Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Roger B. (11)61 »

prima hoor, lijkt me leuk en Arnhem kom ik ook regelmatig langs :knipoog

lijkt me ook leuk om er een thema aan te hangen (remmen, onderhoud, vering noem maar op)...

in Oss gaat de mx-5 owners ook weleens heb ik begrepen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door olle griese »

Je moet er ook een thema aan hangen anders word het een warboel en word er uiteindelijk niet veel gedaan.
Mooiste is dat er een stuk of 8 leden zijn en maar 1 of 2 bussen die je gezamelijk aan gaat pakken.
Op deze manier krijg je de samenhorigheid en de wil om elkaar te helpen ook weer terug, wat 6 jaar terug heel gewoon was bij wjw :yes
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Roger B. (11)61 »

en iemand erbij regelen die een klein seminar kan en wil geven over een technisch thema-onderwerp. ook goed voor het leren over de techniek achter een systeem in je auto
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door m.c van den berg »

lijkt me een leuk plan, :ikrij
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Reny »

Ik ben ook nog steeds helemaal voor, Arnhem is wel een endje tuffen vanuit Heehugowaard maar leren over mijn bus is mij wel wat waard :toppie
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Roger B. (11)61 »

je hoeft het niet eenmalig en/of op één lokatie te doen

kan ook een keer in arnhem en een keer in -noem eens een zijstraat- almere of elders, zullen vast meer geschikte lokaties zijn die betaalbaar verhuurd of zelfs beschikbaargesteld worden..

Voor iemand die een seminar in elkaar moet draaien (en dat zal waarschijnlijk wel het geval zijn als het speciefiek T4 moet zijn wat wel het mooist is natuurlijk) is het weinig extra moeite om dat seminar ook nogeens een tweede keer te verzorgen.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door surfingerik »

Hulde! wat een geweldig idee!
Lijkt mij een erg nuttig en gezellig idee, vooral als ik naar mijzelf kijk als knutsel leek! Ik verwacht dat ik veel zou kunnen leren. Ik zou zeker proberen om op zo;n meeting van de partij te zijn.
Denk wel dat het niveau van de klusje ligt aan het materiaal wat je zelf meeneemt, lijkt me wel handig dat je van te voren zelf mee neemt wat je nodig hebt. Over uiteraard overlegt pleegd met iemand die het geredschap heeft.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door André »

. . . leuk , moet binnenkort waarschijnlijk de priceaslagers en synchromesringen van mijn versnellingsbak gaan vervangen . . . . kunnen we misschien met een paar man de boel uitbouwen en even uit elkaar trekken :nuts
. . . . Of is dat voor zo'n meeting niet zo'n goed idee :ie :muur

André
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Roger B. (11)61 »

beetje uitgebreid om effe te doen....

voor lagers en synchromesch ringen moeten de assen in de bak meestal uit elkaar, daar heb je vaak een aantal trekkers voor nodig die de gemiddelde hobbyist niet in huis heeft.

Ik heb gekozen voor een andere bak (3e versnelling kraakte bij schakelen) en de mazzel gehad dat ik een bak met een scheur in het huis vond voor weinig. daar mijn koppelingshuis op geschroefd en het gescheurde huis op mijn bak, en die weer voor nog weiniger weer verkocht
Nieuwe bak schakelt perfect en klinkt nog beter, totaal kosten voor bak-verkoop oude bak, een paar keerringen en een busje vloeibare pakking ........ pakweg 100 euro
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
ron.h
Berichten: 108
Lid geworden op: 10 mei 2009, 10:01

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door ron.h »

ik stem voor altijd handig wil nog kleine 100.000 km door tuffen komt weer zat onderhoud aan :-)
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door olle griese »

Volgens mij bloed jullie sleuteldag weer dood.
Wij hebben gisteren een sleuteldag gehad bij iemand thuis.
Voor ons de eerste keer op deze manier maar ook dit kan prima als het even zonder brug kan.
Ik wil het toch even met jullie delen zodat je een idee krijgt dat het helemaal niet moeilijk is om te oganiseren.
Helaas was ik er deze keer zelf niet bij.

http://www.ptmania.nl/cms/forum/viewtop ... =43&t=1636
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door bartt4 »

mischien kan ik wel wat regelen op een zondag op me werk. ga het even overleggen met mijn regiomanager
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Roger B. (11)61 »

we zitten even met een aantal vakanties die aansluitend op elkaar lagen, maar begin september wordt het waarschijnlijk voor de remmen-klusdag, exacte datum volgt..
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door Johan191 »

olle griese schreef:Volgens mij bloed jullie sleuteldag weer dood.
Wij hebben gisteren een sleuteldag gehad bij iemand thuis.
Voor ons de eerste keer op deze manier maar ook dit kan prima als het even zonder brug kan.
Ik wil het toch even met jullie delen zodat je een idee krijgt dat het helemaal niet moeilijk is om te oganiseren.
Helaas was ik er deze keer zelf niet bij.

http://www.ptmania.nl/cms/forum/viewtop ... =43&t=1636
Peter, het gaat echt wel lukken hoor deze keer. we tillen het alleen even over de vakantie heen.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: Workshop's/Minimeeting's (kopie van T5 forum)

Bericht door HenkK »

FF Topic omhoog persen, zodat het niet vergeten wordt. Ik vind het een goed idee. Mijn bijdrage zou kunnen zijn een lezing/seminair over de autoelektra uitbreidngen te denken valt aan:
- 2e accu aaansluiten, hoe en watt, :klappen zelf te doen?
- bewaking onder-overspanning
- Land aansluiting 230 volt, ongestabilisserd of ook laadstroom of beide, grote vermogens of kleine
- Toepassing en mogelijkheden Zonnecellen.
- boardspanning middels generator, hoe en wat, voor de serviceauto's
- omvormers 12 VDC naar 230 volt/50Hz
- kleur standarisatie in de auto, draaddiktes versus vermogen,
- Zelf te bouwen kleine elektronische schakelingen, b.v. verlichting vertraagt uit

de Canbus zou ik ook wel willen doen, maar is me nu nog te vlug, ben me nog aan het inleren

Dus als het allemaal doorgaat en georganiseerd wordt en er voor deze onderwerpen belangstelling is, bied ik hierbij mijn diensten aan

sterk in het betere elektrowerk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Plaats reactie