(con)standkachel schreef:Mijn indruk na een paar jaar automaat rijden en de berichten erover volgen is dat de automaat storingen vooral voorkomen op de TDi's. Kennelijk is het hoge koppel van die motoren te hoog voor de bak.
Eelco.
nee hoor, de 2,4 heeft ook veel problemen met de automaat en de benzine ook al komt die laatste sowieso veel minder voor dan de diesels.
ik meen dat temperatuurproblemen vaak als oorzaak aangegeven worden (VW heeft de koeling te krap bemeten) en ik zie het te lang met filter en olie rijden ook als een van de mogelijke oorzaken.
Automaat"gemak" is een persoonlijke voorkeur, heb verdeeld over twee voertuigen twee-en-een-half jaar een automaat gehad, was niet mijn ding nevernooit meer een automaat voor mij hoor (tenzij medisch noodzakelijk misschien) ik vind het drie keer niks.
Maar als je veel aanhangers trekt en de auto die je koopt heeft een fatsoenlijke automaat die niet voortijdig stuk loopt is automaat kwa onderhoud zelfs aan te bevelen boven handgeschakeld omdat je dan geen last van versleten koppelingsplaten hebt. Maar de T4 valt niet in de categorie auto's waarvan ik de automaat als zeer betrouwbaar acht..
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon