Eigenlijk al problemen na de aanschaf, 70000km op de teller. Ben benieuwd wat de eerste eigenaar er mee heeft uitgevreten....

Eigenlijk wel een wonder dat ik er zolang gewoon mee kon doorrijden:
de eerste diagnose was kapotte koppelomvormer en mogelijk schade aan de frictie platen.
Na demontage bleken er pistons stuk te zijn en fricties verbrand (van 3e/4e versnelling). Dit is gereviseerd met nieuwe fricties, seals en afdichtingen.
De koppelomvormer wordt bij revisie ook altijd open gestoken en gereviseerd. Bij mij was deze dusdanig stuk gelopen dat deze niet meer te reviseren was.
Dus een NIEUWE erop.

Na montage bleek alles nog niet 100%
Dus een NIEUWE ECU (electronisch brein) erop (die de lock-up er bij hogere snelheid pas in zet).

Ook nu nog niet alles 100%
Ook nog een NIEUW hydraulisch brein erop.

Toen vonden ze bij Autrans pas dat alles OK was, en kon ik 'm vandaag (oh nee het is alweer gisteren) komen halen! :klappen
Tja de standaard revisie prijs is nog steeds X keer slikken, maar dan heb ik nu wel een bijna nieuwe en modernere bak.
Direkt maar even een kilometer of 500 proef gereden; wat een genot!
Voor mij geen schakelbak!
Ik heb voldoende vertrouwen in het revisiebedrijf en mijn eigen rijstijl en hoop maar dat die samen met de veranderde ECU een langere levensduur garanderen.
De Ron.
Ben dus bij deze specialisten geweest. http://www.autrans.nl/ hier zijn dan ook deel revisies mogelijk, waardoor alles iets minder duur kan zijn.