Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

accu leeg na 1 week stilstand

vragen over de T5
Plaats reactie
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

accu leeg na 1 week stilstand

Bericht door sep »

dag beste wjwers ,
kom ik terug van een weekje vakantie ,wil ik mijn bus starten is de accu zo zwak dat ie het zelf niet red ,en laat ik nu net een maand of 5 terug er een nieuwe accu in hebben gezet ,...ik ging in het verleden wel vaker weg en dan stond de bus ook een tijd stil maar heb nooit start problemen gehad .
Kan het zijn dat de dynamo niet goed bijlaad of dat de accu niet deugt ? ....en nee ik had geen lampjes laten branden ,zag aleen dat ik de schakelaar van mijn stoelverwarming nog op stand 3 had maar verder niets ,...vreemd .

mvg sep :nuts
daanser
Berichten: 113
Lid geworden op: 09 feb 2008, 16:48

Re: accu leeg na 1 week stilstand

Bericht door daanser »

Hallo

Ik vrees met grote vrees dat dit 1 van die dingen is die niet te verklaren zijn. Ik heb hetzelfde eens meegemaakt, was slechts eenmalig daarna nooit weer last gehad. Het kan idd van alles zijn, een bleutooth apparaat dat aan blijft staan, een lampje in je kastje, een weet ik veel wat. Ik zou het wel in de gaten houden natuurlijk maar een accu van een half jaar oud mag niets aan mankeren lijkt mij.

Veel succes

Groet Mark
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: accu leeg na 1 week stilstand

Bericht door matje86 »

accu leeg :bonk maar stoel lekker warm?
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
quercusgarden
Berichten: 216
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: accu leeg na 1 week stilstand

Bericht door quercusgarden »

Doormeten of er ergens lekstroom of verbruikers zijn.
Had dit met Mijn GSM lader/houder.
Ook de kwaliteit van de accu doormeten, misschien wat lang op de plank gestaan,
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: accu leeg na 1 week stilstand

Bericht door johnny van de voorde »

Batterij laten doormeten met een GOEDE batterijmeter. (onder weerstand).

Een goede batterijmeter is dus geen "dingetje" van de aldi of de hupperdepup. Deze meten enkel de spanning (voltage). Het is de stroomsterkte (in ampere) die je moet weten. dit is enkel te meten wanneer je een weerstand over de 2 "bornen" hebt.

Ik geef je de raad om naar de handelaar te gaan waar je de batterij hebt gekocht en hem daar te laten uitmeten. Een batterij kan altijd "slecht" zijn, of ze nu een dag, een week, of 10 jaar oud is doet niets ter zake !

Suc 6 , John.
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: accu leeg na 1 week stilstand

Bericht door Deki »

quercusgarden schreef:Doormeten of er ergens lekstroom of verbruikers zijn.
Had dit met Mijn GSM lader/houder.
Ook de kwaliteit van de accu doormeten, misschien wat lang op de plank gestaan,
hhhmmm ja had dit probleem ook met mijn ouwe T4 ... als ik hem 2 dagen liet staan was de accu leeg en in de winter was het helemaal een drama :nuts

Naar de dealer geweest en ze wisten niet waar of wat het probleem was ''lekstroom'' iets trok al het vermogen uit mijn accu.
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: accu leeg na 1 week stilstand

Bericht door Inbouwer »

Maak de plus accuklem los, maar laat hem nog wel op de accupool zitten. Nu met behulp van een ampere meter op de accupool en op de accuklem een meetpen zetten en dan de accuklem los maken van de pool.
De ampere meter zit nu tussen de accupool en accuklem en nu kun je zien wat de stroom is die nu in ruststand is. Het zou dan wel mooi zijn als het niet boven de 0,1 Ampere zit. Meer dan 0,5 wordt echt een groot probleem.
:ikrij
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: accu leeg na 1 week stilstand

Bericht door vaniac »

Dit is een vaker voorkomend probleem. Ik heb er ook wel eens mee te maken. Het is mogelijk dat het boordregelapparaat niet helemaal in de slaapstand gaat, waardoor er bepaalde functies op de achtergrond aktief blijven en dus stroom gebruiken. Je moet hierbij aan de motorelektronica denken. Om achter de oorzaken te komen zou m.b.v. vag-com vcds gedurende de stilstand een opname gemaakt moeten worden van de elektronica. Hierbij wordt een logbestand aangemaakt waarop het verloop van het stroomverbruik te zien is. Ik ben dit probleem ook al vaker tegengekomen op http://www.t5-board.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie