Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Inbouwdiepte radio

vragen over de T5
Plaats reactie
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Inbouwdiepte radio

Bericht door Luitjes »

Ik ben onlangs geswitched van een transporter uit 2004 met mechanische ventilatie naar een caravelle uitvoering uit 2007 met climate control.
Bij het overzetten van de 2-din kenwood radio kom ik er achter dat de inbouwdiepte kleiner is bij de caravelle. deze steekt zo'n 1,5 cm boven het standaard plastic frame uit. Nou kan ik niet duidelijk krijgen of dit komt door de climate control of door het standaard plastic radio frame in het dashboard?

Meer mensen die hier tegen aan lopen?
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Inbouwdiepte radio

Bericht door Rick »

Mijn Kenwood wil ook niet mooi zakken. Het frame steekt zo'n 0,5 cm uit, ik vind het geen porem!

Heb het vermoeden dat er een stekkertje dubbel zit. Ik moet er nog naar kijken...
Gebruikersavatar
topsun
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:09
Locatie: Hengelo (Ov.)
Contacteer:

Re: Inbouwdiepte radio

Bericht door topsun »

Heb hetzelfde probleem gehad.
Achterin zit een kunststof beugel, deze moet je even verwijderen.

Bryan
Afbeelding
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Inbouwdiepte radio

Bericht door Makking »

Het inbouwen van een dubbeldin heb ik ook ervaren als een "drama".
Inderdaad even de plastic beugel verwijderen, ook heb ik het dashboardkastje verwijderd.
Dit vergemakkelijkt het op zijn plaats brengen van de stekkers.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Inbouwdiepte radio

Bericht door heemskerk »

Makking schreef:Het inbouwen van een dubbeldin heb ik ook ervaren als een "drama".
Inderdaad even de plastic beugel verwijderen, ook heb ik het dashboardkastje verwijderd.
Dit vergemakkelijkt het op zijn plaats brengen van de stekkers.
maarre... Die beugel draagt de navi toch en dempt middels het op het draadeindje gechroefde rubbertje de stoten vooral voor de disc? Ik heb een MFD-g en die past ook maar net maar wanneer ik het dashboardkastje er even uitschroef kan ik de kabels redelijk geleiden. Dan klikt ie er net in. :yes
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Re: Inbouwdiepte radio

Bericht door Luitjes »

Nog even terug te komen op dit probleem.

Inbouw diepte achter de radio is ruim genoeg. Maar nou blijkt dat mij radio niet zo mooi aansluit in het frame zoals dat voorheen was. Als ik mij niet vergis is het randje waar het ijzeren frame/rek/koker (of hoe je het ook maar noemt) minder diep verzonken dan in de oudere T5's waardoor mij radio hoger komt te liggen... Meer mensen hier last van.. Zal er als het lukt een plaatje bij plakken vanavond...
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Inbouwdiepte radio

Bericht door Jeroen T5 204 »

Het plastic kapje boven de radio kan je er ook af klikken. Volgens mij kan je dan ook wat beter bij de kabels om ze weg te werken naar achteren.

Dashbord kastje eruit schroeven is ook een goede optie, dan kan je er ook makkelijk bij van de achterkant om de kabels te fatsoeneren op gevoel :toppie
Zo krijg je vaak net de ruimte om de radio er goed in te drukken.

Kan je niet kijken of er een ander inbouwframe te krijgen is die wel past?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Makking
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 mar 2008, 19:31

Re: Inbouwdiepte radio

Bericht door Makking »

Dat plastic bakje aan de bovenkant had ik niet eens aan gedacht...........
En die is er met 2 tellen uit!! :bonk
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Re: Inbouwdiepte radio

Bericht door Luitjes »

Om het verhaal nog even met foto's bij te kleuren.

Op de foto zie je dat de omlijsting totaal niet aansluit op het dashboard. Je ziet wel dat de radio op de juiste diepte is geplaatst (deze kan ook niet verder in het radio frame). Dus naar mijn idee is het dashboard minder diep is dan oudere types T5... Maar 100% weet ik dat niet. Dus niemand die tegen dit fenomeen is aangelopen?
Bijlagen
IMAG0148 (Small).jpg
IMAG0145 (Small).jpg
IMAG0152 (Small).jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Inbouwdiepte radio

Bericht door Multivan Generation »

misschien kun je het afwerkrandje van de climatronic bediening even weghalen,
dan de radio inclusief frame doordrukken?

Het lijkt alsof hij vastloopt op het plastic.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Inbouwdiepte radio

Bericht door Jeroen T5 204 »

Het inbouwframe moet dieper weg gedrukt worden. Vast klemmen door de lipjes naar buiten te duwen met een schroevendraaier.

Dan de radio op de plaats drukken. Dus kijk eerst of je het inbouwframe dieper kan weg bouwen!!!! Nog een klein stukje als ik het zo bekijk en dan moet het voldoende zijn.

Haal het frame er nog eens uit en kijk of er nergens opstakels zitten. Die afwerkrand valt wel voor het metalen frame langs straks.

Hoort het inbouwframe wel bij deze radio???

Afbeelding
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Re: Inbouwdiepte radio

Bericht door Luitjes »

Jeroen T5 204 schreef:Het inbouwframe moet dieper weg gedrukt worden. Vast klemmen door de lipjes naar buiten te duwen met een schroevendraaier.

Dan de radio op de plaats drukken. Dus kijk eerst of je het inbouwframe dieper kan weg bouwen!!!! Nog een klein stukje als ik het zo bekijk en dan moet het voldoende zijn.

Haal het frame er nog eens uit en kijk of er nergens opstakels zitten. Die afwerkrand valt wel voor het metalen frame langs straks.

Hoort het inbouwframe wel bij deze radio???
Ik zal eens kijken naar dat frame.. Ik heb het gevoel dat deze niet verder naar binnen kan, lijkt mij dat het frame dan niet geklemd kan worden? frame hoort zeker bij deze radio, al lijkt dat niet zo op de foto :toppie
Plaats reactie