Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

camper bouwen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

het gaat nu echt hard! We zijn bijna klaar voor de keuring, we hoeven er alleen nog een tafeltje in te zetten (zetten we aan het keukentje vast) en voor de zekerheid nog wat extra kastruimte om gezeur voor te zijn, daar hebben we namelijk niet zo veel van.

nu onze bed/bank combi zit er nu net in. Hij is steviger dan we dachten en geeft veel meer ruimte dan gedacht. We kunnen onze 4 surfboards makkelijk er in kwijt en dan hebben we aan de linkerkant zeker nog ruimte over om een kist te zetten over de zeker een lengte van 1 meter.

Afbeelding

Afbeelding

en de boxen moeten even uit elkaar en in een kast verwerkt worden (zie na de keuring :bifun )
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
anita-sushi
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2009, 13:41
Locatie: Veluwe

Re: camper bouwen

Bericht door anita-sushi »

Ziet er goed uit!!
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

dank jullie wel,

ik zit nog wel met het volgende, ik heb die gaten in de vloer geboord, ik heb nu even snel de bouten er door heen gehaalt en aangeschroefd, maar ik ben bang dat ze zonder behandeling toch gaan roesten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken??
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2031
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: camper bouwen

Bericht door chv »

jan2009 schreef:Gewoon niet teveel surfen , die zilte en zoute zeewind vreet je bus gewoon op . :lach .
Je bent wreed, Jan2009.
Erik heeft al deze ellende alleen maar doorstaan met de gedachte dat hij binnenkort extra zou gaan genieten van het surfen door dat er een puik surfbusje bij staat.
Maar aan de andere kant, mischien heeft Erik een nieuwe hobby ontdekt: Busjes bouwen :knipoog

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

morgen ochtend naar de keuring, hopen dat we alles gied gedaan hebben!

Ik wou nog even 1 ding vragen, wat neem ik mee naar de keuring bij de rdw en belastingdienst aan papieren.
Ik kwam niet verder dan rijbewijs, kentekenbewijs (deel 1) en de bpm aangifte. Volgens mij zie ik niks over het hoofd maar ik wou het toch even navragen.
Alvast bedankt!
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: camper bouwen

Bericht door Roger B. (11)61 »

geld/pinpas? :yes
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

check, dubbel check! alles compleet.
morgen een nieuwe camper bezitter er bij! moet ik onze ogen toch raar lopen mochten we worden afgekeurd maar ja je weet het nooit.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: camper bouwen

Bericht door Multivan Generation »

succes Eric en ingrid :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

de RDW keuring was al zoals gezegd een fluitje van een cent! binnen 5 minuten stond ik weer buiten. Voor het kwart tarief ben ik niet achter gekomen. De keurmeester had geen idee en het belastingkantoortje was ook niet veel soeps.
Hij vertelde me zelfs dat ik mijn kwart tarief via het internet kan aanvragen omdat de rdw me gekerud heeft. Volgens hem was er geen verschil. Dus ik snap er echt niks meer van! morgen maar even uitzoeken
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

dank je wel jan! vanavond gaan we uitproberen hoe hij slaapt, gordijnen en matras zitten er in, een beetje kleur in je bus leeft hij wel enorm van op moet ik zeggen!

maar waar had jij dat formulier vandaan Jan, ik kan het namelijk niet vinden op de site van de belasting.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

Morgen uitgebreid plaatjes, ben net terug van werk en we gaan nu naar wijk aan zee om de bus eens uit te proberen.
uit me hoofd ging hij weg voor 1700 kg maar moet ik even nakijken. In ieder geval bedankt voor het formulier.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

Goed gister een beetje haastig berichtje achter gelaten, we gingen namelijk de nieuw gekeurde camper gelijk testen. En wat een genot! vannacht geen moment spijt gehad.

maar goed vrijdagochtend dus naar de rdw in nieuwegein gegaan, amsterdam kan alleen op afspraak. 10 voor acht aanwezig en toen al 16 wachtende voor me!!!! ik werd pas om half 11 geholpen. Met 5 minuten was het gedaan, hij hoefde het niet eens werkend te zien. Heb hem bijna gedwongen om te kijken, we hebben er wel maanden aan gewerkt!
hij is gewogen op 1700kg en gekeurd met 3 zitplekken.
nu met het matras en de gordijnen er in is het wel erg gezellig geworden:
ons bankje met keukentje, daarnaast past precies ons koelboxje.
Afbeelding

boards passen er precies in!
Afbeelding

en het bed met onze kast:
Afbeelding

nu voor de belasting gaan en rustig blijven klussen, iedereen bedankt die ons geholpen heeft om de bus door de keuring te krijgen!!!
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: camper bouwen

Bericht door Dirk/970 »

Hee Erik en Ingrid,
Ziet er heel knus uit :toppie en gefeliciteerd met het camperkenteken! Hopelijk is de belastingdienst ook een kwestie van 5 minuten, maar die "kunnen het niet makkelijker maken..." :knipoog
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

dank jullie wel!
aan het tafeltje is ook gedacht jan, als het kastje dicht is kunnen tussen de twee planken ons tafeltje, die staat achter de chauffeursstoel.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33815
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: camper bouwen

Bericht door Multivan Generation »

leuke surferstyle bus :toppie

Is toch wel leuk he, iets naar eigen inzicht opbouwen.. :knipoog

Misschien nog een ideetje? Een gasdruk veertje op de klep van die linkerkast.
Het lijkt me nogal een zware klep...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie