Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

vragen over de T4
Lisboa

Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Lisboa »

Hi Alemaal,

Regelmatig zie ik vragen van mensen voorbij komen die hulp kunnen gebruiken bij een klusje aan hun T4/T5.
Naar mijn idee/ervaring krijgt iedereen vlot een reactie terug en da's super op dit forum.
Echter ben ik er van overtuigd dat er mensen nog meer aan hun auto zouden willen aanpassen maar het misschien niet helemaal alleen kunnen/durven, en soms is het gewoon prettiger om en bepaalde klus samen aan te pakken.
Ruimschoots gebleken is dat het op dit forum bulkt van de technische expertise, creativiteit en improvisatievermogen.
Dus zou ik graag een stapje verder gaan door te peilen over er behoefte is aan workshops klussen aan je geliefde transporter.

Te denken aan o.a. de volgende onderwerpen:

* Interieur
* Zelfbouwcampers
* Extra/huishoud accu aansluiten.
* Verlichting
* Verfraaiing
* etc.

Het liefst met duidelijke foto's en toelichting om later op deze website aan te bieden voor geintresseerden.
Nogmaals, ik ben benieuwd naar de behoefte voor eventuele workshops.
Gewoon kennis met elkaar delen, zelf iets geven en van een ander weer iets opsteken.
Zie uit naar de reacties

Mvg,

Luuk
Lisboa

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Lisboa »

Top idee, van mij mag dit ook op het T4 forum gezet worden.
Ik weet zeker dat er inderdaad zat mensen zijn die graag zelf wat onderhoud aan hun bus willen doen maar het niet aandurfen zonder een stukje begeleiding. (ja, natuurlijk, ik praat ook voor mijzelf)
Het kunnen ook dingen zijn als zelf remblokken vervangen, rubbers vervangen, schokbrekers vervangen, fuseekogels, homokineten enz. enz. eigenlijk niet al te ingewikkelde werkzaamheden. En vaak is het zo, heb je het één keer samen gedaan, dan doe je het een volgende keer gewoon lekker zelf met een grote smilie op je gezicht.. Want je leert er wat van, en je bent een stuk voordeliger uit dan dat je voor alles naar de garage bent aangewezen.

In Arnhem is ook een prima Doe Het Zelf garage, daar kunnen wel een paar bussen in. Ze hebben een paar bruggen en een aantal grondwerkplekken. Brug huren per uur en sleutelen maar. De club van Olle Griese gaat daar ook geregeld heen. Het is gewoonweg een succesformule en ook nog eens gezellig en leerzaam.


Bij deze dus gedaan Johan.
Als oud T4 rijder draag ik ook dit type nog altijd een warm hart toe!

Mvg,

Luuk
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Reny »

Als totale leek vind ik dit dus ook een goed plan :toppie
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Hartstikke leuk plan!

Ik zal als ik de tijd er voor heb ook graag van de partij zijn, misschien niet om aan mijn T4 te werken, maar wellicht wle om anderen te assisteren. :toppie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Johan191 »

Roger,
Een "handige Harry" zal dan ook zeker heel erg welkom zijn, anders wordt het niks.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door André »

. . . altijd leuk om een beetje te sleutelen en te knoeien aan de T4, zeker met gelijkgestemden.
Biertje er bij . . . :jump altijd goed !
Ik dnek niet dat je hele reviesies moet doen maar kleine reparaties en knutsel dingetjes zijn natuurlijk altijd leuk.

André
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Roger B. (11)61 »

ligt er vooral aan wat je aan gereedschap en apparatuur geregeld krijgt en aan hulp.

voor de MX5 zijn er regelmatig "clutch-days" waar enkele MXjes van een nieuwe koppeling voorzien worden....

dat zijn dingen die je thuis en zonder technische achtergrond niet zo snel doet en waar een tech-day uitermate goed voor werkt.

maar dan moet je wel een brug en eventueeel extra gereedschap per auto beschikbaar hebben.

Wat ook weleens geregeld wordt is een soort van workshop in de vorm van een les in iets uit je auto, bijvoorbeeld hoe de airco werkt en onderhouden dient te worden en dan specifiek aan de hand van jouw type auto
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Pascal-141 »

Roger B. (11)61 schreef:maar dan moet je wel een brug en eventueeel extra gereedschap per auto beschikbaar hebben.
Ach wel nee , echte mannen doen alles zonder brug :nuts :nuts :lach
(ik doe ook alles zonder brug , heb een smeerput en gebruik hem nooit :nuts )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Pascal-141 »

André schreef:. . . altijd leuk om een beetje te sleutelen en te knoeien aan de T4, zeker met gelijkgestemden.

Ik dnek niet dat je hele reviesies moet doen maar kleine reparaties en knutsel dingetjes zijn natuurlijk altijd leuk.
- remmen (schijven en remblokken) vervangen
- gloeikaarsen vervangen (ook altijd een leuke)
- of gewoon een "alledaagse klus" : onderhoud doen (olie en filters vervangen)
- verlagen (veren , schokdempers)
- ...

:knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Pascal-141 schreef:
Roger B. (11)61 schreef:maar dan moet je wel een brug en eventueeel extra gereedschap per auto beschikbaar hebben.
Ach wel nee , echte mannen doen alles zonder brug :nuts :nuts :lach
(ik doe ook alles zonder brug , heb een smeerput en gebruik hem nooit :nuts )

tja, een auto aan de kubota hangen is toch ook bijna een brug :knipoog :bifun :bifun :bifun
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Reny »

- remmen (schijven en remblokken) vervangen
- gloeikaarsen vervangen (ook altijd een leuke)
- of gewoon een "alledaagse klus" : onderhoud doen (olie en filters vervangen)

:jumpklap
(omdat ik nog steeds niet geloof dat dit allemaal simpel is :lach )
fotogalerij 1120
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Egbert&Manon »

Pascal-141 schreef:(ik heb een smeerput en gebruik hem nooit :nuts )
Wellicht kun je hem verkopen op Weetjewelmarktplaats :toppie
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Johan191 »

Roger, is het een idee om een keer wat te organiseren aan de oude kade ? Dan is natuurlijk wel de hulp en ondersteuning van een techneut gewenst. vandaar deze vraag aan jou ? Zal wel een zaterdag moeten worden vrees ik.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
JanpeterJ
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 aug 2009, 15:10
Locatie: Apeldoorn

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door JanpeterJ »

Top idee, zo'n sleuteldag, eventueel met thema.

Arnhem is voor mij om de hoek, de T2 doet het in Oss:
http://www.doehetzelfgarageoss.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.doehetzelfgarageoss.nl/onder/VT2C.html" onclick="window.open(this.href);return false;
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door olle griese »

Als je dit eenmaal op gang krijgt gaat het zeker een succes worden.
Wij zijn hier 1½ jaar terug mee begonnen en hebben nu al 2 keer per maand een sleuteldag.
Er zijn leden bij met 2 linker handen die nog nooit hebben gesleuteld maar nu zelfs alle rubbers hebben vervangen door hyperflex.
Maar ook door het vervangen van simpele dingen als bougiekabels, lucht/interieurfilter en dat soort klussen gaat er een wereld open voor niet klussers, en "durven"ze nu ook klussen thuis aan te pakken zonder hulp die meekijkt over hun schouders.
Wij hebben , zoals Johan al zegt, voor Arnhem gekozen omdat het mooi centraal in Nederland ligt.
Plaats reactie