Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koelvloeistof lekkage

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

koelvloeistof lekkage

Bericht door limburger »

hallo,

ik heb een klein probleempje zoals de titel al zegt lekkage koelvloeistof. het verlies is minimaal, op 1000km van max. tot min. in het reservoir en de lekkage zit volgens mij in de bovenste slangen die naar de cabine gaan. volgens mij een ontluchter of zoiets die bovenop de slang zit??
ik heb de waterpomp kapot gehad en daarna nog eens de thermostaat, dus de koelvloeistof is er 2 keer uitgeweest en sindsdien lekkage.

als ik de plek helemaal droog maak is die na een tijdje rijden weer nat.

is dit onderdeel bovenop de slang een ontluchter? kan het zijn dat die niet goed afsluit? wat kan ik hieraan doen (schoonmaken of zo)?

misschien is deze vraag simpel te beantwoorden en het probleem liefst kostengunstig op te lossen

alvast bedankt.
Joop1972
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2010, 00:15

Re: koelvloeistof lekkage

Bericht door Joop1972 »

Hallo

Dit is een slang die naar de kachelradiator gaat, deel van je verwarmingsinstallatie.
Zit hier ook witte aanslag op?

Soms lekt ie langs de schroefdraad van de onluchter en helpt schoonmaken van de schroefdraad. Maar meestal moet je echt even het slangetje in zijn geheel vervangen, dus of een nieuw via de dealer of een 2e hands via de sloop.

Succes !

Joop :bonk
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: koelvloeistof lekkage

Bericht door limburger »

Joop1972 schreef:Soms lekt ie langs de schroefdraad van de onluchter en helpt schoonmaken van de schroefdraad
kan ik daar nog wat van uit elkaar schroeven dan? morgen klusdag dan zal ik het nog eens goed bekijken.

bedankt voor de reactie.
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: koelvloeistof lekkage

Bericht door limburger »

Ik heb hem... Dacht dat er een automatisch ventiel zat... Maar bij mij is dus gewoon die schroef afgebroken, en daarom snapte ik niet hoe het in elkaar zat. Ik ga proberen de schroef met dremel uit te boren of plak hem met loctite helemaal dicht. Bedankt voor het meedenken.
Plaats reactie