Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Service Interval al na 3000km ?

vragen over de T5
Plaats reactie
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Service Interval al na 3000km ?

Bericht door Deki »

Hoi VW T4/T5 liefhebbers ... Ik volg deze site al jaren echt TOP :jumpklap

Heb een vraagje aan jullie hiero , Rij zelf prive een T5 130pk KWB uit 2004 ''59.000'' op de teller werkelijk nooit problemen mee gehad :knipoog heb in okt 2009 een service beurt + APK gehad 56.500 stond op de teller en nu krijg ik een waarschuwing dat ik na 2700 km een nieuwe service beurt moet hebben ?? al na 2500km krijg ik dit berichtje .... is dat mogelijk of klopt er iets niet ! Zoals je ziet rij ik niet veel km per jaar .

Berekent de boardcomp dit op een of andere manier uit ! ik dacht dat je pas na 15.000km een waarschuwing kreeg ! of zie ik dat verkeerd ..... kan iemand me het duidelijk maken hoe het werkt .

Groetjes & Bedankt,

Deki :T54LIFE
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Service Interval al na 3000km ?

Bericht door Johan729 »

Je kan bij tips en trucs vinden hoe je de melding van service interval eruit krijg.Zijn ze waarschijnlijk vergeten of hebben ze fout ingestelt in de garage.gewoon 15000 aanhouden tenzij je longlife olie gebruikt,dan kun je gewoon 25 a 30000km aanhouden.

Zo werkte 't bij mijn T4 destijds,weet niet of dit ook voor T5 geldt.Heb 't nog niet uitgeprobeerd.

Service reminder resetten .

Om het service lampje handmatig te resetten moet je de volgende handelingen doen .
Het contact moet uit staan .
Druk de dagteller knop in en houd die in gedrukt , zet het contact aan .
Laat knop dagteller los , trek daarna de knop om de klok gelijk te zetten iets naar buiten en draai die dan naar links of rechts .
De service reminder moet als het goed is nu zijn gereset .
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Service Interval al na 3000km ?

Bericht door Donald4Motion »

Je hebt garantie als je om de 30.000km een beurt laat uitvoeren.
Als je eerder gaat dan maak je alleen je dealer blij.
Standaard staan ze om de 15.000(longlife) (oplichters)
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Service Interval al na 3000km ?

Bericht door Deki »

Haha bedankt voor de Tip johan ... heb het net gereset ! mooi :adhd

Nu dat je het zegt Donald .. ik had ook longlife maar moest na elke 15.000 km naar de garage voor een beurt ! ik vroeg aan de persoon dat klopt toch niet ?? hij wist een mooi verhaal te vertellen dat ik geld zou besparen als ik om de 15.000 km service zou doen , Ik dacht die gasten van W###ebrug zijn gek !! ben er niet op in gegaan .... maar ik schrok er wel van . Koop een duure auto bij ze en wordt zo behandelt lekker is dat zeg .

Vreder ben ik erg blij met een T5 :driveT5 nooit problemen ermee (effe afkloppen)

bedankt nog voor de snelle reacties! TOP

Groete :ikrij
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Service Interval al na 3000km ?

Bericht door Donald4Motion »

Als je om de 30.000 gaat dan heb je 3,3 beurten in het jaar
en om de 15.000 dan moet je totaal 6,6 keer voor een beurt.Tel uit je winst (of hun winst :gif )

En ze willen je ook vaak ruim op tijd nieuwe remblokken aansmeren omdat je anders niet tot de volgende beurt zou kunnen rijden.
Zodra je lampje van je remmen(blokjes) branden dan kan je nog in iedergeval 1000km rijden.

Oja, ik moet nog even toevoegen dat als je veel korte stukjes rijdt, dat je olie aanzienlijk minder wordt en dat tussentijds wel mag vervangen dan. maar laat je geen complete beurt aansmeren.
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Service Interval al na 3000km ?

Bericht door Johan729 »

:toppie
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Service Interval al na 3000km ?

Bericht door Deki »

ja die van die remblokjes heb ik ook gehoord , ben naar een kennis gegaan die met auto's werkt en die zij dat ik nog zeker 20.000 met die remblokjes kan rijde ! dus zo zie je maar weer wat ze je wijs proberen te maken

de laatste keer dat ik bij de dealer was voor een grote beurt kreeg ik een rekening van 3000 voorgeschoteld haha

lijstje van de diagnose !

1. 4 nieuwe banden
2. Multivan koplampen vervangen (mijn eigen schuld vanwege xenon)
3. olie vervangen
4. remblokjes vervangen alle 4
5. spijker in mijn band
6. Stabilisator stang vervangen
7. verder nog allemaal kleine dingetjes

sommige vervangingen kan ik begrijpen ... maar dit slaat nergens op banden met nog goed profiel en remblokjes die nog goed zijn elke keer een spijker in mijn band al de 3 de keer ofzo ! vind het jammer(triest) dat het zo moet gaan .
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Service Interval al na 3000km ?

Bericht door Wim T4 935 »

Remblokken breek mij de bek niet open.

Wij brengen onze caddy naar de VW dealer ergens in Noord-Holland. Wij worden gebeld dat de remmen aan vervanging toe zijn ca 400 Euro. Nou was het budget even op en na enig doorvragen konden we nog wel doorrijden.

Een jaar later melden wij bij het maken van de afspraak dat ook de remmen eraan toe zijn. Kunnen ze er rekening meehouden met plannen toch.
Worden we gebeld, er is niets aan de hand met uw remmen, er hoeft niets te worden vervangen. De remmen, en dan nog alleen de blokken voor zijn 37.000km later vervangen.

Deze dealer is dus nu het leveren en onderhouden van een wagenparkje van 12 caddy's kwijt.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Service Interval al na 3000km ?

Bericht door alfagek »

Johan729 schreef:Je kan bij tips en trucs vinden hoe je de melding van service interval eruit krijg.Zijn ze waarschijnlijk vergeten of hebben ze fout ingestelt in de garage.gewoon 15000 aanhouden tenzij je longlife olie gebruikt,dan kun je gewoon 25 a 30000km aanhouden.
.
Kan het niet vinden bij tips en trucs :bonk

Waar staat het kan ik hem ook anders instellen.

gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Service Interval al na 3000km ?

Bericht door emil »

hoi
wat betreft blokken is het niet altijd goed te zien hoe dik de blokken zijn
als je standaard stalen velgen hebt is het zicht op de blokken minder en soms
zijn de schijven zo afgesleten dat het zo lijkt dat ze bijna op zijn (dikke rand aan schijf)
en het is ook moeilijk in te schatten hoe er mee gereden word
heb 10 jaar bij een daf dealer gewerkt en daar hadden we klanten die met 10.000 km de remvoering rondom op hadden en klanten die op de lange baan zaten 500.000 met een set voering deden dus , soms is het misschien om werk binnen te halen maar het is ook niet altijd makkelijk
dit te verdediging van mijn collega monteurs
emil
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: Service Interval al na 3000km ?

Bericht door pieters »

Hallo Wjwellers,

Ik heb net mijn voorste remblokken ook maar vervangen.
Niet omdat dat qua slijtage nu al direct nodig was maar ze zaten er inmiddels 5 jaar onder vanaf nieuw.
En omdat ik uit ervaring weet dat een auto lekkerder remt als de klauwen een beetje gangbaar blijven en wel eens wat op willen roesten.
Km stand 140000km waarbij er nog ongeveer 25% van de voering over was.
Remolie ook maar ververst en alles is weer als nieuw.

Schijven redden het in mijn situatie wel tot ongeveer 200000km daarna zien we wel weer verder.

Succes allemaal.
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Service Interval al na 3000km ?

Bericht door Deki »

Zo zo 140.000 km dat is netjes ! mooi om te horen :klappen :klappen :klappen :klappen

Hoe rem je ? met de koppeling rusting op te laten komen zo dat de motor in ze twee mee helpt of gewoon alleen de rem ! als je begrijpt wat ik bedoel.

Groetjes
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Service Interval al na 3000km ?

Bericht door Johan729 »

alfagek schreef:
Johan729 schreef:Je kan bij tips en trucs vinden hoe je de melding van service interval eruit krijg.Zijn ze waarschijnlijk vergeten of hebben ze fout ingestelt in de garage.gewoon 15000 aanhouden tenzij je longlife olie gebruikt,dan kun je gewoon 25 a 30000km aanhouden.
.
Kan het niet vinden bij tips en trucs :bonk

Waar staat het kan ik hem ook anders instellen.

gr,
Bob.
Gewoon bij T4 tips en trucs,werkt hetzelfde.
Sorry voor late reaktie.
Plaats reactie