Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verkeerd gemeten

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

verkeerd gemeten

Bericht door surfingerik »

ja 100 x gemeten te hebben ben ik toch de fout in gegaan. De vraag is of deze fout geen schade aanricht. Ik heb het idee dat er niks in deze balk zit maar wou toch even zekerheid.

Afbeelding

groetjes
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: verkeerd gemeten

Bericht door Roger B. (11)61 »

Volgens mij is dat een lege holle chassisbalk, maar kun je met een klein lampje (penlite mag-lite oid) niet in zo'n gat kijken of je iets ziet wat beschadigd kan zijn?

volgens mij lopen er geen leidingen en kabelbomen door die balk (moet je dan ook er in en er uit zien gaan denk ik)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: verkeerd gemeten

Bericht door surfingerik »

dat stelt me al een beetje gerust, ik kon ook niks zien maar wou het toch even navragen.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: verkeerd gemeten

Bericht door Roger B. (11)61 »

is dat een draadeind wat uit die balk steekt (en waarschijnlijk tot binnen door loopt)?

ik neem aan dat je daar aan de onderkant een moer met schijf op gaat draaien?

probeer dan een buisje waar dat draadeind doorheen past IN de balk om het draadeind te plaatsen, de lengte van de buis zo krap mogelijk passend binnen de balk, dan heb je geen gevaar dat je de balk vervormt bij het aantrekken van de moeren.

het buisje moet groter zijn in diameter dan het gat in de vloer en de balk
het buisje moet zo precies mogelijk in de balk passen en OM het draadeind zitten
bout-in-holle-balk.gif
(6.57 KiB) 444 keer gedownload
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: verkeerd gemeten

Bericht door surfingerik »

dat moet denk ik wel lukken denk ik, de bank gaat er aan vast dus er wordt flink wat kracht op gezet.
bedankt voor de tip.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: verkeerd gemeten

Bericht door pluuke »

surfingerik schreef:ben ik toch de fout in gegaan
Zit het gat dus op de verkeerde plek ?
Dan boor je het alsnog op de goede plek toch, met het reeds geboorde gat heb je in ieder geval een goede referentie :knipoog

Roger heeft natuurlijk gelijk mbt het dichtknijpen van de koker als je die draadeind begint aan te draaien, maar die bus erin krijgen via dat grote gat in de buurt, en (strak passend) op zijn plaats krijgen lijkt me niet makkelijk.... ?
Bovendien zit het gat zowat tegen de zijwand van de koker ?

Ik zou zelf liever evt. die bank dan maar iets opschuiven en gewoon op de bodemplaat vast-trekken.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: verkeerd gemeten

Bericht door Roger B. (11)61 »

je kunt ook aan één zijde (boven of beneden) het gat opboren tot de buisdiameter en een dikke carosserieschijf gebruiken, dan kun je het buisje er zo induwen. Nog mooier is netjes het buisje dat je in dat gat gedrukt hebt even vast lassen (maar moet je kunnen en materiaal voor hebben)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2031
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: verkeerd gemeten

Bericht door chv »

Nou Erik,

Je deelt met ons in elk geval je hoogte- EN je dieptepunten van je ombouwhistorie, zonder onderscheid te maken.
En dat siert je dan toch weer.
Bovendien, het leuke van deze site is dan toch weer dat er gelijk allerlei tips komen, toch?

Met vriendelijke groet,

Charles Vos

PS Je zou op aanraden van Peter Multivan toch van onderaf gaan boren?
Wats kebeurd? of is dat achteraf gezeur van me?;-)
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: verkeerd gemeten

Bericht door stijnh »

er zitten geen leidingen in de balken
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: verkeerd gemeten

Bericht door guust »

Zelfborgende moeren er op, en niet te vast aandraaien. Draadeind zit vlak langs de zijwand, dus het vervormen van de koker zal dan wel mee vallen.
T5.2 140 pk 4motion
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: verkeerd gemeten

Bericht door surfingerik »

lassen is niet aan mij besteed, wel eens geprobeerd maar viel meer in de catogorie plakken.
Ik zou inderdaad van onder boren maar omdat het echt om milimeters ging en ik geen goede metingen kon maken (kreeg het gewoon niet voor elkaar) was in mijn ogen het risico te groot om fout te boren.
Ik vond drie punten waarbij ik zeker wist dat ik van boven af kon boren. Die drie zou ik dan van onder als punt kunnen gebruiken om uit te meten waar ik terecht kwam, water dicht plan dacht ik zo ;). maar ja gewoon een gevalletje haast denk ik, te snel willen gaan boren. gelukkig ben ik er goed van af gekomen.


bedankt voor alle tips, ik ga nog even kijken hoe ik het ga doen, voorlopig laat ik het even en zo snel mogelijk naar de keuring.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Plaats reactie