Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

vragen over de T5
krimpen
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2007, 20:55

verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door krimpen »

Ik krijg volgende week weer een nieuwe t5 kwd dc 2010 .
Nu wil ik graag de bank iets verder naar achteren verplaatsen zo`n 20 cm , kan dat ? heeft iemand dat al eens gedaan .
Kan ik ook de rugleuning iets schuiner zetten ?
Ik weet dat ik ook een lwd had kunnen nemen , maar die vinden we minder mooi.

groetjes jan
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door Henk250 »

Mogelijk is het altijd,hoewel de wet het anders ziet.
Er moet aan een bepaalde maat laadruimte voldaan worden,en dat redt je dan niet
meer volgens mij.


Maar wie weet is er iemand hier met een oplossing?

:driveT5
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
krimpen
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2007, 20:55

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door krimpen »

Henk250 schreef:Mogelijk is het altijd,hoewel de wet het anders ziet.
Er moet aan een bepaalde maat laadruimte voldaan worden,en dat redt je dan niet
meer volgens mij.


Maar wie weet is er iemand hier met een oplossing?

:driveT5
Het mag niet van de wet , je mag ook niet te hard rijden .
al kan de leuning alleen maar wat schijner . Denk dat die verschilt in een lwd en een kwd cabine
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door matje86 »

punt 1 het mag niet (geen goedkeuring rdw)
punt 2 is niet mogelijk zonder exstra aanpassingen(wel afhankelijk wat voor dc je er in hebt)
en dat wil over het algemeen zeggen een andere dc plaatsen :werkaanT5
ps is het zo,n uitvoering nou vergeet die rug verplaatsing maar
http://link.marktplaats.nl/346255025" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door vaniac »

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden :lach :lach :bifun :bifun :gekte :gekte :bonk :bonk :bonk
Wil je plaats op de achterbank, dan moet je voor de lange wielbasis kiezen. Kies je de korte wielbasis, dan weet je al bij voorbaat dat je minstens 10 centimeter minder beenruimte hebt. Daar komt nog bij dat de achterbankzitting van de lange wielbasis breder is. De rugleuning staat hier ook nog eens schuiner. Alles bij elkaar opgeteld is de korte wielbasis een slechte keuze als je ruimte achterin wilt :wjw :wjw :wjw
De plaats en vorm van de scheidingswand wordt wettelijk bepaald door de minimale lengte van de laadruimte. Zowel bij de korte als de lange wielbasis zit je wat dit betreft al op de onderste grens. Ga je de wand veranderen of naar achteren verplaatsen, dan voldoet je T5 niet meer aan de inrichtingseisen voor een bedrijfswagen met dubbele kabine. Als je bij een controle gesnapt wordt, moet je alsnog de BPM voor een personenuitvoering betalen :politie :politie :politie :ie :ie :ie
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door Yorrie »

Ook mijn eerste reactie zou zijn: niet doen! :politie

Maar goed, ik heb makkelijk praten want ik heb een LWB. Zoals gezegd mag het wettelijk niet en dat lijkt me het grootste probleem. Want de vergelijking met te hard rijden gaat hier echt niet op! Als men je "betrapt" op hard rijden kost je dat in de meeste gevallen slechts een paar centen, als ze je pakken met een DC die niet conform wettelijke bepalingen is geplaatst betaal je (zoals terecht al eerder opgemerkt) een aanzienlijk hogere prijs voor je overtreding. En terecht overigens, maar dat terzijde.

Mijn eerlijke mening: verkeerde bezuiniging! Maar goed, het kwaad is al geschiedt geloof ik toch? :bonk Trouwens: hoezo is een LWB minder mooi dan een KWB?! Dat zie ik nou echt niet zo eigenlijk... En da's niet omdat ik nou toevallig in de eerste rij.

Zoals gezegd is het dus altijd mogelijk met een beetje aanpassing, maar ik zou er écht niet aan beginnen. Hoe wou je het bijvoorbeeld straks met de jaarlijkse APK doen?!
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door matje86 »

dc kijken ze niet naar bij de apk
alleen de eventuele gordels
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door Yorrie »

matje86 schreef:dc kijken ze niet naar bij de apk
alleen de eventuele gordels
Is dat zo? Ohw... Ook niet als ze zien dat er zelf mee "geknoeid" is? Moeten ze dan niet controleren of het wel ook daadwerkelijk een auto is die nog voldoet aan de eisen voor "grijs kenteken"?
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door matje86 »

op kenteken staat ,, dubbele cabine ,,
niet welke dubbele cabine en ook niet welke leverancier
je hoeft ook niet je orginele stoelen er in te laten staan he
als het aantal maar klopt
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
krimpen
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2007, 20:55

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door krimpen »

Heeft er iemand de dubbele cabine verplaatst is de vraag ?
Ik weet ook wel dat het niet mag en wij vinden een lwd niet mooi . Er zijn ook mensen die liever een zwarte hebben als een witte bus .
Ik zou graag willen weten of er een mogelijk bestaat en ik zegt niet dat het gaat gebeuren . We rijden de bus zakelijk , maar prive .
Enkel een fietsje in de laadruimte ( ruimte zat dus ).

groetjes jan
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door matje86 »

ik heb het nog nooit gedaan
met een t5
maar is weer afhakelijk welke dc je er in hebt
als je die hebt uit mijn vorige bericht dan zit de bank vast in het bekende klik systeem dat is lastig te verplaatsen
maar naar wat :werkaanT4 is alles mogelijk
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
krimpen
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2007, 20:55

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door krimpen »

matje86 schreef:ik heb het nog nooit gedaan
met een t5
maar is weer afhakelijk welke dc je er in hebt
als je die hebt uit mijn vorige bericht dan zit de bank vast in het bekende klik systeem dat is lastig te verplaatsen
maar naar wat :werkaanT4 is alles mogelijk
Ik denk dat het om die cabine bank gaat matje86 .Deze heb ik nu ook , maar ik dacht bij de dealer verschilende cabinebankjes te zien .
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door matje86 »

de bevestiging van de bank of combi stoel-bank gaat in klik systeem wat in de bodem verwerkt zit
dat is lastig te verplaatsen
zie voorbeeld bodem personen uitvoering
http://cgi.ebay.de/VW-T5-Transporter-BO ... 45f2e6437f" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door Jurjen »

Wanneer je de bus zakelijk rijdt en jouw 'aanpassing' wordt bij een controle opgemerkt dan krijg je te maken met een naheffing van de verschuldigde BPM en een naheffing over de te weinig betaalde wegenbelasting - bij elkaar kan dat dus best fors zijn.

Wanneer je de bus privé hebt, betaal je al de volle mep aan wegenbelasting, dan zou ik zeker overwegen om het schot te verwijderen en de combi-banken er weer in te zetten. Bij herkeuring krijg je dan een nieuw kenteken en moet je afhankelijk van de leeftijd van de auto een stukje BPM bijpassen.

cheers
Jurjen
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
krimpen
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 apr 2007, 20:55

Re: verplaatsen bankje nieuwe t5 2010

Bericht door krimpen »

Jurjen schreef:Wanneer je de bus zakelijk rijdt en jouw 'aanpassing' wordt bij een controle opgemerkt dan krijg je te maken met een naheffing van de verschuldigde BPM en een naheffing over de te weinig betaalde wegenbelasting - bij elkaar kan dat dus best fors zijn.

Wanneer je de bus privé hebt, betaal je al de volle mep aan wegenbelasting, dan zou ik zeker overwegen om het schot te verwijderen en de combi-banken er weer in te zetten. Bij herkeuring krijg je dan een nieuw kenteken en moet je afhankelijk van de leeftijd van de auto een stukje BPM bijpassen.

cheers
Jurjen
krimpen schreef:Heeft er iemand de dubbele cabine verplaatst is de vraag ?
Ik weet ook wel dat het niet mag en wij vinden een lwd niet mooi . Er zijn ook mensen die liever een zwarte hebben als een witte bus .
Ik zou graag willen weten of er een mogelijk bestaat en ik zegt niet dat het gaat gebeuren . We rijden de bus zakelijk , maar prive .
Enkel een fietsje in de laadruimte ( ruimte zat dus ).

groetjes jan

veel mensen kunnen niet lezen :nuts
Plaats reactie