Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

vragen over de T5
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

Bericht door alfagek »

Yorrie schreef:
RickyT5 schreef:Netjes opgelost toch?

Ik snap al die commotie niet zo...
Niet?! :bonk

Goed, ik probeer het nog één keer kort en bondig samen te vatten:

- Ik koop een nieuwe bus;
- Ga er van uit dat ik dan minder "gedonder" heb dan met een gebruikte;
- Koop bewust een Volkswagen. Die is wat duurder, maar pretendeert ook beter te zijn;
- Na zes weken kraakt en rammelt er van alles rechts voor;
- Ik meld me met dit euvel bij de dichtsbijzijnde dealer, welke me na inspectie de weg weer gewoon op stuurt;
- Twee dagen later is het gerammel alleen maar erger geworden en komt er een monteur bij de auto kijken die me wederom op pad stuurt;
- Wederom twee dagen later belt een receptionist van de dealer waar ie inmiddels op de brug staat dat ze "niks horen, of ik even kan komen";
- Nadat ik heb aangegeven dat ik niet langs wil komen omdat ik op ruim een uur rijden woon en ze zelf maar moeten kijken wordt er tot actie overgegaan;
- Diezelfde middag blijkt dat ik er te lang mee door ben gereden en er daardoor veel meer stuk is. "Als u meteen donderdag geholpen zou zijn, zou het bij
de veerpootlagers zijn gebleven";
- Ondanks afspraak dat de bus maandagavond klaar zou staan, rij ik op maandagavond voor Jan L*l 1,5 uur om een bus op te halen die niet klaar is;
- De volgende dag gaat de telefoon met de mededeling dat er helaas iets is mis gegaan en dat er nu nóg meer stuk is, "gaat wel woensdagmorgen worden";
- Eind van de dinsdagmiddag gaat de telefoon: "er komen ook nieuwe banden om, dan kunt u 'm woensdagmorgen weer ophalen";
- Nadat ik heb uitgelegd dat ik een winkel heb en dus uitsluitend na sluitingstijd de bus om kan ruilen is het ineens mijn probleem dat hún de huurauto
waarin ik rij woensdagmiddag nodig hebben en dat ik dus écht woensdagmorgen moet komen;
- Woensdagavond haal ik na veel gesteggel de bus op en blijkt ook nog eens dat er voor ineens een ander type band opligt dan achter.

En dat noem jij netjes opgelost? Voor een bus van 6 weken oud? En je snapt de commotie niet? :nuts
Roel schreef:
Yorrie schreef: Maar goed, binnenkort (moet nog steeds tijd maken) komen er toch nieuwe velgen met banden onder dus dan merk ik daar niks meer van. Wel hele verse bandjes nu dus weer!
Maar goed dat je die er nog niet onder had, sommige dealers zijn zo in staat om te zeggen dat dat dan de oorzaak is van het euvel, en kan je gewoon mee dokken :muur
Inderdaad ja, dacht ik ook meteen! :knipoog
Kijk om bovengenoemde zaken wil ik dus niet meer naar de dealer in Nieuwegein / Utrecht.
Hebben teveel air, om het kalmpjes uit te drukken.
Oftewel zij weten het beter omdat zij VW garage zijn en de klant niet.
Ook bij mij zou een temp sensor vervangen zijn zodat ik ( motorstoiring en brandend gloei spiraal) niet meer in beeld krijg en vermogen kwijt ben.

Ik zit alleen met het verhaal VW garantie, hoe het bij een andere garage is die zeggen het over te nemen.
Wat als het wel fout gaat, ben ik dan de lul ?????? of is het dan nog steeds garantie.

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

Bericht door Yorrie »

alfagek schreef:Ik zit alleen met het verhaal VW garantie, hoe het bij een andere garage is die zeggen het over te nemen.
Wat als het wel fout gaat, ben ik dan de lul ?????? of is het dan nog steeds garantie.

Gr,
Bob.
Officieel is het zo dat de garantie niet vervalt zolang de auto in onderhoud is bij een "gekwalificeerd" bedrijf. Zo schrijft de Europese Wet- en Regelgeving het voor. Dus in principe kunnen ze je juridisch niet zo veel maken. Inderdaad, juridisch. Als je namelijk je auto in onderhoud hebt bij een niet-"Volkswagen-dealer", zul je de eventueel onder garantie vallende reparaties zelf voor moeten schieten en ze bij de Nederlandse importeur van Volkswagen (Pon te Leusden, u vast wel bekend) moeten zien te verhalen. Het spreekt denk ik voor zich dat ze bij Pon niet zullen staan te juichen als het om een garantieclaim gaat van een klus die niet bij een door hun erkende dealer is uitgevoerd. Om nog maar niet te spreken van discussies aangaande het gebruik van originele onderdelen (overigens niet verplicht conform Europese Wetgeving, die schrijven voor dat je onderdelen mag gebruiken die gelijkwaardig of beter zijn dan het origineel) en de discussie aangaande arbeidsloon. Lastig verhaal dus, maar je staat in je recht daarover bestaat geen twijfel. Ik heb al m'n auto's al jaren in onderhoud bij een Toyota-dealer, ongeacht het merk, en heb nooit geen problemen.

Alles is natuurlijk anders als de garage van je keuze een goede band heeft met de plaatselijke garagist die wél een bordje boven de deur heeft hangen. Goede tip in de buurt van Nieuwegein is overigens Autobedrijf Ouwerkerk in Harmelen. Is jarenlang een goede klant van me geweest en weet veel van Volkswagen-busjes. Heeft ook een hoop nieuwe verkocht (doet ie vast nog steeds) en heeft die ook allemaal in onderhoud, ook van leasemaatschappijen en zo. Is zeker de moeite waard om eens te gaan kijken!
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Plaats reactie