rechts)
Afbeelding

Wij hadden bij mijn vorige werkgever een T5 uit 2007 die gewoon iso stekkers had, ik vraag me dus af of er niet een verloop in jouw auto zit waardoor je er dus een quadblock in gevonden hebt (nieuwere radio gemonteerd in ouder type auto?)

er heeft in elk geval een parrot carkit in gezeten gezien je er een parrot musicmute in hebt zitten..... als je die carkit er niet meer in hebt, dan kan die musicmute er uit.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
jb bigscale
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 feb 2010, 20:13
Locatie: Lelystad

Re: T5 navigatie vraag????

Bericht door jb bigscale »

Heb de parrot er nu nog in zitten en die bevalt prima dus laat deze ook zitten.
Wat betreft de quadlock, er zit een orginele radio in met quadlock aansluiting vandaar waarschijnlijk dat deze er wel orgineel in zit.

Zal vanavond eens wat rondkijken bij de verschillende site's die jullie hebben aangegeven.
Alvast weer bedankt voor de reakties

gr jan
jb bigscale
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 feb 2010, 20:13
Locatie: Lelystad

Re: T5 navigatie vraag???? Ben er uit!!

Bericht door jb bigscale »

Uiteindelijk vanmiddag de knoop doorgehakt en de navigatie besteld.

Niets verandelijker dan een mens, heb ik nu toch gekozen voor de nieuwe pioneer avic F20bt.
Ik hoop dat deze woensdag binnen is zoals belooft.
Zodra deze gemonteerd is zal ik mijn bevindingen hier posten.
Nu dus maar even paar dagen wachten.

Afbeelding

gr jan
jb bigscale
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 feb 2010, 20:13
Locatie: Lelystad

Re: T5 navigatie vraag???? Ben er uit!! AVIC F20BT

Bericht door jb bigscale »

Zo het navigatiesysteem zit er in.

Zoals eerder al gemeld is het de pioneer avic f20bt geworden.
Zit er nu inmiddels een paar dagen in, en heb nog steeds niet alle mogelijkheden uit kunnen proberen om de eenvoudige reden dat dit er nogal erg veel zijn.
Hetgeen ik wel uit heb kunnen proberen overtreft alle verwachtingen tot nog toe, dus hier weer een erg blij mens.

Nu zit ik nog te wachten op de ipod kabel zodat ik ook deze functie kan gaan gebruiken, heb de ipod inmiddels al aardig vol staan maar helaas staat deze in backorder bij pioneer, moet dus nog even geduld hebben.

Ook heb ik inmiddels maar een ander setje speakers geplaats want de orginele voldeden niet echt meer met dit systeem.
Ik heb gekozen voor een compo steje, en heb de tweeters onder de roosters in het dashbord geplaats moet zeggen dat dit erg veel beter klinkt zo.
Ben erg blij dat ik toch voor een degelijk systeem gekozen heb na jullie meningen te hebben gehoord over de chinese systeemen.

Nu heb ik ook nog een vraag.
Ik wil toch ook wel een steje speakers achterin gaan plaatsen maar weet niet goed hoe en waar deze te plaatsen.
Dus zou graag is jullie idee hierover horen.

gr jan
Plaats reactie