Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Binnenverlichting

vragen over de T5
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Binnenverlichting

Bericht door Makking »

Hallo allemaal!!!

Ik zou graag in mijn T5 de standaard binnenverlichting vervangen voor de "W8 binnenverlichting".
Via de zoekfunctie kan ik er niet echt veel over vinden.
Via het web heb ik wel een aantal aansluitschema's gevonden, maar eigenlijk niet voor een T5.
De dealer had zelfs nog nooit van W8 binnenverlichting gehoord.
Na uitgelgd te hebben wat ik ermee bedoel dacht hij dat de verlichting van een Passat wel zou passen.
Kan iemand mij vertellen welke ik nodig heb, en heeft iemand hier het bijpassende schema van.

Bvd. Danny
mark...
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 mar 2007, 10:09

Re: Binnenverlichting

Bericht door mark... »

Hallo

Ik heb zelf ook de w8 verlichting ingebouwd en dat ging vrij eenvoudig.Bij mij paste de verlichtingsunit er zo in zonder aanpassingen. Het enige wat je extra moet doen is een extra draad naar de regelunit links in je dashbord leggen om je verlichting te kunnen dimmen. Volgens mij als je een t5 met alarm van vw hebt kun je de unit er zo in klikken,anders moet je ergens een stukje vanaf vijlen.Er staat ergens op dit forum ook het type wat je nodig hebt,dit kan in 2 kleuren.

http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/Einbau_W8_Leuchte.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes.
Mark
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Binnenverlichting

Bericht door Makking »

mark... schreef:Hallo

Ik heb zelf ook de w8 verlichting ingebouwd en dat ging vrij eenvoudig.Bij mij paste de verlichtingsunit er zo in zonder aanpassingen. Het enige wat je extra moet doen is een extra draad naar de regelunit links in je dashbord leggen om je verlichting te kunnen dimmen. Volgens mij als je een t5 met alarm van vw hebt kun je de unit er zo in klikken,anders moet je ergens een stukje vanaf vijlen.Er staat ergens op dit forum ook het type wat je nodig hebt,dit kan in 2 kleuren.

http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/Einbau_W8_Leuchte.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes.
Mark
Ik denk dat bij deze mijn vragen beantwoord zijn!!!! :klappen
Morgen gelijk een unit van een Passat bestellen en van het weekend weer knutselen. :jumpklap :jumpklap
Heel erg bedankt voor de info.

Danny
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Binnenverlichting

Bericht door Makking »

Beetje laat, maar de binnenverlichting zit er al weer een poosje in.(vergeten een reactie te plaatsn) :bonk
Ik heb de stekker die bij de binnenverlichting geleverd was niet gebruikt, maar de draden gewoon om gesoldeerd.
Voor de rest moest ik een stukje uit het opbergbakje halen, en natuurlijk de draad door de a-stijl.
Even testen welke van het stadslicht was, en branden maar!!!!!!!!
Al met al een prima uitleg en voor weinig geld en een uurtje knutselen een leuke verandering!!
Bedankt!!!!
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Binnenverlichting

Bericht door Yorrie »

Makking schreef:Beetje laat, maar de binnenverlichting zit er al weer een poosje in.(vergeten een reactie te plaatsn) :bonk
Ik heb de stekker die bij de binnenverlichting geleverd was niet gebruikt, maar de draden gewoon om gesoldeerd.
Voor de rest moest ik een stukje uit het opbergbakje halen, en natuurlijk de draad door de a-stijl.
Even testen welke van het stadslicht was, en branden maar!!!!!!!!
Al met al een prima uitleg en voor weinig geld en een uurtje knutselen een leuke verandering!!
Bedankt!!!!
Hebbie d'r ook ploaties van?! :gekte
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Binnenverlichting

Bericht door Makking »

Van de binnenverlichting zelf kan ik wel een plaatje schieten............
Van de montage ervan heb ik dan weer geen plaatjes gemaakt :bonk
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: Binnenverlichting

Bericht door Lammert & Fenn@ »

Makking schreef: Van de montage ervan heb ik dan weer geen plaatjes gemaakt :bonk
Maar voor vragen kun je vast bij jou terecht :toppie
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Binnenverlichting

Bericht door Makking »

Voor vragen kun je inderdaad altijd bij mij terecht!! :toppie
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Binnenverlichting

Bericht door Yorrie »

Prima goed! Dus nou hebbie van die rode lichtjes in het interieur?! :lach

Had ik in de Caddy ook, gaf wel een mooi effect 's nachts. Passen die dan niet gewoon in de T5 trouwens? Of is W8-verlichting wéér heel wat anders?! :bonk
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Binnenverlichting

Bericht door Makking »

Volgens mij is de zgn. w8 verlichting hetzelfde als in een caddy.
Het pastten bij mij niet helemaal, omdat de aansluitingen te ver naar achteren kwamen.
Vanddar dat ik iets uit het opbergvakje moest halen, maar die gebruik ik toch niet.
En dat rode licht, tja..................... :knipoog
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Binnenverlichting

Bericht door Yorrie »

Makking schreef:Volgens mij is de zgn. w8 verlichting hetzelfde als in een caddy.
Dan weet ik genoeg! Super. Wat betreft het rode lampje: ach, het geeft wel een gezellig sfeertje... Niet dan? :knipoog
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Binnenverlichting

Bericht door Makking »

Soms als ik 's ochtends om 5.30 uur in de auto stap.......................................
Waan ik me ineens heel ergens anders. :nuts :bifun :nuts :bifun
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Binnenverlichting

Bericht door Yorrie »

Makking schreef:Soms als ik 's ochtends om 5.30 uur in de auto stap.......................................
Waan ik me ineens heel ergens anders. :nuts :bifun :nuts :bifun
Da's dan misschien weer niet het juiste effect... :bonk
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Binnenverlichting

Bericht door Jeroen T5 204 »

Afbeelding

Zoiets dus :knipoog
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Binnenverlichting

Bericht door Yorrie »

Jeroen T5 204 schreef:Afbeelding

Zoiets dus :knipoog
Ja precies, zo iets ja. Had ik in de Caddy ook, super hoor. Klinkt stom, want ik hoor jullie denken "wat maken twee van die rode lampjes nou voor een verschil", maar het is echt mooi 's avonds als er zo'n rode gloed over het dashboard schijnt.
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Plaats reactie