Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hallo forum

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
tijl
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2010, 21:49

Hallo forum

Bericht door tijl »

Hallo forumleden.


Mijn naam is Tijl. Hartstikke nieuw op dit forum, maar heb nu al door dat hier veel informatie te halen is
Ik heb nu nog geen t4 maar ben wel op zoek. Hiervoor wil ik graag de hulp inroepen van mensen die er verstand van hebben.
We hebben nu een paar jaar met andere wagens rondgereden, maar zijn nu weer op zoek naar een mooie t4.
Het blijft toch trekken :T44EVER

Voor de volvo waar we nu mee rijden, hebben we een t4 1.9 td gehad. Een fijne bus, Nu zijn we aan het kijken naar T4 met een iets krachtigere motor.
Is er in het verbruik veel verschil tussen een 1,9 td en een 2,5 tdi. En maakt het dan ook uit of je een 85 of 102 pk variant
Met de 1,9 reden we gemiddeld 1 op 14. Wat is jullie ervaring met een stevigere motor
En kan iemand mij vertellen wat een ACV motor inhoud.

Met vriendelijke groet Tijl
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Hallo forum

Bericht door Donald4Motion »

De 2.5 gaat zeker wel meer verbruiken dan een 1.9, maar daarintegen krijg je ook meer trekkracht en een rustigere rijbeleving.
wil je voor zuinigheid gaan dan moet je onder aan de ladder staan qua motorisering
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: Hallo forum

Bericht door Rico »

Hi Tijl,

Welkom op dit forum! Gezellig cluppie hier. Niet schrikken van m'n avatar. Ik ben een ex-T4 rijder, rij dan nu wel Vito, maar ik heb veel meer klik met het weetjewel-forum van met het Mercedes-forum.

Jouw vraag over de T4. Als ik weer terug zou gaan naar een T4, dan zou dat wederom een 102 pk verzie worden. De mijne was gechipt naar 135 pk. Brandstofverbruik schommelde zo rond de 1 op 12,5, ben een redelijk rustige rijder. De chip was geplaatst door Johan Troost, de schrijver van de Marja-chip. Prima bevallen, hoewel ik nu eerder zou kiezen voor een chip van JD in Lochem, die heeft een rollenbank.

Mijn T4 was van 2002. Had 100.000 gelopen toen ik hem kocht, bij twee ton weer verkocht. Ik heb hem ervaren als extreem betrouwbaar. De enige defecten die ik heb gehad was de remlichtschakelaar (komt vaker voor) en de koelwatertemperatuursensor. Waar je op moet letten is of de distributieriem niet aan vervanging toe is. Officieel staat die op elke 120.000 km, maar aangezien ze vroegtijdig nog weleens willen overlijden is elke 90.000 km een betere keuze. Is een vrij prijzige aangelegenheid, dus proberen bij de koop mee te nemen. Geluidstechnisch is de vijfcilinder magnifiek, ook mooier dan van de T5 130 en 174 pk.

Een T4 van 2002 of 2003 zit aan het einde van z'n levenscyclus, dus dat betekent dat de auto helemaal is uitontwikkeld.

Nog een tip: neem liever geen witte. Die lak is niet al te jofel, je hebt dan een grotere roestkans. Hoewel ik toch aardig zuinig was op m'n bussie, moest ik toch elk voorjaar met de verfkwast aan de slag.

Groet,

Rico
tijl
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2010, 21:49

Re: Hallo forum

Bericht door tijl »

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie. Wat de kleur betreft heb ik liever geen witte, maar 2e hands kun je ook niet altijd te hoge eisen stellen. Het was ons bij onze vorige (witte) bus ook opgevallen dat deze erg gevoelig was voor roest. Vooral onder de deur, en bij de ramen.
We zoeken toch naar een een T4 2,5 liter (102pk) met een dubbel cabine. Met veilige gordels achterin voor de kinderen, en een trekhaak. Dat zijn de wensen valt toch wel mee?
We speuren marktplaats en andere verkoopsite's al af. Maar als iemand hier nog iets moois heeft staan, zijn reacties meer dan welkom. Je hebt dan in ieder geval een bus van een liefhebber.
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Hallo forum

Bericht door Yorrie »

Ha die Tijl! Welkom hier. Ben zelf ook nog niet zo gek lang actief op :wjw , maar ben er al wel achter dat het a) super gezellig en b) zéér leerzaam is. Nog een leuke tijd dus! Wat de T4 betreft kan ik je niet heel erg verder helpen, heb een auto of 5 geleden wel (zakelijk) een T4 gereden maar dat was een hele oude 102pk die gechipt was. Da's inmiddels al zo ver weg gezakt dat ik er geen zinnig woord meer over kan zeggen, behalve dat ie toen zo goed beviel dat ik zeker wist dat áls er weer een bus moest komen het een Transporter moest worden. Vandaar nu de T5.

Succes met kiezen, er zijn hier zat mensen die er wél wat zinnigs over kunnen melden. :toppie
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
tijl
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2010, 21:49

Re: Hallo forum

Bericht door tijl »

:ikrij Ondertussen hebben we een mooi bus aangeschaft. Een donkerblauwe 2,5 TDI met een korte wielbasis. Helemaal blij. :jump rijden we nu weer in stijl door het zeeuws-vlaamse land.
tijl
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2010, 21:49

Re: Hallo forum

Bericht door tijl »

En natuurlijk allemaal bedankt voor het hartelijk welkom hier op het forum.
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Hallo forum

Bericht door Yorrie »

tijl schreef:En natuurlijk allemaal bedankt voor het hartelijk welkom hier op het forum.
Graag gedaan! ;)

En veel plezier met je nieuwe bus dan! We zien de foto's wel komen (hint, hint).
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Plaats reactie