Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geluiden richtingaanwijzer/verlichting/temperatuur

vragen over de T5
Plaats reactie
Brave Hendrik
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2010, 23:33

Geluiden richtingaanwijzer/verlichting/temperatuur

Bericht door Brave Hendrik »

Hallo,
Wie heeft ervaring met het feit dat de geluiden van de richtingaanwijzer, geen gordel dragen, licht aan gelaten niet meer werken. Volgens de dealer moet dan de gehele tellerunit vervangen worden omdat daar de geluiden vandaan komen en dit zou niet te repareren zijn. Onze T5 is van juli 2003 en ik vind eigenlijk dat dit soort zaken niet kapot horen te gaan. Reparatie/vervanging zal zo tegen de € 500 gaan kosten. Wie weet de oplossing?
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Geluiden richtingaanwijzer/verlichting/temperatuur

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik had laatst hetzelfde probleem, het probleem was bij mij dat ik de deuren op slot had gedaan met de sleutel van binnen in de bus.
Kan soms gebeuren als je de knop perongeluk indrukt.

Toen de sleutel in het contact en starten zonder een deur te openen. De geluiden waren toen ook verdwenen.
De computer moet registreren dat er een deur geopend is geweest na het ontgrendelen.

Heb toen vervolgens de deuren weer van het slot af gedaan met de afstandsbediening. De bestuurders kant geopend, weer starten en het geluid was weer terug.
Misschien heb je er wat aan.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Geluiden richtingaanwijzer/verlichting/temperatuur

Bericht door heemskerk »

Bedankt jeroen; da's waardevolle informatie. Die onthoud ik. Men (de Dealer) zou in zo'n geval de tellerunit vervangen zoals hierboven genoemd.De oorzakelijkheid lijkt dan ook echt opgelost omdat met het inloggen van de software voor de nieuwe tellerunit het geheel weer gereset is en de piepjes weer terug zijn! Kassa! Of niet! :werkaanT4
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Geluiden richtingaanwijzer/verlichting/temperatuur

Bericht door Jeroen T5 204 »

Sommige werknemers bij dealers weten gewoon niet beter. Met logisch nadenken kom je er ook.

Zelf dacht ik dat het een zekering was, maar toen realiseerde ik mij wat ik gedaan had :lach Zijn er vast meer die het ook mee hebben gemaakt.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Geluiden richtingaanwijzer/verlichting/temperatuur

Bericht door Yorrie »

Tis soms zó simpel, maar je moet het wel even weten... Thanx Jeroen, goede tip! :toppie
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Plaats reactie