Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Betrouwbaarheid goedkope dynamo

vragen over de T4
Plaats reactie
toontje-l
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 okt 2009, 22:57
Locatie: 's-Hertogenbosch

Betrouwbaarheid goedkope dynamo

Bericht door toontje-l »

Enkele maanden gekeden heb ik, na een lekkage aan de brandstofpomp van mijn T4 met 1.9TD motor, uit voorzorg mijn dynamo vervangen zoals werd aangeraden in dit forum door enkele leden die ook een lekkende pomp hebben gehad. Na een tip in dit forum van Matje68 heb ik bij Unit Unlimited een nieuwe dynamo gekocht voor 169 euro (plus verzendkosten). De dynamo die ik kreeg thuisgestuurd (art. nr. A13VI241) was van het juiste model, maar had geen enkele aanduiding van fabrikant of land van herkomst. Hij werkte wel, tot vorige week de ingebouwde spanningsregelaar het begaf. Ik kreeg onder garantie keurig een nieuwe dynamo geleverd, weer een zonder enig kenmerk van de herkomst. Mijn vrees is dat deze dynamo's van het goedkope imitatietype zijn (waar de leverancier zelf voor waarschuwt) en dus de kans bestaat dat deze dynamo het binnenkort ook begeeft als ik ergens in Lapland ofzo aan het rondtoeren ben.
Mijn vraag is nu: heeft iemand ervaring met dit type dynamo en/of de leverancier ervan?

Alvast bedankt voor je reactie.

Toontje-l
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Betrouwbaarheid goedkope dynamo

Bericht door Roger B. (11)61 »

tja....een spanningsregelaar is een stukje electronica, dat kan weleens de geest geven... is niet meteen een reden om aan te nemen dat dit bij alle dynamo's van dit merk zal gebeuren
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Betrouwbaarheid goedkope dynamo

Bericht door Adri626 »

Heb ook daar een dynamo vandaan. zit er nu 1 1/2 jaar onder :toppie
Plaats reactie