Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

waterpomp

vragen over de T5
Plaats reactie
joeriDV
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2010, 20:42

waterpomp

Bericht door joeriDV »

Door zoeken op forum T5, gevonden dat waarschijnlijk waterpomp stuk is, 2.5tdi van 2005, 82000km.
Bedankt hiervoor.
Nu zou ik graag beetje uitleg krijgen hoe ik deze vervang en of er eventueel speciaal gereedschap voor nodig is.
Knoeiers in garage zeiden dat het egr -koeler is en die zit er niet eens op.
Sinds een dag of 5 krijg ik ook soms melding van oliepeil te laag. Waarschijnlijk sensor stuk of bedrading?
Lampje gaat dan wel en dan niet aan.
Aub sneele reactie, want rij toch al 4 weken zo rond en heb gelezen dat motorschase niet ondenkbeeldig is.
Dank jullie
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: waterpomp

Bericht door vaniac »

Voor het uitbouwen van de waterpomp heb je een speciale trekker nodig. Bovendien zit de waterpomp op een zeer ongelukkige plaats. Met een flinke dosis geduld en het juiste gereedschap is het wel te doen. Succes ermee.
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: waterpomp

Bericht door Yorrie »

vaniac schreef:Voor het uitbouwen van de waterpomp heb je een speciale trekker nodig. Bovendien zit de waterpomp op een zeer ongelukkige plaats. Met een flinke dosis geduld en het juiste gereedschap is het wel te doen. Succes ermee.
Hahaha! Da's een lekkere opbeurende post, nu heeft ie er vast zin in. Maar goed, zo is 't wel inderdaad...

Ook van mijn kant: sterkte en succes ermee!
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Seref795
Berichten: 135
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:23
Locatie: Overijssel

Re: waterpomp

Bericht door Seref795 »

Als daadwerkelijk het waterpomp stuk is, en je rijd er zo mee rond. Dan loop je een hoge risico voor motorschade. Als ik jouw was zou ik vandaag stoppen met rond rijden en gaan vervangen of laten vervangen. Laten vervangen kost in dit geval véééééééél minder dan het gevolg schade!
Mijn waterpomp is destijds ook stuk gegaan, heb het laten reparen bij een erkende garage. Nieuwe waterpomp+nieuwe oliefilter+8liter Longlive olie+8liter Longlive koelvloeistof incl met arbeidsloon heb ik toen 300euro voor moeten betalen.
Succes ermee
Groetjes Seref248
Plaats reactie