Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Accu spanning altijd op 10.1 volt

vragen over de T4
Plaats reactie
luitk
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2010, 17:33

Accu spanning altijd op 10.1 volt

Bericht door luitk »

Hallo,

Ik ben hier voor het eerst op het forum, ik hoop dat dit bericht in het goede topic staat.

Ik heb het volgende probleem:
Mijn vader heeft een volkswagen westfalia T4 met opklapdak. het is een 2,4D 5 cilinder.
Achterin hebben wij 2 gelaccu's staan die wanneer ik ze meet rond de 13 volt aangeven.
Voorin hebben wij een lcd scherm waar we de koelkast aan kunnen zetten en waar de accu spanning weergegeven wordt.
Nou geeft hij voorin aan dat de accu's maar 10.1 volt geven. hierdoor gaat de koelkast dus niet aan. Wanneer we de auto starten en er mee rijden doet de koelkast het wel. Tevens doet hij het ook wanneer we de bus op 220v aansluiten.
er was een ander topic waar in stond dat dit een probleem was en daar lag het aan de zekeringen. deze heb ik allemaal vervangen maar zonder resultaat. Ik kwam er ook nog achter dat wanneer ik op de testknop van de aardlekschakelaar achter de stoel druk dat er niks gebeurt. de aardlekschakelaar gaat alleen naar beneden wanneer ik de bus op 220v heb aangesloten en de testknop indruk.
kan dit er mee te maken hebben? en waar kan het aan liggen dat het lcd scherm voorin altijd 10.1 volt aangeeft?

MVG Luit
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: Accu spanning altijd op 10.1 volt

Bericht door Rotor »

Is de kabel naar voren wel dik genoeg, daarin zou ook verlies kunnen ontstaan.
Gebruikersavatar
F. de Boer
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
Locatie: Akkrum

Re: Accu spanning altijd op 10.1 volt

Bericht door F. de Boer »

Heb je de spanning voorin op de draden al gemeten (bij het lcd schermpje) met een multimeter?
Als deze wel 13 volt is dan is waarschijnlijk het lcd schermpje stuk.

Succes met zoeken.
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Plaats reactie